Gå til innhold

en liten plagsom ting jeg lurer på :)

trym13

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg hercules 9800pro og innstalert drivern og alt.. men for hver gang jeg booter PCen blir skjermen så liten igjenn.. så jeg må stille på de knappene som sitter på skjermen hver gang etter jeg har reboota. :S

plagsomt..

noen som veit åssen jeg kan få stoppe dette ? save screen size og screen possision en gang for alle ? ?

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil jo hjelpe lite, da 80x25 textmode har en annen oppløsning og refresh-rate enn Windows-oppløsningen.

Hvis du har en god skjerm skal den kunne lagre innstillingene dine i forskjellige oppløsninger, prøv det du. :) Personlig har jeg en LCD-skjerm og har ikke hatt denne problemstillingen på mange år - anbefales.

Lenke til kommentar

Har du høgreclicket skrivebord valgt egenskaper/instilinger/ og satt skjermoppløsning til f.x. 1024x768 pixler?

og/eller gått videre på avansert og tittet deg litt rundt?

Hvis du har gjort det får du belyse problemet litt mer ;)

Normalt skal det ikke vere nødvendig å stille på selve skjermen (med litt forbehold).

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
transistorbass Skrevet 18/11/2003 : 13:03

Det vil jo hjelpe lite, da 80x25 textmode har en annen oppløsning og refresh-rate enn Windows-oppløsningen.

Hvis du har en god skjerm skal den kunne lagre innstillingene dine i forskjellige oppløsninger, prøv det du. :) Personlig har jeg en LCD-skjerm og har ikke hatt denne problemstillingen på mange år - anbefales.

Misforsto jeg. Trodde han mente under oppstart av pc, ikke windows. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...