reborn92 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hei, har nettopp såtte ihop enn ny pc, den starter fint. CPU, GPU og alle kabinettviftene går, men skjermen er helt svart. Finner ikke ut hva feilen kan være. Har sjekket at RAM brikkene står riktig, har sjekket CPU strøm. Så hva er galt ??? Har prøvd flere skjermer, men får bare ikke signal, har også prøvd HDMI utgangen fra hovedkortet, men funket heller ikke. Pcen er helt ny. Kan det være skjermkabelen ?? Har bare en DVI til HDMI kabel. Har bygget mange pcer før, men den feilen her har eg ikke vært bort i før. PC speccs Hk : MSI B85M-E45 cpu: core i5 4460, 1150 sokkel ram: Corsair Vengeance LP DDR3L 1600MHz 8GB ssd: kingston ssd now v300 120GB psu: corsair CX 600M, 600w gpu: MSi GeForce GTX960 2Gb Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Har hatt en del problemet med HDMI- DVI kabler selv, så hvis det HDMI som står i pcen er det ofte problemet. Prøv i så fall først å skaff ny kabel, eller ta ut skjermkortet se da. Eventuelt prøv å ta ut noen rambrikker slik en står i, særlig hvis det er forskjelig type rambrikker. Endret 29. januar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
reborn92 Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Har hatt en del problemet med HDMI- DVI kabler selv, så hvis det HDMI som står i pcen er det ofte problemet. Prøv i så fall først å skaff ny kabel, eller ta ut skjermkortet se da. Prøv siste utvei å ta ut skjermkortet. tok vekk skjermkortet. Så satt eg HDMI i hovedkortet til DVI kabelen i skjermen, Helt svart. Fant en VGA kabel så prøvde eg med VGA til VGA. Fortsatt helt svart .... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 https://www.msi.com/product/motherboard/support/B85M-E45.html#support-cpu Som du ser her: Cpuer merket: Haswell Refresh kan være hovedkortet ikke har oppgradert bios til. Hvis du klarer å finne kanskje på hovedkort esken eller hovedkortet hva slags bios versjon kortet ble levert med. Ellers må du bare prøve andre rambrikker\cpu. Vil anta du trenge 7817vA4 eller noe slik for de skal være støttet. Lenke til kommentar
reborn92 Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Har hatt en del problemet med HDMI- DVI kabler selv, så hvis det HDMI som står i pcen er det ofte problemet. Prøv i så fall først å skaff ny kabel, eller ta ut skjermkortet se da. Prøv siste utvei å ta ut skjermkortet. tok vekk skjermkortet. Så satt eg HDMI i hovedkortet til DVI kabelen i skjermen, Helt svart. Fant en VGA kabel så prøvde eg med VGA til VGA. Fortsatt helt svart .... fant feilen, død rambrikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå