Gjest medlem-23990 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 http://www.antiimperialista.com/free-iraq/ We therefore invite all the anti-imperialists who oppose the American Empire without any ideological and religious precondition to start an international collection of funds supporting the Iraqi national resistance movement: we ask every person to donate 10 euros. The Iraqi national resistance front in formation will decide upon their utilisation. Anti-krigsdemonstranter har tydeligvis ikke gått langt nok med å bare protestere mot USA, nå skal de hjelpe terroristene og Baath-party ta tilbake Irak for facistene! Neida, de støtter ikke Saddam Hussein... Kom igjen alle dere USA-hatere, doner £10 for å drepe amerikanere, japanere, italienere, polakker, briter, dansker, nordmenn, osv. Gi Saddam en sjanse til! Lenke til kommentar
lodott Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 De pengene går rett i lommen på de som har laget siden. Ikke det at jeg ville gitt noe uansett.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Som jeg sa i en annen tråd, jeg støtter alle angrep på okkupasjonsstyrkene. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Støtte terroriter ? neeeh Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Som jeg sa i en annen tråd, jeg støtter alle angrep på okkupasjonsstyrkene. seriøst? mener du at amrikanske barn skal vokse opp uten far pga politisk spill? Greit at innvasjonen kunne vere hard og svelge for noen men tror på sikt det kommer til og bli bedre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Som jeg sa i en annen tråd, jeg støtter alle angrep på okkupasjonsstyrkene. Du støtter altså gjenopprettelsen av Saddam Husseins regime? Tror at du skulle blitt kasta ut av forumet bare for det utsagnet. Jeg vil ikke at amerikanere skal drepe folk, men om folk angriper de, eller står bak angrep som dreper amerikanere og ikke minst irakere, så syns jeg dette er helt forsvarlig. Men du, du støtter ubetinget drap av amerikanere og de andre som måtte være til stedet. Ja, ikke rart utsagn fra deg egentlig. Går imot all logikk, rasjonal tankegang, humanitet, osv. bare så lenge du klarer å være anti-amerikansk. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Dere datagutta er jo kjempefans av CocaCola. Hver gang dere kjøper et brett/en flaske cola drypper det skattepenger i USA. Hvis dere virkelig mener USA er satan bør dere: *Slutte å drikke cola/bytte til muslimkola. *Ikke se på ameriksanske serier/filmer. *Ikke kjøpe ford, chrysler, saab (amerikask eid) *Nekte å fly med Braathens, SAS, NAS, da de stort sett bruker amerikanskbygde fly. *Slutte å bruke amerikanske teknologi, dvs datakomponenter med amerikansk pantent, internett og windows. *Sende alle konf.penga til Al-Queda avd. Norge. Først da er du skikkelig mot USA. Jeg er flau på antiamerikanernes veine, det er langt mellom liv å lære. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Dere datagutta er jo kjempefans av CocaCola. Hver gang dere kjøper et brett/en flaske cola drypper det skattepenger i USA. Hvis dere virkelig mener USA er satan bør dere:... Først da er du skikkelig mot USA. Jeg er flau på antiamerikanernes veine, det er langt mellom liv å lære. Vi trenger ikke din godkjennelse for å "ha rett til" å kritisere amerikansk utenrikspolitikk. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 fiskepinna, du tar stadig for hardt i. Dette derimot er en grei start: her Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hadde jeg startet en fabrikk i et bananland som nasjonaliserer 3 ganger i tiåret ville jeg sannsynligvis ikke ta den risikoen å ansette mange som har stor sannsynlighet for å bli smelt på tjukken. Det sier seg selv at et selskap som går med marginale overskudd ikke kan ta seg råd til å ha samme standard på sosialt sikkerhetsnett i Mexico som i Norge. Det er det står i en lov at det er forbudt bedrer ikke selskapets økonomi. Alternativet er at fabrikken legger ned. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hadde jeg startet en fabrikk i et bananland som nasjonaliserer 3 ganger i tiåret ville jeg sannsynligvis ikke ta den risikoen å ansette mange som har stor sannsynlighet for å bli smelt på tjukken. Det sier seg selv at et selskap som går med marginale overskudd ikke kan ta seg råd til å ha samme standard på sosialt sikkerhetsnett i Mexico som i Norge. Det er det står i en lov at det er forbudt bedrer ikke selskapets økonomi. Alternativet er at fabrikken legger ned. rett og slett latterlig Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hadde jeg startet en fabrikk i et bananland som nasjonaliserer 3 ganger i tiåret ville jeg sannsynligvis ikke ta den risikoen å ansette mange som har stor sannsynlighet for å bli smelt på tjukken. Det sier seg selv at et selskap som går med marginale overskudd ikke kan ta seg råd til å ha samme standard på sosialt sikkerhetsnett i Mexico som i Norge. Det er det står i en lov at det er forbudt bedrer ikke selskapets økonomi. Alternativet er at fabrikken legger ned. Klassiker. Burde kjapt blitt sendt til Gullkorn-delen av dette forum! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Du støtter altså gjenopprettelsen av Saddam Husseins regime? Tror at du skulle blitt kasta ut av forumet bare for det utsagnet. Jeg vil ikke at amerikanere skal drepe folk, men om folk angriper de, eller står bak angrep som dreper amerikanere og ikke minst irakere, så syns jeg dette er helt forsvarlig. Men du, du støtter ubetinget drap av amerikanere og de andre som måtte være til stedet. Ja, ikke rart utsagn fra deg egentlig. Går imot all logikk, rasjonal tankegang, humanitet, osv. bare så lenge du klarer å være anti-amerikansk. Det gutta på skauen i Norge gjorde under krigen ville blitt sett på som terrorisme i dag. Mener du den norske motstandsbevegelsen hadde rett til å drepe tyske soldater? På samme måten mener jeg Irakere har rett til å drepe USAske soldater. Selvfølgelig er stor forskjell på de to situasjonene, men prinsippet er det samme. Ett flertall av irakere ser på "terroristene" som en motstandsbevegelse. Jeg vil ikke at irakerne skal drepe folk, men om folk okkuperer landet deres, står bak angrep som dreper irakere, så synes jeg det er helt forsvarlig. Utsagnet mitt har ingenting med anti-amerikanisme å gjøre. Det har med ett prinsipp jeg har. Ett folk har rett til å bestemme i eget land. Du er tydeligvisav motsatt mening. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Det gutta på skauen i Norge gjorde under krigen ville blitt sett på som terrorisme i dag. Mener du den norske motstandsbevegelsen hadde rett til å drepe tyske soldater? På samme måten mener jeg Irakere har rett til å drepe USAske soldater. Selvfølgelig er stor forskjell på de to situasjonene, men prinsippet er det samme. Ett flertall av irakere ser på "terroristene" som en motstandsbevegelse. Jeg vil ikke at irakerne skal drepe folk, men om folk okkuperer landet deres, står bak angrep som dreper irakere, så synes jeg det er helt forsvarlig. Utsagnet mitt har ingenting med anti-amerikanisme å gjøre. Det har med ett prinsipp jeg har. Ett folk har rett til å bestemme i eget land. Du er tydeligvisav motsatt mening. Gutta på skauen i Norge kjempet for det norske folk, og ikke for en liten elite gruppe. "Selvfølgelig er det stor forskjell på de to situasjonene, men prinsippet er det samme". Hvor latterlig går det an å bli? Situasjonen er helt forskjellig, men man kan likevel bruke de samme argumentene?? Norske motstandbevegelsen hadde rett til å drepe tyskerene, fordi de tok over Norge og fordi hele folket av Norge ikke ville være tysk "koloni". Du sammenligner dette med Irak hvor 90% av irakere ikke vil ha Saddam Hussein i styret, og samme støtter ikke de som angriper USA, og 87% av irakere vil at USA skal bli i Irak i minst 6 måneder til. Du er helt latterlig. Ja, irakere har rett til å bestemme for seg selv, men når en liten gruppe av irakere er de som står bak angrepene, og ikke har støtten til 90% av folket, siden de støtter Saddam Hussein, som samme 90% av folket ikke støtter, handler dette ikke lenger om å forsvare landet sitt. Dette har med din anti-amerikanisme å gjøre. Selvfølgelig har et folk i et land rett il å bestemme. Det du støtter er at en liten gruppe i et land skal få bestemme over resten. Dvs. diktatur og totalitærisme. PS. Dama mi leste det du skrev og syns du var syk i hodet. Endret 19. november 2003 av medlem-23990 Lenke til kommentar
OuO Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 I dag har Bondevik støtte i 7% av folket eller noe. Hvis USA da hadde okkupert norge, avsatt Bondevik og sagt at det er i demokratiets navn, skulle normenn da ikke få lov til å gjøre opprør? Ok, det ble kansje et tåpelig argument, men poenget mitt er at selvom Irakerne ikke ønsker Saddam, støtter de nødvendigvis ikke en amerikansk okupasjon. Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Gutta på skauen i Norge kjempet for det norske folk, og ikke for en liten elite gruppe. "Selvfølgelig er det stor forskjell på de to situasjonene, men prinsippet er det samme". Hvor latterlig går det an å bli? Situasjonen er helt forskjellig, men man kan likevel bruke de samme argumentene?? Norske motstandbevegelsen hadde rett til å drepe tyskerene, fordi de tok over Norge og fordi hele folket av Norge ikke ville være tysk "koloni". Ja, irakere har rett til å bestemme for seg selv, men når en liten gruppe av irakere er de som står bak angrepene, og ikke har støtten til 90% av folket, siden de støtter Saddam Hussein, som samme 90% av folket ikke støtter, handler dette ikke lenger om å forsvare landet sitt. Dette har med din anti-amerikanisme å gjøre. Selvfølgelig har et folk i et land rett il å bestemme. Det du støtter er at en liten gruppe i et land skal få bestemme over resten. Dvs. diktatur og totalitærisme. Den irakiske motstandsbevegelsen består ikke bare av folk som ønsker Saddam tilbake, en del ønsker bare ikke å ha USA i landet sitt. USA blir av mange irakere sett på som en okkupasjonsstyrke, på samme måte som tyskerne ble sett på som en okkupasjonsstyrke. Faktisk ønsket enn del av normennene en tysk okkupasjon. Hvor har du alle tallene dine fra? De stemmer overhodet ikke med tall jeg har lest... Dette har ikke nødvendigvis med antiamerikanisme å gjøre. Personlig hadde jeg hatt de samme meningene om det var f.eks. Frankrike, Uruguay eller Luxembourg som okkuperer landet. De fleste irakere ønsker forresten et prestestyre, på samme måte som de har i Iran. Er ikke dette et oligarki så vet ikke jeg hva som er det... Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 USA og bikkja okkuperer Irak ulovlig, derfor støtter jeg Irakerne 100% i deres frihetskamp. Hvis jeg hadde hatt penger på konto hadde jeg nok donert noe. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) USA og bikkja okkuperer Irak ulovlig, derfor støtter jeg Irakerne 100% i deres frihetskamp. Hvis jeg hadde hatt penger på konto hadde jeg nok donert noe. Du støtter altså terrorister som dreper andre irakere? Det er bare litt blinde her. Terroristene angrep Røde Kors, FN bygningen, osv. Ikke minst har mange av aksjonene ført til at BARE IRAKERE har blitt drept. Er dette kamp om å få USA ut? Eller kanskje noe annet? Man bekjemper ikke for sin egen frihet ved å drepe sine landsmenn. Men hvis dere har lyst å støtte slikt, så kan dere brenne hvor satan bor. De går rundt og dreper irakere, som en minister i Sør Irak som nettopp ble skutt ned. Dere har seriøse feiltolkninger av virkeligheten her. Her er tall fra en meningsmåling: Hvilket land ville du likt at Irak skulle likne seg til for et styresett? Iran - 3,1% av stemmene... Yup, ser virkelig ut som de har lyst å ha et prestestyre... 17,4% sa Saudi Arabia (et "monarki") og 23,3% sa USA... 15% sa et annet land enn valgene, og 21,9% sa ikke noe land. 38,6% av irakere trodde at demokrati kunne funke i Irak, 50,8% sa det ikke ville funke. Spurt om hvor lenge de vil at USA skal bli i Irak: 6 måneder: 31,6% 1 år: 34,0% 2+ år: 25,0% usikker: 9,5% Mao. bare maks 10% av folket i Irak vil ikke ha USA der lenger. Det var der jeg tok 90% tallet mitt fra... 74% vil at Baath medlemmer skal bli straffet 17,8% vil at man skal glemme fortiden 8,2% usikre Men, USA begynner å få et litt negativt bilde i Irak siden: "Utover de neste 5 årene vil USA..." hjelpe oss: 35,5% ramme oss: 50,2% ingen av delene: 9,7% ikke sikker: 4,7% Men som jeg argumenterte, denne motstanden i Irak handler ikke om frigjøring, og den er heller ikke støttet blant folk flest i Irak, bare en liten 10% del. 90% av irakere vil at USA skal bli der i minst 6 måneder til. Faktisk ønsket enn del av normennene en tysk okkupasjon.En del? Ja, 5%? 10%? Den irakiske motstandsbevegelsen består ikke bare av folk som ønsker Saddam tilbake, en del ønsker bare ikke å ha USA i landet sitt.Man dreper ikke sine egne landsmenn og Røde Kors og FN når man prøver å få ut en okkupasjonsstyrke. Meningsmålingen som jeg refererer til: http://www.taemag.com/docLib/20030905_Iraq...Frequencies.pdf Endret 20. november 2003 av medlem-23990 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Angrep på internasjonale institusjoner som Røde Kors/Røde Halvmåne, Diplomater, FN-delegasjoner osv støtter jeg IKKE, bare så det er klart. Det jeg støtter er angrep på okkupasjonsstyrkene. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Må bare påpeke at det ikke var ALLE som var imot tyskland da de kom. Mange tok desverre parti med okupasjonsmakten. Og om det er det minste fnugg av motstand i Irak så skjønner jeg at de vil kjempe til døden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå