Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av BMW-diagnose verktøy E46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha generiske feilkoder så er det OBD2-adapter og en mobilapp som er tingen. Skal du investere i skikkelig diagnose-utstyr så er det enten INPA eller BMW Scanner.

Førstnevnte har egentlig aldri vært til salgs for forbrukermarkedet, og BMW Scanner koster en del tusenlapper.

Lenke til kommentar

5000 kroner for en BMW scanner ble litt i dyreste laget. Jeg sliter med at bilen plutselig skrur seg av under kjøring og på tomgang, jeg er litt usikker på hva det er så jeg vil sjekke med diagnose først. Er er ikke sikker på om det er generiske feilkoder eller ikke, er litt ny på området men jeg skal klare å fikse det selv! :) Hva bruker du selv da?

Lenke til kommentar

Du finner dem på ebay fra 300 kr som skulle kunne fungere greit til ditt bruk.

Er det lenge siden du har byttet olje og oljefilteret.

Å plugger bensinfilter på bilen. Nå er det sikkert noe annet som gjør så den stopper under kjøring.

Som kammakselsensoren. Som tuller med deg som ikke er i form. Ofte denne er en årsak til at den stopper og er tullete.

Lenke til kommentar

Du finner dem på ebay fra 300 kr som skulle kunne fungere greit til ditt bruk.

Er det lenge siden du har byttet olje og oljefilteret.

Å plugger bensinfilter på bilen. Nå er det sikkert noe annet som gjør så den stopper under kjøring.

Som kammakselsensoren. Som tuller med deg som ikke er i form. Ofte denne er en årsak til at den stopper og er tullete.

Kan du linke en som passer bilen min som inneholder alt jeg trenger, for jeg er veldig usikker på hvilken jeg skal velge.

Olje og oljefilter er byttet nylig, samme gjelder plugger. 

Leste om at det kunne være karmakselsensoren jeg også, men jeg vil være sikker også tenkte jeg at det hadde vært greit med en liten sånn diagnose sak som kan hjelpe meg en annen gang også :)

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk sånn at det ikke er alltid du får opp feil på kamakselsensor.

Lell om det er feil på den, så kan den ligge som skjult feil på motoren.

ahh, om feilen ikke kommer opp så får jeg bare begynne å teste ut feil :) Takk for hjelpen!

Nå kan du også se på lmm som også er noe som ryker av og til men den kan du teste med å ta av kontakten på lmm, se om du merker forskjell.

Den kan gi feilverdier. også denne her kan ligge som skjult feil.

så har du  veivsensoren som også kan verre en synder til dette.

Men villet begynt med kamakselsensoren?

Lenke til kommentar

ahh, om feilen ikke kommer opp så får jeg bare begynne å teste ut feil :) Takk for hjelpen!

Nå kan du også se på lmm som også er noe som ryker av og til men den kan du teste med å ta av kontakten på lmm, se om du merker forskjell.

Høres bra ut, jeg må youtube litt og så prøve selv :) kamaksel sensor er vel ikke så alt for dyrt? 

Lenke til kommentar

Høres bra ut, jeg må youtube litt og så prøve selv :) kamaksel sensor er vel ikke så alt for dyrt? 

Nå er det flere som selger dem på skruvat og gs bildeler, og en del andre. om du har litt go tid så finner du på ebay dem også.

Eller så kan du se på dem her?

http://www.schmiedmann.no/3_serie/E46/reservedeler_til_motor_og_drivlinje/motor-deler_elektroniske/side6.htm#3434

Lenke til kommentar

.........

Jeg skal ta en titt på veivhusventilasjonen og se om kanskje det kan være problemet, for det røret som gikk fra den og ut til motoren hadde detti av. Ja faen, her blir jeg bare mer og mer sikker, for det er som motoren kveles med dårlig luft. 

Om det røret har godt av så kan det verre årsaken falskluft som kommer inn.

Fiks røret se om den blir frisk igjen. 

Så kan hende hele problemet er løst :)

Lenke til kommentar

.........

Jeg skal ta en titt på veivhusventilasjonen og se om kanskje det kan være problemet, for det røret som gikk fra den og ut til motoren hadde detti av. Ja faen, her blir jeg bare mer og mer sikker, for det er som motoren kveles med dårlig luft. 

Ja, nå smilte jeg fra øre til øre! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

.........

Ja, nå smilte jeg fra øre til øre! :)

hehe av og til så kan det bare væra små ting som gjør det.

Så håpe det løser seg da.

Bare fest røret godt så det ikke detter av igjen da :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...