Gå til innhold

Talestyring av HS3

Anbefalte innlegg

Installerte W10 på en PC i går og startet en HS Speaker Client på den.

Fikk opp to nye stemmer i TTS Voice Selection:

Microsoft David Desktop

og Microsoft Zira Desktop.

David har merkbart bedre uttale (særlig tonefall) enn Microsoft Anna.

Forsøkte å kjøre opplæring av Speech Recognition på Control Panel men det hjelp ingen ting på tale gjenkjenningen. Den var like dårlig.

Har en følelse av det den som er i Control Panel bare er til å styre PCen og Word for folk uten armer...

Cortana insisterte på at jeg skulle bytte til et språk hun kunne snakke og ga meg bare Engelsk som valg, men aksepterte det allikevel ikke og nektet å gå videre. Forsøkte å bytte område til UK uten at det hjelp og så gikk jeg lei.

Ser ut som om Cortana bare er bygget inn for å hjelpe deg med PC/Web og jeg har en følelse av at HS i beste fall må lage en Speaker Client som er programmert mot den..

Sukk.

Jeg skulle ønske at Siri kunne benyttes av HSTouch på iPad ogiPhone og sende kommandoene mine til HS.

Men aller helst ønsker jeg meg en tilsvarende Siri på PC som er tilgjengelig gjennom dot net.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Leste feil.

Cortana er nok det som vil redde oss etter hvert her, men først må Microsoft få ut fingeren å gi oss det på norsk (eller i det minste gjøre det tilgjengelig i Norge). Jeg har satt mobilen over til engelsk for å kunne kjøre Cortana, og det fungerer helt utmerket så hvorfor PCen ikke skal kunne det også er for meg totalt uforståelig.

SÅ trenger vi en Windows 10 app. Ideelt utviklet at HST selv, men min egen får vel duge hvis jeg får sving på den...

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Har selv testet Cortana på windows 10 i Norge. Her er en guide får å få det til å fungere.

Ja, ulempen med det er at 1) det fungerer ikke alltid og 2) norsk tegnsett er fremdeles veldig praktisk på maskiner i norge. :(

Må Windows-mobiler går det fint å bare endre språket til norsk, man kan fremdeles ha norsk formatering på dato, tid, penger, etc.

Lenke til kommentar

Da nærmer det seg en løsning med norsk tale.

Eksempel:

Um4G3cy.png

Er det mulig med variabler på "command parameters"? Slik at jeg eksempelvis kan skrive inn temperaturen fra en sensor?

"Temperaturen er nå: %temp" eller noe slikt?

Lyden sendes forøvrig ut over WiFi til høytalerene med Chromecast Audio. fungerer utmerket :)

Liten videosnutt (ikke noe interessant forøvrig)

https://www.youtube.com/watch?v=UwRG7_kEIn4

Edit: ble vel postet i feil emne, da dette er talestyring.. :hmm:

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...