Gjest_11 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Hei! Nå har det seg sånn at jeg går media og kommunikasjon, og fant ut litt for sent at dette var fullstendig feil linje for meg. Jeg oppsøkte dermed en skole som er ganske nær meg for å spørre om jeg kunne bytte over til studiespesialisering nå rett etter jul, slik jeg slipper å gå ett år opp igjen. Dere kan tro jeg ble overrasket da de sa ja! De sa riktignok ja på visse vilkår, som at jeg blir nødt til å ta igjen alle fagene jeg enten har hatt mindre av, eller ikke hatt i det hele tatt.. Må også ta tysk, ett fag jeg aldri har hatt før, så dette sier jo seg selv blir ett tøft halvår. Rådgiveren på skolen mente også at jeg burde ta samfunnsfag og geografi som privatist. Hvordan hadde dette blitt? Rådgiveren på skolen var veldig klar på at dette ble ett tøft år, og han anbefalte meg egt å gå opp igjen vg1 neste år, men mente jeg kunne klare dette om jeg ville. Jeg må da gi svaret mitt i løpet av ett par timer.. Hadde egt bestemt meg for å droppe det, men er fortsatt i tvil... Tror faktorer som spiller litt inn også er at jeg ønsker å komme meg vekk fra skolen, linjen, og de folkene jeg er med på skolen for tiden. Ønsker liksom å komme meg vekk og starte på nytt. Spørsmålet mitt er da om dette året høres overkommelig ut? Jeg må som sagt ta igjen veldig masse, og er redd for å ikke få tid til trening, jobb, venner etc. Vil egt bare komme meg bort, men hadde vært veldig bra å slippe vg1 om igjen.. Håper på svar! Endret 29. januar 2016 av Gjest_11 Lenke til kommentar
Eventyrtid Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Her må du ta et valg; enten må du bare fokusere på skolen det neste halvåret, og jobbe knallhardt for at du skal klare å ta vg1. Hvis det du egentlig vil er å komme deg vekk fra skolen, linjen, og de folkene du er med på skolen for tiden burde du kanskje vurdere å ta vg1 neste år hvis du ikke er motivert nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå