Lynnedslaget Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Lang historie kort: Ble stoppet i rutinekontroll hvor jeg foreviste vognkort og førerkort. Politibetjenten stod med begge kortene i sluddregn og dette resulterte i at vognkortet ble fuktskadet.Før dette var vognkortet helt strøkent. Jeg har alltid vært påpasselig med å oppbevare vognkortet i en egen mappe.Spørsmålet er om jeg nå kan kreve at politiet dekker kostnader til nytt vognkort? Jeg ønsker ikke å kjøre rundt med buklete vognkort. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Mtp. at det er gratis å bestille nytt vognkort er det vel ikke så store probemet? http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Vognkort/Mistet+vognkort Endret 29. januar 2016 av aklla 5 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Det er forskjell på fuktskadet og buklete.... så lenge vognkortet fremdeles er leselig og gyldig tror jeg du skal slite med å få noen til å spandere på deg et nytt et... du kan jo stryke det hvis det er viktig for deg at det ser fint ut? 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Det er berre å bestille nytt hos vegvesenet, det nye vognkortet får du i posten så det er ikkje noke stress. Men på generelt grunnlag så kan du melde inn krav om erstattning for skader som politiet har påført deg til ditt lokale politidistrikt. Politiet er sjølvforsikra, noke som betyr at staten sjølv betalar ut erstattning utan å gå vegen via eit eksternt forsikringsselskap. Men for å kunne kreve erstattning så må du kunne vise til at du har lidd eit tap, noke som du her ikkje har gjort då du ikkje ein gong treng å bruke pengar på porto. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg BIGG Skrevet 29. januar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg ønsker ikke å kjøre rundt med buklete vognkort. Du har min dypeste sympati. Å kjøre en bil med et vannskadet vognkort ville fratatt meg nattesøvnen. Jeg kondolerer og håper det ordner seg. 19 Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Huff,det er veldig trist å høre ! Håper du saksøker hele politi-etaten som har påført deg slik smerte og uendelig sorg. Dette må jo ha påført deg et tap i millionklassen... 4 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Først en dame som misbruker uttrykket "mørketid" og nå buklete vognkort? Livet ditt må være ett helvete... 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Han Far Skrevet 29. januar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 29. januar 2016 Nok et eksempel på hensynsløs maktbruk fra statens voldsforvaltere. 11 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Je suis Lynnedslaget. 7 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Men for å kunne kreve erstatning så må du kunne vise til at du har lidd eit tap, noke som du her ikkje har gjort då du ikkje ein gong treng å bruke pengar på porto. Kanskje ikkje, men iallfall for tort og svie? Det har nok svidd i sjela å køyre rundt med bulkute vognkort. Tort veit eg ikkje for visst kva er, men kanskje det òg? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg tror han både torter og svir. Når man har sånne grusomme folk rundt seg som LYVER om nordlyset tilogmed. Da er verden hard. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 All humoren ovenfor: Til TS: Bestill et nytt vognkort gratis på Vegvesenets sider, og la det være det. I saker der ting av verdi blir skadet kan du ha rett på erstatning jf. erstatningsretten. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Nei nei, det er ALT for enkelt. Her skal MAKTA TAS! Post sinte innlegg på facebook! Skriv DEL DEL DEL DEL nederst! 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 [...]Skriv DEL DEL DEL DEL nederst! Nei!!!1!!one11!! "DEL DEL DEL DEL" skal følges av en hel bærepose utropstegn!!!!! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 For ikke å havne i samme situasjon som trådstarter har jeg nå tatt grep og fått laminert vognkortet mitt. 4 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Minner om at dette er et juss-forum med krav til saklige poster. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Minner om at dette er et juss-forum med krav til saklige poster. Det toget har gått fra perrongen for lenge siden.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Det må da være litt hjerterom selv på jussforumet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå