Windoge Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) I november bestilte vi abonnement på kabel via Canal Digital. I det siste har de sendt ut en pressemelding om at de ikke blir enige med en leverandør, og at vi derfor står i fare for å miste en mengde med kanaler. Svært mange av disse kanalene er årsaken til at vi valgte Canal Digital, og nå truer de på kort varsel å ta dette fra kundene sine. I Canal Digital leier man ikke utstyret, men man må kjøpe det. Det vil si at jeg måtte bruke 3000 kr på dekodere og etablering, i tillegg til at vi også bestilte Internett via kabel. Har vi ingen rettigheter? Endret 29. januar 2016 av Windoge Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 http://www.dinside.no/935895/okes-prisen-eller-begrenses-utvalget-si-opp-gratis#_ga=1.166952378.565182768.1442091752 Dette ordner seg nok. Har vært flere lignende saker for tidligere og det pleier å gå i orden rett før deadline eller en dag eller to på overtid. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Men vi har allikevel ingen garanti. Og utstyret jeg har brukt 3000 kr på et vel låst til CD? 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Ingen kan gi deg noen garanti i dag for hva som skjer eller hvordan ting løses. Men det er nok en del i samme situasjon som deg og forbrukermyndighetene er obs på saken. Vent og se hva som skjer i løpet av helgen eller på mandag. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hvor handlet du koderen din ifra? I November så fikk man jo dette gratis + gavekort på 3000kr flere steder Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hvor handlet du koderen din ifra? I November så fikk man jo dette gratis + gavekort på 3000kr flere steder Ikke alle som har vett nok til å se etter tilbudene Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Regner med at han har kabel- tv, og da hører 3000 ut som normal installasjonspris. Tilbudet med 3000 i rabatt på tv gjaldt parabol. Du må lese avtalen mellom deg og CD, her erkabelversjonen (regner parabol er nogenlunde lik): Pkt. 7 : CD har rett til å endre Tjenestene, dog slik at der endringene er av en viss betydning og av ugunst for Kunden gjelder punkt 6, 4. ledd. Mindre endringer i kanalsammensetning, tekniske spesifikasjoner eller bortfall av kanal eller annet innhold grunnet manglende distribusjonsrettigheter kan gjennomføres uten varsel til Kunden og uten at Kunden kan heve avtalen. Som henviser til pkt. 6: CD har rett til å endre priser og andre vilkår. Når endringene er av en viss betydning og til ugunst for Kunden, skal CD varsle Kunden via brev eller epost, og senest en måned før endringen trer i kraft. Kunder som ikke ønsker å godta slike nye vilkår kan, med mindre endringen skyldes endringer i offentligrettslige regler, vederlagsfritt heve avtalen med øyeblikkelig virkning. Ved betaling eller bruk av Tjenestene etter at endringene har trådt i kraft, anses Kunden å ha akseptert endringen. Jeg vil ikke si det å fjerne så mange kanaler en liten endring, og det er nok gode grunner for at de skulle ha informert kundene lenger tid i forveien. Du burde i hvertfall reklamere til CD hvis skjermen blir svart fra mandag. Erfaring med Telia var at skjermene ble bare svart 1 uke. den som taper mest i denne striden er Discovery gruppen. De har kjøpt dyre tv- avtaler, solgt reklameplass og vil miste inntekter fra CD Kabel, CD parabol og Viasat sine kunder. Forslag til løsning er oppsigelse av avtale (men regner med du fortsatt vil ha tv/ internett), prisreduksjon, endring til en mindre kanalpakke etc. Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Skal ikke se bort fra at mange borettslag - og det er jo deres " innbyggere " som sitter i saksa om mange kanaler forsvinner - vil be om å bli løst fra avtalen med CD og få avtale med f eks Get eller andre tilbydere. Er mange som er svært lite glad for at de nevnte kanalene forsvinnner, og at det er Discovery gruppen som vil tape på om CD forsvinner er ikke sikkert. Om andre selskap tilbyr et fullverdig kanaltilbud mens Canal Digital blir substandard, hvorfor holde seg til de da ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Ifølge den nye pressemeldingen kom de ikke til enighet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Men spørsmål: Canal Digital skriver i sin pressemelding at kunder har, som følge av situasjonen, mulighet til å si opp sitt abonnement. Greit nok, men jeg betalte 3000 kr for flere dekodere, samt en router i den tro at jeg skulle få ha disse kanalene de nå har fjernet. Kan jeg ikke få refundert pengene for dette utstyret mot at jeg sender det tilbake? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Tviler på at det går veldig lang tid før de finner en løsning, det pleier å ordne seg. Antagelig er å la avtalen gå ut bare ett pressmiddel for å vise at de faktisk er villig til å ikke fornye avtalen. Om du fortsatt vil være kunde hos de ville jeg avventet, det skal jeg ihvertfall. For mye pes å bytte leverandør, og jeg har jo flere dekodere osv. jeg også som er tapte penger om jeg sier opp... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Discovery-kanalene var det eneste jeg så på. Dersom du bor i et borettslag, kan du si opp avtalen da? TV og bredbånd er inkludert i felleskostnader. Jeg regner med styret må si opp avtalen og få inn en ny leverandør. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hvis alle som har mistet kanaler skiftet kabel/parabol-leverandør idag, så hadde nok det hjulpet pampene å bli enige! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Hvis alle som har mistet kanaler skiftet kabel/parabol-leverandør idag, så hadde nok det hjulpet pampene å bli enige! Ja, men da har jo alle byttet uansett. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hvis alle som har mistet kanaler skiftet kabel/parabol-leverandør idag, så hadde nok det hjulpet pampene å bli enige! Ja, men da har jo alle byttet uansett. Ja! That'll teach them a lesson! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå