Gå til innhold

Anbefaling til støydempende kabinett

Anbefalte innlegg

I følge spesifikasjonene til be-quiet så skal det gå.

Jeg tipper det kommer litt ann på hovedkort og RAM, altså hvor 8p til CPU kommer og om man har høye eller lave brikker.

Kabinettet er ikke laget for vannkjøling - det var det som var mitt poeng.

Men en AIO kan vel gå.

I følge Fractal så må en topp-montert 140/280/420 rad være max 55mm tykk i Define S.

H110i GT er vel 27 + 25mm = 52mm

defines-rad.png

http://www.corsair.com/en/hydro-series-h110i-gt-280mm-extreme-performance-liquid-cpu-cooler

Men Be-Quiet Silent Base 800 vil være et mer stille kabinett i utgangspunktet, så får du inn den kjøleren der er det nok ikke dumt. Alternativt kjøper du bare en god luftkjøler, f.eks Be-Quiet Dark Rock Pro 3.

Takker. Det ser ut til at en kan sette radiatoren inne i kabinettet og viftene utenfor under taket på Be Quiet 800.

https://youtu.be/5B9Hr1YFM_Y?t=9m38s

Så tror det skal gå. Kunne a valgt en 240mm AIO, men har lest ymse om den.

Det eneste som bekymrer meg er at jeg har et MSI X99-A Raiser hovedkort med 8 slotter for RAM, men det ser ut til å være nok klaring til H110i GT blokka og strøm. Har dog bare bestil 64Gb RAM på 4 brikker så om det skulle være problem kan jeg sette den ytters.

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnebrikkene kan du jo ikke bare sette hvor du vil. Du skal ha 2 på hver side av CPU på X99, og det er jo primære spor.

Jeg vil anbefale deg å ikke sette en radiator i topp på denne kassa altså. Den ene viften (den som blir nærmest IO-panel / Power knapp) vil jo ikke få noe som helst klaring for å blåse ut luften. Det er jo NULL perforering her.

silentbase800sideprofile.jpg

Var jeg deg, ute etter et støydempet system, ville jeg vurdert Be-Quiet Silent Base 600 eller 800 og Be-Quiet Dark Rock Pro 3 cpu kjøler.

Et annet argument for å droppe AIO kjøleren er jo at pumpen genererer støy.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Minnebrikkene kan du jo ikke bare sette hvor du vil. Du skal ha 2 på hver side av CPU på X99, og det er jo primære spor.

Jeg vil anbefale deg å ikke sette en radiator i topp på denne kassa altså. Den ene viften (den som blir nærmest IO-panel / Power knapp) vil jo ikke få noe som helst klaring for å blåse ut luften. Det er jo NULL perforering her.

silentbase800sideprofile.jpg

Var jeg deg, ute etter et støydempet system, ville jeg vurdert Be-Quiet Silent Base 600 eller 800 og Be-Quiet Dark Rock Pro 3 cpu kjøler.

Et annet argument for å droppe AIO kjøleren er jo at pumpen genererer støy.

Det går an å lage hull i lokket om nødvendig.

Den er jeg med på, men vil en luftkjøler duge om en overklokker noe?

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noe problem med de brikkene. De er lave.

Nå skal ikke jeg bestemme hva du skal kjøpe her altså, jeg bare sier hva jeg ville gjort :)

Vil du ha det kabinettet, så hadde jeg droppet AIO.

Vil du ha AIO (for å klokke høyere - det kan godt tenkes du klarer litt mer OC og opprettholde lavere temp), så ville jeg tatt en kabinett som er mer egnet. Men husk også at OC ikke automatisk går hånd-i-hånd med lav støy (som tråden din handler om). Da må du bruke en del penger på vannkjøling iallfall.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg bestemme hva du skal kjøpe her altså, jeg bare sier hva jeg ville gjort :)

Vil du ha AIO (for å klokke høyere - det kan godt tenkes du klarer litt mer OC og opprettholde lavere temp), så ville jeg tatt en kabinett som er mer egnet. Men husk også at OC ikke automatisk går hånd-i-hånd med lav støy (som tråden din handler om). Da må du bruke en del penger på vannkjøling iallfall.

Enig i det. Sitter og googler Corsair 780T samt OC med dark rock. Den ser ut til å klare temperaturen.

Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg tilslutt å endre fra H110i til Be Quiet Dark Rock Pro 3 pluss en BQ Silent wing 2 PWM 140mm vifte ekstra. Håper jeg får endret bestillingen.

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...