Gå til innhold

Størrelse på strømforsyning for AMD 360 kort?


AndersT2

Anbefalte innlegg

Må oppgradere skjermkortet på en jobb PC for å få nok og riktig type skjerm utganger.

Og fra leverandøren vår så var AMDs R7 360 det som var mest korrekt å kjøpe inn.

 

MSI anbefaler 500W strømforsyning. I maskinen fra Dell så står det et 295W.

Vil det være tilstrekkelig?

 

Det skal IKKE spilles på maskinen, kun kontorarbeid over 3 skjermer.

 

Hvis vi må bytte strømsforsyning, så bør det vel holde med 450w? (Er beste alternativet da vi har en Clas Olhson rett i nærheten som har det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men husk at watt som oppgis med skjermkort er for hele maskinen og ikke selve skjermkortet. Derfor spør jeg her om noen har noen erfaringer.

 

 

Fant denne listen på nettet: http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page362.htm

 

Der oppgis det 430W, og 600W for crossfire. Det vil si at ett skjermkort trekker rundt 170W. (PCI E utgangen skal kunne gi 75W, og 6pins maks 100w, som i verste fall er 175W)

 

Maskinen ellers er ikke veldig kraftig, en Intel i5-2500 og 1 SSD

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Tenkte på 450W fra Corsair som Clas selger, gode nok de. Eventuelt gå for 600w versjonen dems.

 

Sjekket litt mer frem og tilbake, og maskinen trekker nok med CPU på maks (95W) og GPU maks (170W), samt litt smått, så blir det ca 300w, og da er det ikke verdt på ta risikoen.

 

Og PSU kalkulatoren jeg fant, anbefaler 388w, så 450 bør gå bra vil jeg tro.

 

(testet for ett år siden min egen I7-2600, både underklokket, overklokket og standard (skulle få den så lav effekt som mulig) med hva den trakk i fra veggen, der bruker jeg det interne skjermkortet. Og det var i kun opptil ca 110w eller noe slik jeg fikk trekt på full overklokking.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

For skjermene så trengs det 1-3 displayport, eller 1 DP og 2 DVI.

Med skjermkortet så kan jeg bruke 1 DP, 1 DVI og 1 HDMI-DVI

 

Beklager, det står jo i første posten din. Bare jeg som rotet. Er ikke GTX750 et alternativ? Ihvertfall noen av AMD kortene er kjent for å trekke mye mer strøm enn Nvidia kortene i flerskjerms-oppsett.

Lenke til kommentar

I følge en kilde på nettet bruker den en 6-pins kontakt. Da trekker den maks 75 watt gjennom den kontakten. I tillegg er det en PCIE x16 som kan trekke 75 watt.

 

Altså vil skjermkortet ditt trekke maks 150 watt. Bruk det i beregningene dine.

 

iBrus

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge en kilde på nettet bruker den en 6-pins kontakt. Da trekker den maks 75 watt gjennom den kontakten. I tillegg er det en PCIE x16 som kan trekke 75 watt.

 

Altså vil skjermkortet ditt trekke maks 150 watt. Bruk det i beregningene dine.

 

iBrus

Har du tatt høyde for det er eldre Dell PSU 295W?

 

Selv om det i praksis skulle trekke ca 250 watt fra strømkontrakten er ikke sikkert psuen er god nok hvis den er fra 2007?

Jeg mener man ikke bør prøve å overbelaste psuer av billig kvalitet, kan ende med svidd psu og røyklukt i verstefall defekt hovedkort\skjermkort og harddisk.

Lenke til kommentar

 

I følge en kilde på nettet bruker den en 6-pins kontakt. Da trekker den maks 75 watt gjennom den kontakten. I tillegg er det en PCIE x16 som kan trekke 75 watt.

 

Altså vil skjermkortet ditt trekke maks 150 watt. Bruk det i beregningene dine.

 

iBrus

Har du tatt høyde for det er eldre Dell PSU 295W?

 

Selv om det i praksis skulle trekke ca 250 watt fra strømkontrakten er ikke sikkert psuen er god nok hvis den er fra 2007?

Jeg mener man ikke bør prøve å overbelaste psuer av billig kvalitet, kan ende med svidd psu og røyklukt i verstefall defekt hovedkort\skjermkort og harddisk.

 

 

CPUen var i salg i fra 2011-2013, og han som har maskinen startet i firma i 2012, og fikk PCen ny da.

 

Men vi kommer uansett til å vente til ny PSU er i hus, det blir for nærme til at jeg gidder å satse på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...