AsKn Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hei. Jeg har en Asus N71JQ fra 2009, som jeg nylig har oppgradert med mer RAM, SSD disk og en clean install med windows 10 professional. Har lastet ned alt av ATK hotkey drivere og annet som jeg trenger fra Asus sin driver download side, samt har installert nyeste Catalyst Control Center med drivere som passer til Windows 10 med AMD Mobility HD5000 skjermkortet som jeg har. Alt virker forsåvidt fint, men jeg får ikke justert lysstyrken på skjermen med FN tasten og brithness up/down tasten på F5 & F6. Jeg får justert lysstyrken fra Catalyst Control Center, men når jeg prøver med Windows brightness enten fra control panel eller fra FN tasten, så kan jeg justere ned til ca 62%, kommer jeg under 62% så skrur skjermen seg av før jeg skrur lysstyrken opp igjen. Har forsøkt med forskjellige drivere til skjermkortet, har også prøvd å slette Generic PNP monitor driver og oppdatere den idevice manager, kan også nevne at Generic PNP monitor står som Enabled, da mange har hatt problem med at den står som disabled etter installasjon av Windows 10. Noen som har en formening om hva det kan være? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Sjekk asus for ny bios. Sjekk og bios om der er noen settings for stilling av lys på skjerm. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Jeg vet ikke til Windows, men i Linux krever slike tastaturgreier "WMI" som fungerer. Det kan være du må installere ASUS WMI driver? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå