Gå til innhold

Dragon age Inq var enda verre enn jeg trodde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd de tidligere spillene i serien? Mener dual wield rogue og mage var mye mer levende i combat enn warrior (som føltes som en snegle).

Dvs: Dual wield med 2 daggers. Noe annet blir også for treigt og wow-aktig.

Edit: Mener det ble morsommere i kamp når en teammate var satt opp til tanking og de to andre til å debuffe eller crowd controlle, så du kunne løpe rundt å deale mad damage selv uten å tenke for mye.

Edit 2: Liker combaten likevel bedre enn første witcher-spillet. Det var så kjipt at jeg ikke har turt å prøve 2 og 3 enda.

Edit 3: Den er likevel ikke det helt store, da.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

SMMO? Aldri hørt det uttrykket før. Prøvde å google det og fant fem, seks betydninger, men ingen av dem har med gaming å gjøre?

 

Ser for øvrig helt poenget med sånne tråder som denne. Hva forventet du? Hvis det var "verre enn du trodde" hadde du vel ikke store forhåpninger fra før, så hvorfor kjøpe det i første omgang? Og hvorfor ikke gjøre litt research først, som f.eks en let's play? Eller vil du at vi skal si oss enige at det er tidenes drittspill? Da må jeg nok skuffe deg. Jeg elsket DA:I, og gleder meg enormt til neste. Håper det blir mer av det samme. :)

Lenke til kommentar

SMMO? Aldri hørt det uttrykket før. Prøvde å google det og fant fem, seks betydninger, men ingen av dem har med gaming å gjøre?

 

Ser for øvrig helt poenget med sånne tråder som denne. Hva forventet du? Hvis det var "verre enn du trodde" hadde du vel ikke store forhåpninger fra før, så hvorfor kjøpe det i første omgang? Og hvorfor ikke gjøre litt research først, som f.eks en let's play? Eller vil du at vi skal si oss enige at det er tidenes drittspill? Da må jeg nok skuffe deg. Jeg elsket DA:I, og gleder meg enormt til neste. Håper det blir mer av det samme. :)

 

Jeg håpet de i hvertfall gjorde noe med animasjoner som gjorde combaten noe mer interesang å se på om ikke å spille. men nei, warrioren din står stille og slår med elendig animasjon, uten tygde eller noe bak slagene, ser rett og slett helt ut som WOW med bedre grafikk.

Lenke til kommentar

Det største problemet til DA:I er at det i utgangspunktet skulle være en MMO, men ble halvveis i utviklingen endret til en enspiller opplelvelse. Det andre problemet er kvantitet over kvalitet mentaliteten til Bioware, spillet føles grunt og hult tvers igjennom, det er noen punkter som gir en viss underholdningsverdi, men 90% tiden er det repetisjon etter repetisjon av de i grunn samme oppdragene som er utkledd i andre farger i et forsøk på å holde motivasjonen til spilleren oppe. 

Å kjempe mot drager var utrolig kjekt, noen karakterer var helt konge å bli kjent med og deler av historien var noenlunde minneverdig, men at visse folk i pressen går så langt som å gi det en 6er på terningen eller nær toppkarakter er noe jeg aldri vil forstå. 

Satser bare på at Bioware har lært, om ikke med Andromeda, ihvertfall til Dragon Age 4 treffer butikkhyllene. 

Lenke til kommentar

Jeg håpet de i hvertfall gjorde noe med animasjoner som gjorde combaten noe mer interesang å se på om ikke å spille. men nei, warrioren din står stille og slår med elendig animasjon, uten tygde eller noe bak slagene, ser rett og slett helt ut som WOW med bedre grafikk.

Da kan vi umulig ha spilt samme spill, eller du gav opp etter en time. Jeg gikk hele veien med tohåndsvåpen, og var tvunget til å bevege meg hele tiden, rulle unna slag, prøve å angripe bakfra og så videre. Ble rimelig hektisk etter en stund. :)

 

(med mindre du spilte i den "tacti mode", eller hva det nå het. Jeg spilte kampene utelukkende i sanntid som i DA2.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Jeg håpet de i hvertfall gjorde noe med animasjoner som gjorde combaten noe mer interesang å se på om ikke å spille. men nei, warrioren din står stille og slår med elendig animasjon, uten tygde eller noe bak slagene, ser rett og slett helt ut som WOW med bedre grafikk.

 

Da kan vi umulig ha spilt samme spill, eller du gav opp etter en time. Jeg gikk hele veien med tohåndsvåpen, og var tvunget til å bevege meg hele tiden, rulle unna slag, prøve å angripe bakfra og så videre. Ble rimelig hektisk etter en stund. :)

 

(med mindre du spilte i den "tacti mode", eller hva det nå het. Jeg spilte kampene utelukkende i sanntid som i DA2.)

 

Du kan rulle og dodge i wow også, gjør ikke Animasjonene mindre stive og vektløse.

Lenke til kommentar

Det største problemet til DA:I er at det i utgangspunktet skulle være en MMO, men ble halvveis i utviklingen endret til en enspiller opplelvelse. 

Fant faktisk kilde på det, får bøye meg i støvet der. Begynte som et multiplayer spill da, ikke MMO nødvendigvis.

 

http://www.gamespot.com/articles/dragon-age-inquisition-began-as-a-multiplayer-only/1100-6423362/

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Selv liker jeg den type combat. Det handler om oppbygging av karakterer og symetri i gruppen av karakterer. Det handler mer om planlegging og strategi enn realistisk combat med innlevelse.

 

Har forøvrig aldri spilt Dragon Age Inquisition, og har ingen planer om å prøve det.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg den type combat. Det handler om oppbygging av karakterer og symetri i gruppen av karakterer. Det handler mer om planlegging og strategi enn realistisk combat med innlevelse.Har forøvrig aldri spilt Dragon Age Inquisition, og har ingen planer om å prøve det.

Da kan man heller spille et crpg eller darkest dungeon(som er et vekdig bra spill)

Angrepene i darkest dungeon, er en et frame angrep, like vel er det mer omph og styrke bak de enn i DA:I.

Lenke til kommentar
Da kan man heller spille et crpg eller darkest dungeon(som er et vekdig bra spill)

Angrepene i darkest dungeon, er en et frame angrep, like vel er det mer omph og styrke bak de enn i DA:I.

Greit nok det, men Darkest Dungeon har ikke en historie jeg er interessert i, med karakterer jeg syntes er spennende eller et helt univers jeg vil lære mer om. Selv om jeg bryr meg mye selve kampsystemet i spill, så vil jeg ha resten også. Jeg syns DA:I var et ganske godt spill egentlig, ikke så bra som mye annet av Bioware, men en stor forbedring fra Dragon Age II. 

Lenke til kommentar

 

Da kan man heller spille et crpg eller darkest dungeon(som er et vekdig bra spill)

Angrepene i darkest dungeon, er en et frame angrep, like vel er det mer omph og styrke bak de enn i DA:I.

 

Greit nok det, men Darkest Dungeon har ikke en historie jeg er interessert i, med karakterer jeg syntes er spennende eller et helt univers jeg vil lære mer om. Selv om jeg bryr meg mye selve kampsystemet i spill, så vil jeg ha resten også. Jeg syns DA:I var et ganske godt spill egentlig, ikke så bra som mye annet av Bioware, men en stor forbedring fra Dragon Age II.

e

 

Greit nok, DA 2 er en av de dårligste oppfølgerne laget.

Men jeg syns ikke DA universet er bra nok tilat jeg piner meg gjennom wow gameplay for å finne ut hvordan det går.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For en barnslig tråd. For meg høres det ut som noen har slitt litt med vanskelighetsgraden eller noe. Lett å la seg irritere da. Er bare å skru ned vet du.

 

Problemet med innleggene dine er at det ikke har noe substans. Du slenger rundt "wow-gameplay" i hvert innlegg, men utdyper ikke hva du mener det med det. Er det sånn å forstå at alle spill med skillbars er lik Wow?

 

Skal ikke si noe på at det er likheter i kampsystemene, men Dragon Age byr i mine øyne på mer taktiske kamper, og har mye mer input fra spilleren selv.

 

I starten av spillet er kampene noe treige, men i takt med at du får flere ferdigheter og låser opp spesialiseringsklassene blir det mye mer gøy. Knight Enchanter, Templar og Reaver er tre eksempler på morsomme klasser.

 

Selv synes jeg problemet med spillet er at den åpne verdenen er veldig steril, og det merkes spesielt på gjennomspilling to. I tillegg føles det som deler av historien rett og slett mangler. Og den delen med "the game" er sykt kjedelig.

 

PS. Mulig det er bare meg, men kritikk som er full av skrivefeil er vanskelig for meg å ta seriøst.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...