Gå til innhold

The Witness

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt i rundt om en time, virker som om Blow har tatt puslespill på mobile plattformer ala Candy Crush eller andre og kombinert disse med en verden eller ei Øy i dette tilfelle som kan utforskes. 

En ganske så fiffig idè, er enda ikke blitt bitt av basillen dessverre. Men skal trolig få inn noen timer i morgen om det blir tid. 

Lenke til kommentar

Eksplisitt gjennom statistikk, nei, men implisitt gjennom selve spillet, delvis - i følge det jeg har lest på Neogaf bl.a. Putter i spoilertag ang. det du spør om :) Er en veldig mild spoiler, ikke noe relatert til story eller puzzles el.l.

Det skal visst ha mye med dammen i midten av øya å gjøre. Den viser bl.a. hvor mange audiologs du har funnet (vannliljene åpner seg når du finner en), hvor mange lasere du har aktivert (de vannlyktene slås på når korresponderende laser aktiveres), pluss andre ting. I tillegg er det en statue der, noen muslinger og noe greier på bånn, men det er ikke klart hva betyr enda.

Når det gjelder antall puzzles har vel Jonathan Blow sagt at det er 660 stykker i spillet, det er opp til deg å finne dem, ingenting i spillet som sier hva som mangler hvor, bortsett fra at antallet løste puzzles står på save-fila.

EDIT: Fant info i en tråd på Neogaf:

Everything around the central lake has meaning
The lanterns turn on when you activate a laser. The white flowers bloom when you find an audio log. The yellow flowers bloom when you find a cave exit. The clams open when you open a theater hexagon vault. The fountains correspond to the obelisks.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Leste att folk ble kvalme av å spille The Witness, er det noen her som har merket noe av å spille The Witness. :)

Ikke kjent noe til det, men jeg er heldig nok til å sjelden bli 'sjøsyk' både i spill og det virkelige liv.

Men om en skulle kjenne noe, så kan det hjelpe på å øke FOV (forutsatt at en spiller på pc) - det kan en forsåvidt godt gjøre om en ikke kjenner noe også(for min del får jeg totalt klaustrofobi av den trange FOVen mange spill setter som default.)

http://www.gamerevolution.com/faq/the-witness/how-to-fix-the-field-of-view-fov-on-pc-version-121961

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Shit.. det spillet var vanskelig?? Har bare spilt en time, og sitter nå fast.

Vet ikke om det er jeg som er dum eller at jeg enkelt og greit ikke har helt forstått spillet enda :O

Anbefaler at du bare beveger deg videre om du sitter fast, la det ligge litt, kom tilbake senere, utforsk heller de andre områdene :)

Lenke til kommentar

Shit.. det spillet var vanskelig?? Har bare spilt en time, og sitter nå fast.

Vet ikke om det er jeg som er dum eller at jeg enkelt og greit ikke har helt forstått spillet enda :O

Det er vanskelig! Hvor sitter du fast? Ta gjerne ett bilde i spoiler.

Sitter fast i slottet.. mazen i hagen..

Skal prøve litt til før jeg poster bilde :p kan ikke gi meg så lett. Hehe

Og tetrisgreiene.. waaaat??? Prøver meg på den jeg skal gå på fliser.

Håper jeg ikke spoiler noe, men tror ikke det.

Edit: hahahahahahaha.. jeg klarte den!! Jeg lurer fælt på om det var tilfeldig eller om jeg faktisk tenkte riktig.

Endret av probin
Lenke til kommentar

Har ikke vært der du er nå tror jeg, ikke med noe Maze!

Dra ned på stranda, til et studio i noen gamle ruiner. Kult der!

Stranda?:p har rota meg bort i verdnen.. finnes det kart?..

Ikke som jeg vet :p du kommer vel dit etterhvert, vi tok sikkert forskjellige veier i begynnelsen fra hagen

Lenke til kommentar

Jah!:D tror jeg er på vei mot vannet nå iallefall... artige greier

Edit:

Hahaha.. løste nettopp en tavle under mølla et sted.. selvom jeg ser fasiten. Har jeg ikke peiling på hva som løste den.

Dette er ikke et humoristisk spill. Men jeg ler av dette her. Haha

Endret av probin
Lenke til kommentar

Leste att folk ble kvalme av å spille The Witness, er det noen her som har merket noe av å spille The Witness. :)

Øøh..nei. overkokt hjerne pga overbelastning kanskje, men ikke kvalm. Foreslår at de dryler i seg en japp så de får blodsukkeret opp.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1175984

https://www.reddit.com/r/TheWitness/comments/42ue9d/nausea_and_motion_sickness/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...