Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Mangler skjermsignal med nytt RAM

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte nettopp nye RAM brikker til pcen min, men fikk ikke signal på skjermen når jeg skulle starte den opp dagen etter. Etter jeg satte inn RAMen fungerte pcen fint samme kvelden, men neste morgen var pcen avslått, og skjermen fikk ikke signal ved oppstart. (Normalt sett setter jeg den i hvilemodus, pleier og skru seg på en gang ila natta for oppdateringer) Ca samme problem som reborn92 hadde i tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1705924. Hvordan sjekker man i så fall om jeg har en død RAM brikke? Er det evt jeg som bare har vært helt idiot under monteringa av RAMen? Muligens begge?

Har forsåvidt tatt ut de to nye brikkene, og pcen starter og funker fint da.

Kan ikke alt for mye om pc bygging/feilsøking, så hadde satt pris på hjelp.  :)

Specs:

MSI LGA1150 Z97 GAMING 3

Intel LGA1150 i5 4690k

HyperX Savage DDR3 2400MHz 8GB

MSI GeForce GTX970 4GB Gaming PCI - E

Crucial MX200 500GB 2,5# SSD

Corsair CX 600W PSU

Nye RAM brikkene var også HyperX Savage 2400MHz 8GB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borte ifm jobb mesteparten av uka, men har fått startet med samtlige brikker. Når jeg prøvde med alle 4 brikkene starter også PCen opp nå, og fungerer normalt. Får vel antakeligvis bare prøve å ha brikkene i PCen til i morgen, og se om jeg får samme problemet da. Tror ikke jeg har minnepenn, så om det ikke funker i morgen får jeg stikke på butikken å skaffe meg det så jeg får oppgradert biosen og prøve brikkene på nytt igjen.

Hva slags brikker kjørte du før? Og kjører du de gamle brikkene sammen med de nye?

Både de gamle og de nye brikkene er av typen HyperX Savage DDR3 2400MHz 8GB. Når jeg fikk feilen kjørte jeg med både de gamle og de nye, som var planen. Når jeg fikk startet den opp igjen forrige helg brukte jeg bare de gamle brikkene. 
Lenke til kommentar

De nye brikkene kan ha en ny id hasj, som du kansje må inn med en bios oppdatering for å få til å funke. Var borte i samme problem for ikkje så lenge siden. Brikkene skulle virke, men gjorde det ikkje. Oppgraderte biosen som inneholdt nye id'er for minnebrikker - og da gikk det som det suste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...