Gå til innhold

George Bush tatt i historiforfalskning

pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

:lol:

Ja, og så finner vi ut sannheten.

Du er vel blind for ting som:

Den faktiske ordlyden i Bush' tale var faktisk "Major combat operations in Iraq have ended". Det var den opprinnelige overskriften som ikke reflekterte dette. Når overskriften har blitt endret i ettertid, har den blitt mer i overnstemmelse med hva Bush faktisk sa.

Synes vel det fortjener å nevnes...

:lol::lol:

Du er herved kronet som propaganda-nisse.

Og i web-loggen, finner vi enda en forfalskning av en propaganda-nisse:

Dette var så grovt misbruk av informasjonen at selveste Department of Defense måtte gå ut og avskrive bruken av nevnte informasjon. De skrev bl.a. " information with respect to contacts between al-Qaida and Iraq in a letter to the Senate Intelligence Committee are inaccurate." og "The classified annex was not an analysis of the substantive issue of the relationship between Iraq and al Qaida, and it drew no conclusions."

Ser vi hvor det er fet skrift?

Nå skal vi se på HELE setningen:

News reports that the Defense Department recently confirmed new information with respect to contacts between al-Qaida and Iraq in a letter to the Senate Intelligence Committee are inaccurate.
http://www.defenselink.mil/releases/2003/nr20031115-0642.html

Hva er "inaccurate"? Nyhets rapporter om at DoD konfirmerte denne informasjonen.

Videre:

The letter to the committee included a classified annex containing a list and description of the requested reports, so that the Committee could obtain the reports from the relevant members of the Intelligence Community.

The items listed in the classified annex were either raw reports or products of the CIA, the NSA, or, in one case, the DIA.  The provision of the classified annex to the Intelligence Committee was cleared by other agencies and done with the permission of the Intelligence Community.  The selection of the documents was made by DOD to respond to the Committee’s question.

Så her ser vi propaganda-nissene prøver å si at denne informasjonen er "ugyldig" ved å ta en setning ut av sammenheng, selv om DoD sier at nyhetsrapportene om disse tingene er det som er inkorrekte.

Det står svart på hvitt at de tingene i annekset til brevet kom fra "raw reports" av CIA, NSA, og DIA.

Vri vri vri!

:roll:

Lenke til kommentar

Hei, jeg fant en side som bekrefter min teori (FORDOM). Jorden er flat, og månen er en ost. Forøvrig en jarlsberg. For dere som insiterer på å være kildekritiske har jeg denne siden som støtter mine teorier:

http://www.flat-earth.org/

http://www.lhup.edu/~dsimanek/fe-scidi.htm

ostemania:

http://www.planetfusion.co.uk/~pignut/cheese.html

Jeg kan bl.a finne bevis for at Bush er en apekatt fra ytrerom sendt for å ødelegge menneskeheten. Jeg har heller ingen problemer emd å finne bevis for at Mayaindianerne likte Toro Tomatsuppe bedre en Knorr Løksuppe og at de kjente en fiskeart som kunne lage gull av bajs. Noen med bedre røverhistorier?

Lenke til kommentar
Hei, jeg fant en side som bekrefter min teori (FORDOM). Jorden er flat, og månen er en ost. Forøvrig en jarlsberg. For dere som insiterer på å være kildekritiske har jeg denne siden som støtter mine teorier:

http://www.flat-earth.org/

http://www.lhup.edu/~dsimanek/fe-scidi.htm

ostemania:

http://www.planetfusion.co.uk/~pignut/cheese.html

Jeg kan bl.a finne bevis for at Bush er en apekatt fra ytrerom sendt for å ødelegge menneskeheten. Jeg har heller ingen problemer emd å finne bevis for at Mayaindianerne likte Toro Tomatsuppe bedre en Knorr Løksuppe og at de kjente en fiskeart som kunne lage gull av bajs. Noen med bedre røverhistorier?

...og jeg kommer her med mine høyrevridde meninger og prøver å latterligjøre det faktum at Bush er en tufs og en trussel for verdensfreden

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Hva mener du, da, Seixon? Forandret Bush talen sin eller gjorde han det ikke?

Du pleier som oftest skrive helst to sider med mye preiking rundt temaet, men svar konkret på spørsmålet mitt, da... Tror du Bush forandret talen det er snakk om?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Uansett, det er forfalskning og jeg hater misliker/liker ikke Bush.  :grumpy:

Eller som de fleste som ikke har tin-folje lue på kaller det, redigering.

Talen til Bush kan finnes på video, og teksten av talen har aldri vært forandret.

Det eneste som ble forandret var tittelen på en nettside på whitehouse.gov. Den ble redigert sånn at den faktisk gjenspeilet det Bush sa i talen sin. Før så sto det ikke "major" i tittelen, noe som ble redigert etterpå.

Hvorfor? Vel, ehm, fordi Bush sa faktisk "major" i talen sin...

Fint at dere propaganda-nisser fortsatt kaller det forfalskning.

Nei, Bush (eller whitehouse.gov nettside driverene) forandret ikke på talen til Bush. Den webloggen på dagbladet snakker ikke om innholdet av talen engang, den snakker bare om tittelen på siden.

Hvis du virkelig vil vite hva Bush egentlig sa, så er det bare å finne videoen av talen hans fra 1. mai...

Og der sa han at "major combat operations" var nå ferdige, og ikke at hele krigen var slutt.

Tar bare å lese talen hav gav 1. mai, og andre taler, hvor han gjentatte ganger sier at det er mye hardt arbeid igjen å utføre i Irak, og at det kommer til å bli vanskelig.

Men, dette overser alle propaganda-nisser fullstendig så klart, og sier heller at Bush og Co sa at alt kom til å være enkelt i Irak, bla bla bla, noe de aldri sa i det hele tatt.

Du husker historien om den heltemodige kvinnelige soldaten som fikk en skramme på foten!
Ehm, eller riktig nok som fikk brukket mange ben, til og med delvis brukket rygg... Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
Du husker historien om den heltemodige kvinnelige soldaten som fikk en skramme på foten!
Ehm, eller riktig nok som fikk brukket mange ben, til og med delvis brukket rygg...

Ble hun ikke voldtatt også? Og mistet begge armene? Og psykisk torturert av de stygge slemme kommunist-terroristene?

Seixon: Du svarte ikke på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jo, jeg gjorde det Toolshed, om du bare brukte øynene dine litt.

Bush har ikke forandret noe på talen sin som han gav 1. mai på skipet.

Sånn, var det enklere å lese svaret sånn?

Lenke til kommentar
Hva er løgn?

At han har forandret dokumentet det er snakk om.

At Bush har bedrevet historieforfalskning i forhold til denne talen fra 1. mai?

Ja' date=' det er løgn.

Den engelske teksten lyder som følger – først i originalen: «President Bush Announces Combat Operations in Iraq Have Ended.» Dette er, ettersom situasjonen i Irak har vedvart, blitt endret til: «President Bush Announces Major Combat Operations in Iraq has ended.»

Hvis dette er oppspinn bør jo noen gå til sak mot både Dagbladet, Morgenbladet OG The Internet Archive. Slik propaganda-løgn bør ikke gå ustraffet...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jo, det skjedde. Men det ble kalt historieforfalskning, og ikke redigering.

Dette var tittelen av talen til Bush på en whitehouse.gov nettside, ikke noe med selve talen å gjøre.

Det er det som blir så sykt av propaganda-nisser: man kan ikke redigere en nettside for at den skal være mer korrekt uten at folk skal kalle folk for historieforfalskere... Herregud så patetisk.

Hvis DagBladet hadde sagt at Bush sitt whitehouse.gov internett team hadde redigert en overskrift på en nettside for å gjenspeile det som ble sagt i en tale mer korrekt... nei, da hadde det ikke vært løgn. Men det er ikke hva de sa.

President Bush er blitt tatt i historieforfalskning. Han fant tydeligvis grunn til å pynte på talen han holdt 1. mai i år. Det er nettarkivet The Internet Archive som har dokumentert dette, skriver Morgenbladet.

Ja, men... han pynta ikke på talen. Talen er for evig skrevet i stein og man kan finne frem video-opptak og bevise at han i den sa "major". Han pynta aldri på den. Bush gjorde faktisk ingenting i det hele tatt, tror ikke han driver whitehouse.gov på egenhånd... Pynting på den betyr at han ikke hadde sagt dette, men han sa faktisk "major" i talen.

At man da i ettertid redigerte overskriften på en nettside for at det skulle være likt med det som faktisk ble sagt er da ikke noe rart...

Latterlig. Patetisk og latterlig.

Bare se på linkene der det liksom skal demonstrere dette:

FØR:

President Bush Announces Combat Operations in Iraq Have Ended

Remarks by the President from the USS Abraham Lincoln

At Sea Off the Coast of San Diego, California

THE PRESIDENT: Thank you all very much. Admiral Kelly, Captain Card, officers and sailors of the USS Abraham Lincoln, my fellow Americans: Major combat operations in Iraq have ended.

ETTER:

President Bush Announces Major Combat Operations in Iraq Have Ended

Remarks by the President from the USS Abraham Lincoln

At Sea Off the Coast of San Diego, California

THE PRESIDENT: Thank you all very much. Admiral Kelly, Captain Card, officers and sailors of the USS Abraham Lincoln, my fellow Americans: Major combat operations in Iraq have ended.

:lol:

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...