Gå til innhold

Får ikke formatere C: av xp

ebso86

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestemt meg for å formatere alt og begynne på nytt, men C: lar seg ikke formatere, lar seg ikke åpne engang.

Men sjekket med getdataback og alt ligger der.

Når jeg prøver å gå inn på c: kommer det opp at den ikke er formatert.

Harddisken er forholdsvis ny, er det mulighet for at jeg kan ta det på garantien?

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt må formatere fra XP, så kan du starte pc'en på nytt i sikkermodus og velge operativsystemet som ikke ligger på HD du skal formatere. Så kan du prøve å formatere. Er ikke sikker på om det fungerer, men det har gjort det hos meg når jeg skal formatere en vilkårlig partisjon som ikke er systemdisk.

Men det er bedre (slik jeg sa ovenfor) å boote med winxp cd'en din og så slette denne partisjonen, så opprette den, formatere den og deretter legge inn xp.

Lenke til kommentar
skal prøve men jeg tviler på det går, tror det er noe feil med disken.

Må bare se om jeg finner XP-cden da, disse cdne fra microsoft har en tendens til å fordufte.

hehe så sinsykt sant :p hver gang man skal bruke dem, så finner du dem søren ikke. men når man ikke har behov for dem, da ligger de rett foran trynet på deg

Endret av Soho
Lenke til kommentar

Eller bruk Partitionmagic til å formatere disken, husk å slette partion først hvis det er en feil på disken ,Alternativt så kan du koble fra den ene disken(fjern strømkontakten) og starte med en win98 startdiskett og kjøre fdisk og format. Det er helt normalt at xp nekter å formatere disken.

Lenke til kommentar

takker for alle svar men jeg fant et program som heter datalifeguard på WD sine internettsider,

Lastet ned og kjørte en grundig test, en time senere hadde programmet funnet 3 alvorlige sektor feil og fikset de.

Så rebootet jeg og alt var som det skulle!

Jeg er så lykkelig nå....... :)

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...