Gå til innhold

Skikkelig stol for oss litt kraftige mennesker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en dxracer anbefaling her ifra.

Har hatt mye stoler opp igjennom, både billige ikea/jysk stoler, og svindyre super ergonomiske beist fra EFG/Hovdokka etc.

 

DXracer maximum er by far det beste jeg noengang har brukt. Krever litt tilvending, men absolutt verdt det.

 

Det mest imponerende med dxracer er tyngdepunktet, ryggen kan legges nesten helt flat, og er man innafor stolens vektgrense så er det NULL sjans for ta du vil tippe bakover.

 

Har hatt min i ca et år, trodde den var iferd med å bli litt løs, en runde med skruestramming, god som ny

Høykvalitetshjul som ikke skader parkett er også er gigantisk pluss, samt masse ekstrautstyr som ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Har dxracer som jeg kjøpte på netonnet. Den skulle passe for personer opp til 150kg. Jeg er 105 for referanse. Og jeg kan si at jeg ikke er fornøyd med byggekvaliteten. Armstøttene er av plast og tynne metallplater. Den ene siden røyk fullstending når jeg skulle sette meg ned på stolen for en stund siden. Naturlig at man støtter seg på disse når man setter seg ned. Jeg fikk ny del av netonnet så det er forsåvidt greit. Men plastikkdelene blir veldig slakke og den ene siden er nå delvis bøyd. I tillegg har låsemekanismen til stolen(den som låser stolsetet i en ønsket grad) blitt ødelagt. Dette gjør at den nå ikke er særlig komfortabel da jeg ikke kan lene meg tilbake på ryggen uten at den detter bakover. Nå kan det jo være at nyere revisjoner av stolen har fikset disse problemene. Stolen er snart 2 år gammel.

 

Men minus for byggekvalitet fra meg, skulle tro en stol beregnet for mennesker på 150kg var bygd på en robust måte. Dx er litt for hard for meg. Det har mye med tyngde å gjøre. Jo tyngre man er, jo mykere sitteunderlag trenger man. Dette vil jeg også si er et minus for stolen som de har konstruert for de litt tyngre. Den har lik fasthetsgrad som de stolene ment for normalvektige mennesker.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

En god kontorstol skal ikke være kjempemyk å sitte i, skal ikke være slik at en får flis i ræva  men en skal heller ikke synke ned i stolen. Jeg har både en AK-Racing (https://www.komplett.no/product/858714/datautstyr/gaming-stoler/stoler/akracing-prox-gaming-chair og en DX-Racer ( https://www.netonnet.no/art/NoSection/dxracer-blackstergamingchair/186720.9223372036854775807/ ) stol, byggekvalitet og konstruksjon er slåendes lik på begge stolenne. DX-Racer er et noe mer kjent merke ettersom de har holdt på en del lenger og har en del sponsor avtaler med større streamere og e-sport lag osv. Personlig tror jeg ikke AK eller DX er bedre eller dårligere enn hverandre, på somme stoler kan det nesten virke som de henter mekanismen og rammenne fra samme produsent.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Jeg vurderer mellom 2 gamingstoler

AK Racing Onyx Deluxe 5000kr elkjøp

DXRacer Tank 5000kr maxgaming

 

Jeg vurderer egentlig stolen fra Elkjøp ettersom jeg da kan hente den på Megastore, og retur vil bli mye enklere dersom jeg angrer eller trenger reklamasjon. Er usikker om jeg tør å bestille en gamingstol fra nettet ettersom retur vil bli ekstremt dyrt for å sende i posten (Kan eventuelt selge brukt lokalt, men taper da litt penger også).

 

Begge disse stolene tåler mye vekt AK sin har 150kr, mens DX har 200KG. Den fra DX tror jeg også er litt større i bredden og høyden. Det jeg er litt urolig om er setedybden. Jeg er 186cm høy, men tror kanskje dybden på 55cm fra DX kan bli litt for mye. AK har litt mindre setedybde, men ikke mye med sine 50cm.

 

Noen råd, forslag hvilken jeg bør gå for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...