Gjest_11 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hei! Nå har det seg sånn at jeg går media og kommunikasjon, og fant ut litt for sent at dette var fullstendig feil linje for meg. Tenkte litt på å søke vg1 studiespesialisering neste år, men har i det siste tenkt mer å mer på å velge helse, ettersom jeg da slipper å ta igjen fellesfagene.. Det jeg lurer på er da om det er mulig for meg å droppe programfagene på media, for så å fokusere bare på fellesfagene. Dette fordi jeg ikke kommer til å få bruk for programfagene jeg går nå, og går egt bare rundt og føler jeg kaster bort tiden min.. Lurer også på om det er mulig å ta de 4 fagene de har på helse som privatist, for deretter å hoppe rett inn på vg2 helse? Dette mente rådgiver ved den eventuelle andre skolen min jeg kunne gjøre, da forutsett at jeg slipper programfagene på media selvsagt. Håper på svar så fort som mulig! Hilsen forvirret 17 åring. Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Velg en linje du er motivert for å gå på og lære noe av! Uansett om det er helse eller studiespes.Det viktigste er at man trives med det man driver med og har et mål å jobbe mot. Husk at hvis du må ta fellesfagene på nytt, har du uansett et kjempegodt grunnlag, i og med at du har hatt noe av det samme allerede! Hvis du har tenkt å ta fire programfag som privatist (beregnet å ta et helt år med undervisning) i løpet av våren, må du nok belage deg på MYE selvstendig og strukturert jobbing ved siden av skolen. Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Ellers ville jeg snakket med rådgiveren på din egen skole også. Rådgiverne vet som regel best hva som er mulig, både av bytter og faktiske tilpasninger på din egen skole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå