En god gutt Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Hei jeg trenger litt hjelp med pc specs jeg er ute etter nokke eg kan spille csgo på å redigere i sony vegas pro 13 å adobe after effect å hold på med photoshop cc å cinema 4d må kunne ta 2 skjermer i 1080p takk for alle svar har budsjett på 10k Endret 29. januar 2016 av En god gutt Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hvor lang renderingtid er akseptabelt? Du kommer ikke langt med 10K hvis du vil at det skal gå kjappt, desverre. Skal Windowslisens eller noe annet være med i budsjettet? Lenke til kommentar
En god gutt Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Har windows 10 pro liggende ja ønsker at rendering skal ta rund 5-10min mus/tastatur/camera osv er ikkje med i budsjettet Endret 29. januar 2016 av En god gutt Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Øøøøh, 5-10 minutter? Hvor lang film er det snakk om da? Hos meg tar 1 minutt film litt over 1 minutt å rendre (videoer tatt opp med Fraps som har mange hundre tusen kbps bitrate). Jeg har 5820K (stock hastighet) og GTX 980. Lenke til kommentar
En god gutt Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) 10-15-20min videoer å skal recorde med elgato hd60 pro men mente 1min mp4 5-10min render men vil ofc ha mindre Endret 29. januar 2016 av En god gutt Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Black Refinery er et godt valg https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&page=1 Lenke til kommentar
En god gutt Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Noe forslag til webcam/mus/tastatur/skjerm? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Spm OT: La oss si jeg filmer en 1080P video. Den varer ca i 20 min. Hva skal jeg rendre den med og ca tid? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Lest noen tester av webcam og mener å huske at Logitech C920 og C930 var gode/ best i forhold til pris https://www.komplett.no/category/12730/webkamera?manufacturer=Logitech&subcategory=12731_1080p Skjerm kommer an på om du vil ha en skikkelig spillskjerm eller noe helt ok billige greier. Jeg har en AOC 27" som er helt knall, men det er den billigste jeg fant som hadde bra kritikker. Er nok ikke den beste til CS. Mus tastatur vet jeg ikke, har problemer med at skiten jeg har lager for mye lyd... Bruker et crappy trådløst tastatur siden det er relativt stille og har håndkle over mushånda @Christian; Hva skal du rendre den med? Programvare mener du? Med specsa du har så vil jeg si 1 minutt pr minutt video, antagelig litt under (vanskelig å si eksakt da det er andre begrensinger enn CPU og GPU og jeg har ikke testet verken 5960X eller Ti). Jeg bruker Movie Studio Platinum 13 så det er bare der jeg kan gi en "utdannet gjettning". Regner med at du mener 30fps også, det er det jeg snakker om. 60fps tar ca dobbelt så lang tid (logisk? ) Endret 29. januar 2016 av Belphegor 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Lest noen tester av webcam og mener å huske at Logitech C920 og C930 var gode/ best i forhold til pris https://www.komplett.no/category/12730/webkamera?manufacturer=Logitech&subcategory=12731_1080p Skjerm kommer an på om du vil ha en skikkelig spillskjerm eller noe helt ok billige greier. Jeg har en AOC 27" som er helt knall, men det er den billigste jeg fant som hadde bra kritikker. Er nok ikke den beste til CS. Mus tastatur vet jeg ikke, har problemer med at skiten jeg har lager for mye lyd... Bruker et crappy trådløst tastatur siden det er relativt stille og har håndkle over mushånda @Christian; Hva skal du rendre den med? Programvare mener du? Med specsa du har så vil jeg si 1 minutt pr minutt video, antagelig litt under (vanskelig å si eksakt da det er andre begrensinger enn CPU og GPU og jeg har ikke testet verken 5960X eller Ti). Jeg bruker Movie Studio Platinum 13 så det er bare der jeg kan gi en "utdannet gjettning". Regner med at du mener 30fps også, det er det jeg snakker om. 60fps tar ca dobbelt så lang tid (logisk? ) Takker, makes sense at 60 fps tar dobbel tid ja. Får prøve meg litt mer i helga. Lenke til kommentar
En god gutt Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 jeg bruker sony vegas pro 13 eller after effects cc til å redigere å rendere i 60fps Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Vegas og Movie Studio er akkurat like når det kommer til rendering etter hva jeg vet. Forskjellene ligger i noen funksjoner, spesialeffekter og noe annet dilldall jeg ikke vet hva er siden jeg ikke bruker det Så har ikke Movie Studio 4K støtte heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå