AnonymDiskusjon Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hei, Skriver på vegne av en venn jeg kjenner som føler seg trist fordi hun ikke får den annerkjennelsen hun føler hun fortjener i jobben sin. Hun har en høy stilling som innebærer å lære opp studenter i bruk av av avanserte instrumenter og endel teori. Opplæringen foregår over flere måneder før stundentene er ferdig utlært. Det som skjer etter at studentene har blitt opplært er at flere av dem får mye annerkjennelse på arbeidsplassen og blir sett på som "eksperter" og blir ofte nevnt om hvor dyktige de er etc.. Nye studenter som kommer tror at det er de ferdig opplærte studentene som er "ekspertene".Disse studentene forteller ikke hvem de lærte all denne kunnskapen fra og tar all cred selv, og forteller ikke hvem som har lært dem alt det de nå kan.Min venn føler at hun jobber veldig mye og hardt for å lære disse studentene, men hun får lite skryt eller positive tilbakemeldinger. Veldig få av disse studentene som utrykker takknemlighet for opplæringen de har fått. Hun hører også ofte i "korridorene" om hvor mye disse studentene kan og hvor imponerende deres kunnskap er fra andre kolleger.Hun føler seg oversett tror jeg og mange på arbeidsplassen vet faktisk ikke hvor dyktig og hvor mye kunnskap hun har. Hun liker ikke å skryte av seg selv og liker seg best i bakgrunnen, men det er tungt for henne å ikke få noe annerkjennelse, men isteden høre andre som hun har lært opp få masse annerkjennelse og bli sett på som mer eksperter enn henne, selv om hun har mange års mer erfaring og kunnskap.Noen som har erfaring med dette og har noen tips om hvordan min venn kan få den annerkjennelsen hun fortjener for det arbeidet hun gjør? Anonymous poster hash: 23713...e63 Anonymous poster hash: 23713...e63 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hvorfor ikke være stolt av seg selv når de hun har lært opp får skryt, det er faktisk anerkjennelse i seg selv. Det er den beste anerekjennelsen man kan få egentlig 1 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Det beste er at man vet selv at man er dyktig 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 (endret) Ikke sitte stille i en krok og unngå all form for oppmerksomhet? Hvordan skal folk da vite hvor mye kunnskap hun sitter med? Og eventuelt få seg en morsom tittel. Senior whatever er jo en fin måte å gjøre det på. Endret 30. januar 2016 av j-- Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Synes dette hørtes greit ut, det er jo jobben hennes å lære bort, hun får betalt. Studentene er nye i dette feltet og burde stå i fokus når det gjelder å få motivasjon, skryt og oppmuntringer. Det kan jo godt hende at andre studenter vet at de har lært det av henne og, om det inngår i et fag? Men ellers har ikke studentene egentlig noen grunn til å gå og si "ja jeg er flink til xxxxx, men det er kun pga miss xxxxxxx, som lærte meg alt!". Kan godt være de gjør det også, da, bare at hun ikke hører om det... Det er vanlig å snakke varmt om flinke forelesere. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hvis hun er dyktig kan hun jo alltid gå over til en konkurent, kansje de vil gi henne mer oppmerksomhet. Men jeg synes det er litt tullete i utgangspunktet å ønske annerkjennelse for å bare få det, er det noen praktiske negativer hun opplever på grunn av dette? Eller er det bare surmuling fordi hun ikke får oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå