Kjellis Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Hadde et GF4 ti4400 som jeg betalte NOK.2600,- en gang i tiden. Har sendt d tilbake dir jeg kjøpte d, og skal nå få et nytt grunnet div. årsaker. Kan jeg kreve å få et kort som har verdi 2600,- i dag, eller bare et tilsvarende kort fx5600 til 1200-1500,- ? Endret 18. november 2003 av Kjellis Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvis de ikke klarer å fremskaffe et 4400-kort til deg, noe de selvsagt vil gjøre alt for å klare, så tror jeg ikke du kan regne med å få noe annet enn et "tilsvarende" kort tilbake. Kommer sikkert helt an på hvilken webshop d gjelder da. Noen er snille, andre er mindre snille. Lenke til kommentar
zxni Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Det er nok dagens verdi som gjelder. Akkurat som når man selger noe privat, da kan man ikke gå ut i fra pris da gjenstanden var ny. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 ..har ikke fått sjekka enda , men noen sa at forbrukkerrådet sier at jeg skal ha en vare tilsvarende pris som jeg betalte den gang faktisk. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ..har ikke fått sjekka enda , men noen sa at forbrukkerrådet sier at jeg skal ha en vare tilsvarende pris som jeg betalte den gang faktisk. Kommer ikke det litt ann på varens "holdbarhet"?? Kan jo ikke sende tilbake en biff til en butikk som du kjøpte for et halvt år siden........... Lenke til kommentar
JonV Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Regner med at hvis kortet er behandlet normalt så bør det jo være god levetid. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Ringte forbrukkerrådet. Som han sa: "uten å være helt bombesikker, mener jeg at du har krav på en tilsvarende vare" -altså da et fx5600 til 1300,-. Da så.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ..har ikke fått sjekka enda , men noen sa at forbrukkerrådet sier at jeg skal ha en vare tilsvarende pris som jeg betalte den gang faktisk. Forbrukerrådet sier bare at du har rett på en tilsvarende eller bedre vare tilbake, eller et reparert produkt. Siden det er selger som skal velge den løsningen som passer han/hun best så tipper jeg du får tilbake et av de billigste FX5600-kort'ene. Hvis du er litt frempå, kan du kanskje ordne så du får velge selv om du vil legge i et mellomlegg for å få et bedre kort tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 jepp, som Simen1 sier. anbefaler deg å sjekke ytelsen på fx5600kort i dx8 applikasjoner, husker ikke den sammenligningen i hodet i forhold til ti4400. det lureste du kan gjøre er vel å sende en hyggelig mail og spør om du kan få legge i noen hundrelapper så får du deg et 9600xt isteden. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg sendte mitt ødelagte Ti4400 kort til komplett og fikk det erstattet med et FX5600 Ultra kort. Litt mer "stæsj" på det nye, bla. video-inngang og en meget fin bundle. Kan vel ikke klage på det. Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Du har krav på et GF4 ti4400 eller tilsvarende, hverken mer eller mindre. Hva du får, kommer litt an på hva webshoppen har inne. (kjekt om de går fri for alt annet enn Radeon 9800 XT da. :D ) Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Det blir nok tilsvarende ja.... Men det positive er jo at du får ett nytt kort med ny teknologi. Det er jo positivt og i tillegg så tror jeg du får ny garanti. Alt i alt ikke no dumt bytte *grin* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå