Gå til innhold

SV bryter allianse med rødgrønne

Anbefalte innlegg

SV-leder har bestemt seg å bryte allianse med rødgrønne partiene. Han har trolig bestemt seg å ikke alliansere med Arbeiderpartiet og Senterpartiet.

Arbeiderpartiet står da alene med Senterpartiet. AP-leder burde vurdere saken på nytt, noe som han ikke tilstrekkelig god på.

Han fornekter en avtale med AP og SP. Hvis ikke AP ombestemmer seg om å snu foten andre veien.

- AP kan ikke være bekymret for at Norske asylpolitikken blir kritisert av FN og andre internasjonale aviser, når de er for det som blir kritisert av FN.

- At han er samt er svært kritisk til endringen av utlendingsloven. Der kun MDG og SV stemte mot det

- Han kritiserer også KRF og Venstre (Men det har ikke noe med saken å gjøre).

SV-lederen Audun Lysbakken går konkret inn på saken at asylpolitikken kan være en stor ulempe på deres side. Dermed mener partiet at de burde ta en  snu vei dersom de ønsker at SV skal være sittende med dem.

Sosialistisk Venstreparti:

To feil som Lysbakken mener over:

- Flyktninger som kommer fra krigsherjede land, skal få saken sin vurdert, framfor å sende dem til Russland

- Nye innstramninger gjør livet surt for flyktninger, som igjen hemmer intrigeringen

- På hvilken måte kan dette hamre inn intrigeringen, nåsom vi kan forvente nye innstrømninger fra Sverige?

AP har gått med på seg, med Sylvi Listhaug sine Asylpolitikk 

Jeg mener personlig at Asyl omhandler om å få retten til å søke asyl på et/flere land, ikke om å få bosetninger.

Lysbakken mener hovedsaklig at AP burde forlate samme linjen som Listhaug kommer med.

- På hvilken måte kan SV gjør det beste for å foretrekke mest mulig konkrete løsninger om Asylpolitikken i Norge?

- Tror nok at det er slutt på Sosialismen?

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De burde i så fall bruke muligheten til å gjenoppfinne seg selv som parti og finne tilbake til den arbeiderklassen de i utgangspunktet skulle jobbe for, men som er blitt glemt til fordel for prinsippsaker som bare akademikere fra middelklassen bryr seg om.

Men slik jeg tolker Lysbakken virker det som om de bare vil bryte med AP for å gå enda lenger ned den stien som allerede har ført dem til sperregrensen. Takk og farvel i så fall.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er SV? :rofl:

En kort oppsummering om Sosialistisk Venstreparti:

- Ideologien til SV er sentralt om Demokratisk Sosialisme.

Da er de gjerne for EMK, og FNs flyktningekonvensjon.

Lysbakken er uenig med asylpolitikken, altså den nye endringen av utlendingsloven. 

MDG og SV har stemt mot dem, hva forutsi det? Altså se på hva jeg spør etter, hvilke forhandlinger foretrekker de?

Hvordan kan det fungere i praksis, nåsom vi kan forvente en haugevis av tilstrømninger fra Sverige også?

- Det som er problemet er selvsagt velstanden. Hvordan kan de leve i den norske samfunnet, uten et eneste vilkår?

- Det hjelper ikke å vise medmenneskelighet, som det har vært tidligere diskusjon om.

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Lyshaug? Er det en hybrid mellom Audun Lysbakken og Sylvi Listhaug?

Er det spekulasjoner du driver med eller er dette noe du har lest eller hørt? Kan du dele en kilde?

Dette lurte jeg på også, hvilke av disse sitatene som er "Lyshaug" sine og hvilke av dem er sitater ifra TS.. vanskelig å si da det brukes sitatstreker både for hva som blir sagt og som pounktliste markører ser det ut som. Men denne forvirringen er vel kanskje gjort med fult overlegg kjenner jeg dette rett.

EDIT: Skjønte brått litt mer av å lese artikkelen her: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/SV-forlater-det-rodgronne-samarbeidet-8336805.html

Må si det er befriende med en prinsippfast aktør i dette populistiske rotet som styrer Norge om dagen hvor politisk integritet har blitt ett fremmedord.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm er det trøbbel i sosialistleiren? Det var jo dagens gla'nyhet. :D

Å hovere over andres ulykke er en dårlig egenskap, før du vet ordet av det så befinner du deg sittende fast med begge bein i ett fasciststyre her, da skal du se folk som Lysbakken er fine å ha ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

... folk som Lysbakken er fine å ha ;)

Heia Lysbakken!!! (vel i alle fall i denne saken)

spartying_100-112.gif

Heia Lysbakken, måtte de aldri komme seg over sperregrensen.

Lenke til kommentar

Om du ikke bare er ufin og sarkastisk nå, så blir jeg med deg på ballongdansen jeg! :fun:   Det blir ikke for ofte, men desto mer moro når det først skjer ;) 

Ingen sarkasme herfra.

Dog skal vel ta det forbehold at dette gjelder en enkeltsak hvor Solbakken står nærmere meg enn de andre politikerne. Mulig han er for frislipp av hasj og, men deretter går det i nedoverbakke.

Stryk den om hasjen, han vil visst at det skal fortsatt være forbudt, men vil vist tilby gratis heroin på sosialen.

https://www.sv.no/atila/rus/

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Å hovere over andres ulykke er en dårlig egenskap, før du vet ordet av det så befinner du deg sittende fast med begge bein i ett fasciststyre her, da skal du se folk som Lysbakken er fine å ha ;)

Den dagen sosialismen har blitt kastet på historiens skraphaug så skal jeg sprette champagnen.   ;)

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Lysthaug har endelig forstått det samme som alle andre har. SV sin politikk er ikkje forenlig med AP sin, dei er mykje meir medmenneskelig og full av empati og alt som er mykt og fargerikt og som føles godt. Litt slik som godterier. Sukkerspinn. AP er derimot hardt, umenneskelig og farlig. Litt slik som et monster som seie "brøøøl". Følelsene til Lystbakken er riktige her, sukkerspinn og nam, og nuss politikken til SV er ikkje forenlig med den harde "brøøl" og steinete politikken til AP, som gjør vondt i magen min.

Lysthus burde egentlig gjøre som han egentlig føler at han burde. Bli med kattejenta nano, som har blitt født i feil kropp. Hun er egentlig en katt, og det er nok Lysbakken og.

https://youtu.be/YWeBunPiIzo

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Lysthaug har endelig forstått det samme som alle andre har. SV sin politikk er ikkje forenlig med AP sin, dei er mykje meir medmenneskelig og full av empati og alt som er mykt og fargerikt og som føles godt. Litt slik som godterier. Sukkerspinn. AP er derimot hardt, umenneskelig og farlig.  Følelsene til Lystbakken er riktige her

Samt er Lysbakken alene med MDG. 

Tror nok at MDG ikke er forenelig med ham, heller...

Lenke til kommentar

Om du ikke bare er ufin og sarkastisk nå, så blir jeg med deg på ballongdansen jeg! :fun:   Det blir ikke for ofte, men desto mer moro når det først skjer ;) 

Ingen sarkasme herfra.

Dog skal vel ta det forbehold at dette gjelder en enkeltsak hvor Solbakken står nærmere meg enn de andre politikerne. Mulig han er for frislipp av hasj og, men deretter går det i nedoverbakke.

Stryk den om hasjen, han vil visst at det skal fortsatt være forbudt, men vil vist tilby gratis heroin på sosialen.

https://www.sv.no/atila/rus/

Solbakken, Lyshaug, w/e, tomato, tomatho :)

Ja det er vel det de fleste voksne folk sliter litt med, dette overformynderiet som gjør at vi alle etterhvert bare snubler rundt i regler for alt og ingenting. Blir neppe noe legalisering av noe som helst med Lysbakken, det man derimot får er ærlighet og integritet. Sånn sett spiller nok venstresiden ett mer realt spill enn andre, bare synd at spillereglene de setter passer svært få av oss å få tredd nedover hodet.

Men om valget står om prinsippfast solidaritet og SV, kontra populistisk kynisme og FRP, så burde valget allikevel falle lett for de aller fleste oppegående nordmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...