Gå til innhold

Noe merkelig IBM-disk

Paull

Anbefalte innlegg

Har en IBM 80GB-disk (husker ikke modellnr og de greierne der), problemet er at den ikke vil starte opp hver gang jeg slår på PC'en. Disken står sammen med en Seagate-disk på 30GB på en RAID-kontroller på hovedkortet mitt (Abit KD7-RAID). Dersom disken ikke starter, stopper RAID-BIOSen i et par minutter før maskinen går videre (og sier at IBM-disken ikke er tilkoblet RAID) til oppstart av Windows og stopper totalt. Det som hjelper er å slå maskinen helt av (reset fungerer ikke), vente noen sekunder og så slå på igjen. Noen ganger krever det flere forsøk før den bestemmer seg for å gå i gang, men når den først er oppe og kjøre, kan den godt brukes i timesvis uten noen problemer.

Kan dette være farlig ? Et kjent problem ? Saken er at den disken bruker jeg til å lagre arbeidsrelaterte data på, så om de går.. Burde den byttes/kastes/etellerannetlurt?

Evt. finnes det et slags program man kan bruke for å synkronisere en katalog mellom to disker? Slik at dersom den ene tryner, ligger en oppdatert kopi på den andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...