Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg har både 7", 8", 9,x" og 10.x" nettbrett, og synes 7" er for lite til nesten all slags bruk. Det er jo ikke stort større enn en stor mobil. Da er 8" (eller 7,9") bedre, men absolutt minimum størrelse imo. Anbefaler å finne ett som er over 9", men samtidig et som er tynt og lett, slik at det er behagelig i bruk. De aller billigste har 1 GB, som i kombinasjon med utdatert og treg maskinvare (og gjerne dårlig skjerm) ender nederst i skuffen. Anbefaler 2 GB RAM, ellers vil det lett kunne oppleves som tregt. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Vi prioriterer alle forskjellig hva angår størrelse. Derfor bør man alltid ta seg en tur i en fysisk butikk for å prøve selv. Til enkel bruk som TS beskriver, er min klare påstand at man ikke trenger mer enn 1GB RAM. Man trenger heller ikke Full HD skjerm. Hvis budsjettet er ubegrenset, så kjør på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Størrelsen må TS prøve seg litt frem til, å finne ut av selv. Budsjettet hadde vært greit å vite. Det er vanskeligere å finne et som er billig og bra (nok), enn et som er dyrt (og derfor bra). Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Ja, jeg skal gå og se på størrelser, men regner med at jeg vil ha 10" Ang pris så vil jeg ikke legge for mye penger i det siden jeg mest skal bruke det de få gangene jeg er ute å flyr til å se film og evt vanlig surfing. Så absolutt maks 3000kr, men er glad hvis jeg finner ett som koster under 2000kr som funker bra til mitt bruk. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Da ville jeg ha valgt Lenovo Tab 2 A10-70. Prisen er lik hos Komplett, Lefdal og Elkjøp http://www.elkjop.no/product/data/ipad-og-nettbrett/LEZA000016SE/lenovo-tab-2-a10-70-10-1-nettbrett-16-gb-wifi-bla Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg har forgjengeren, og ser at den nye er forbedret på alle punkter: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7089&idPhone2=6282& . Både skjerm, CPU, RAM og vekt er bedre. Ville vurdere å legge til 400 og fått 32 GB-modellen. Ikke forvent all verden, de som koster det doble er bedre, men til denne prisen er det et bra valg. Test her: http://www.cnet.com/products/lenovo-tab-2-a10-70/ Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Okei, takk tror jeg går for det. Lønner det seg å bruke 400kr mer for 32GB enn å kjøpe 64GB minnekort og putte inn i den med 16GB? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg ville heller ha gått for 32GB internt. Minnekort kan i utgangspunktet kun brukes til lagring, mens på internt minne kan du også installere apps. Du kan alltids legge til et minnekort senere. Jeg ville heller ikke ha oppgradert til Lollipop før Lenovo har rensket ut flere bugs som brukerne er plaget med. Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Ok hvordan vet jeg når jeg kan/burde oppgradere isåfall da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Det vet du dessverre ikke. Min 7" Lenovo mistet både lyd og GPS etter oppgradering. Den vil mase om oppgradering hver gang du slår på. Dessverre er Lenovo svært trege med oppdateringer, og har mye bugs etter oppgraderinger, enn for eks Samsung og Sony. Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Okei.. Men likevel så vil det nettbrettet være greit, eller burde jeg se på Sony/Samsung istedet? Det hørtes jo litt kjipt ut. Får man ikke nedgradert det igjen eller hvordan løser man sånt? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Følge med på forum, eksempelvis her https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-Android-based-Tablets-and/Lollipop-update-for-Tab-2-A10-70F/td-p/2122478/page/21 Det kan se ut som siste oppdatering som kom ut for kort tid siden fungerer ganske godt, men jeg ville ha fulgt med noen uker til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Har du først oppgradert, er det ingen enkel vei tilbake til forrige versjon (selv om det er mulig). Skal du kjøpe et mer "premium" merke som Sony (eller Samsung?), må du ut med betydelig høyere beløp. Et alternativ, dersom du ikke MÅ shoppe med en gang, er å vente noen uker, og følge med på helgetilbudene hos de store kjedene. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Kjøp på Elkjøp, der har du 30 dager returgaranti http://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/ Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Okei, nei haster ikke enda men du anbefaler å kjøpe det istedetfor Lenovo brettet? Gjelder 30 dagers returgaranti på nettbrett også? For det gjelder jo ikke mobil eller pc Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Okei, nei haster ikke enda men du anbefaler å kjøpe det istedetfor Lenovo brettet? Gjelder 30 dagers returgaranti på nettbrett også? For det gjelder jo ikke mobil eller pc Det gjelder både PC og nettbrett, så lenge du ikke registrerer eventuell medfølgende programvare. For sikkerhets skyld, så kan du bare spørre i din lokale butikk. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 ~10" burde være minstekrav til alle som skal bruke nettbrett til filmer og i grunnen til alt annet Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 7. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Hei petrine_91 Jeg har et 7 tommer Samsung nettbrett. Jeg valgte 7 tommer fordi jeg ville at det skulle passe i innerlommene på jakkene mine. Hvis det ikke er viktig for deg så kjøp et ca. 10 tommer nettbrett. Jeg vil bare si at hadde jeg visst at man ikke kan laste ned filmer og serier til minnekortet på et nettbrett så hadde jeg kjøpt det nettbrettet med størst mulig innebygget lagringsplass. Nå sitter jeg med plass til kun en film fra viaplay og hver gang jeg skal laste ned en ny film fra via play så må jeg slette den forrige filmen. men jeg er fornøyd med brettet ellers. Og jeg bruker gratis Wi-Fi over alt. På tog for eksempel. Men man kan ikke streame filmer på tog nettet. Det går ikke for det er for tregt. Og du bruker fort mange gigabyte på å streame en film over 4G. Det er bare ikke verdt det. Bruk varsel på prisjakt.no på de brettene du er interessert i, så kan du time kjøpet når det er billig. Jeg kjøpte mitt Samsung galaxy tab 3 lite sm-t113 med åtte gigabyte innebygd lagringsplass for rundt syv hundre kroner, nå koster det over tusenlappen. God batteritid men kan kun lades med en ampere lader, to ampere er mer egnet for nettbrett. Med en ampere lader det ganske sakte. Oppløsningen på skjermen er 1024x600, bra nok. Lav oppløsning bruker også mindre strøm fra batteriet (og mindre gigabyte nedlastet). Det er også TN skjerm, ikke IPS skjerm, men den er god nok. Håper det hjalp litt. Endret 7. februar 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. februar 2016 Tusen takk, det hjalp mye! Men kan man ikke legge filmer på minnekort? Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 8. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Man kan ikke legge filmer fra viaplay på minnekort for hvis man kunne det så kunne man også lage kopier og man kunne ta ut minnekortet med filmene på og lagre dem langt utover den tillatte tiden f.eks. når man leier film på viaplay og laster den ned. Og man kunne gitt bort minnekortet med filmer til noen som ikke abonnerer på viaplay. Men du kan legge inn filmer du får fra torrent og lagrer fra YouTube og slike steder. Men hvem gidder å sitte i timevis og lagre filmer manuelt på et minnekort før hver reise... mye lettere å laste ned fra viaplay for da slipper man å gjøre så mye arbeid. Men jeg vet ikke hvordan iTunes funker da... Endret 8. februar 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå