Gå til innhold

Geforce gtx 970 Kode 43


Crexis007

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått min ferdigbygde PC i posten fra komplett,men skjermkortet fungerer ikke. Får opp kode 43 uansett hva jeg gjør.

 

Har oppdatert bios, fjernet alle drivere med DDU og lagt inn nye drivere, sjekket at skjermkortet sitter riktig i,reinstallert Windows. Har vel prøvd hvert eneste tips jeg har kommet over på YouTube/Google, har også ringt snakket med komplett og fulgt deres tips.

 

INGENTING får det til å fungere.

 

Noen som vet hva det kan være? Er skjermkortet eller hovedkortet ødelagt? Veldig merkelig når PCen er 2 dager gammel isåfall.

 

PCen finner og registrer skjermkortet, men Windows stopper det fra å fungere pga kode 43.

 

PCen jeg har er :

 

Intel LGA1151 Core I5 - 6400

ASUS LGA1151 B150M

Kingston Value DDR4 2133MHz 8gb

MSI geforce gtx 4g

Crucial BX100 250Gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kode 43 kan bety at skjermkortet er defekt eller at det er noe annet som skurrer.

Siden pcen er såpass ny er det nok bedre å få sendt den tilbake til komplett så de fikser den , kjipt når sånt skjer men det bør være den beste løsningen da jeg antar du allerede har :

 

*Prøvd forskjellige drivere fra Nvidia?

*Sjekket at alle strømkablene sitter på plass inne i pcen.

Lenke til kommentar

Ser mange med samme feilkode at de har fått fikset det med DDU programmet og oppdatert bios og drivere. Så det er håp. Dog er en del også som har tatt RMA på skjermkortet :p

 

Nyeste bios: B150M-A D3 BIOS 0502

Improve system stability.

 

Hvis denne er installert, så ville jeg har sendt inn skjermkortet, med mindre du kan teste skjermkortet hos en venn eller.no

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ser mange med samme feilkode at de har fått fikset det med DDU programmet og oppdatert bios og drivere. Så det er håp. Dog er en del også som har tatt RMA på skjermkortet :p

 

Nyeste bios: B150M-A D3 BIOS 0502

Improve system stability.

 

Hvis denne er installert, så ville jeg har sendt inn skjermkortet, med mindre du kan teste skjermkortet hos en venn eller.no

 

Sånn i utgangspunktet så skal jo en ferdigbygget pc fra komplett fungerer 100% uten at man må fikle med den.

Her må noe ha gått galt under transport eller at de ikke har gjort grundig nok jobb for å forsikre seg om at pcen er funksjonell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...