Gå til innhold

Skikkelig stol for oss litt kraftige mennesker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv denne https://www.netonnet.no/art/NoSection/dxracer-maximumgamingchair-ohmy55/200402.9223372036854775807/

Kan anbefale de på det varmeste.

Eg er en god del tyngre enn deg.

ca 190 høy.

Og etter eg fikk min stol så har alle rygg problemer forsvunnet.

Kvaliteten er også upåklagelig.

Har hatt min i litt over 1år.

Jeg har en mer kjeldelig kontorversjon av denne stolen. Den har også justerbar korsryggpute som gør underverker for ryggen  :) Endret av PL610
Lenke til kommentar

Gå for lenestol i steden for kontorstol.

 

Jeg gjorde det, og har ikke angret et sekund. Er for slitsomt med kontorstol.

 

Støttes - jeg har en stressless som er helt perfekt. Krever litt justeringer og muligens ett nytt bord siden den er en del lavere enn vanlige kontor/gamingstoler, men vel verdt det. Fantastisk behagelig, samtidig som den støtter akkurat der den skal til enhver tid.

 

For min del bruker jeg ikke bord - jeg hviler tastaturet på venstre armlene og fot mens jeg har en stiv musmatte festet (nokså løslig) på høyre armlene. Det gjør at jeg kan skifte stilling fra å sitte oppreist til nærmest liggende og fremdeles kunne bruke begge deler - kan sitte så lenge jeg vil uten å kjenne det minste ubehag.  

 

http://www.ekornes.no/stressless-hvilestoler/stressless-magic/large

 

magiclarge575x465.jpg?h=465&la=nb-NO&w=5

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Om en bruker over gjennomsnittet med tid forran PCen som en del av oss gjør er lenestol ikke å anbefale, da en ikke akkurat får en god positur om en skal sitte i en slik stol å samtidig bruke mus og tastatur. Brukte selv en recliner som PC stol en periode, det gjorde ikke akkurat under for ryggen min i det lange løp.

 

Ellers vil jeg tippe jeg og OP her har noenlunde lik kroppsbygging iforhold til høyde og vekt, selv bruker jeg denne stolen https://www.komplett.no/product/858714/datautstyr/gaming-stoler/stoler/akracing-prox-gaming-chair , den er noe bredere og kraftigere enn de andre AK-Racing stolene, er og en veldig god ergonomisk stol om en bruker medfølgende korsrygg og nakkestøtte. Anmeldelsen på stolen er det forsovidt jeg som har skrevet, så tenk litt på det som står der før et eventuelt kjøp.

Lenke til kommentar

 Selvfølgelig er det mye bedre med en kontorstol som gir bedre støtte til ryggen.

Markus stolen fra ikea er en meget behagelig stol.

 

Markus har en utrolig dårlig pute som er altfor myk etter kun kort tid. Hodeputa kunne også vært fjernet for min del. Jeg har brukt en i noen år nå og den er ikke å anbefale fra meg.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle brukt 4000-ish kroner på kontorstol ville jeg gått for Kinnarps, Savo eller noe slikt. Litt høyere WAF også. Har selv en Savo-stol en tidligere beboer hadde satt igjen på loftet. Sikkert for gammel for kontor-HMS, men den er bra nok for meg (125 kg).

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Har også Markus, og låsefunksjonen ble ødelagt etter kort tid og stolen har begynt å knirke mye. Ikke kan armlenene justeres heller.
Den er god for prisen, det skal den ha for.

Har hatt den i noen år nå, så det er vel på tide å bytte den ut. Ikke interessert i en "racing" stol, er ute etter noe mer ergonomisk og penere. Tips? Ikke Markus helst. Maks 5 000,-

Lenke til kommentar

Kontorstol er en av folks rare nedprioriteringer. For mange av oss møbelet vi bruker nest mest etter senga, men skal vi bruke penger på det? Ikke om det smalt.

Helt enig i det, blir som folk som kjøper anlegg til 20 000,- i en bil som er verdt vrakpanten. 

Derfor jeg er ute etter en litt skikkelig stol denne gangen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...