Gå til innhold

posten og legitimasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Posten står ansvarlig om de leverer ut til feil person så de fleste vil nok kreve legitimasjon

Jeg kan ikke ta ut pakker for firmaet da jeg ikke er på uttaks listen

Så lenge du er ansatt i firmaet er det nok ikke noe problem.

Er det rekommandert sending derimot, så må du være oppført på fullmakt skjemaet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"For rekommanderte brev, sendinger med postoppkrav og verdisendinger må du ha gyldig legitimasjon (pass, norsk bankkort med bilde, førerkort). "

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/hente-eller-motta-brev-og-pakker

Meget besynderlig at de har strengere krav (som, så vidt jeg erfarer, ikke praktiseres...) for pakker som ikke er forhåndsbetalt (altså, sendt i postoppkrav) enn for de som er det...

Lenke til kommentar

Posten står ansvarlig om de leverer ut til feil person så de fleste vil nok kreve legitimasjon

Jeg kan ikke ta ut pakker for firmaet da jeg ikke er på uttaks listen

Så lenge du er ansatt i firmaet er det nok ikke noe problem.

Er det rekommandert sending derimot, så må du være oppført på fullmakt skjemaet.

Jeg har ingen form for bevis (utover lønnsslipp) på at jeg jobber der jeg jobber. Allikevel har jeg fått hente ut rekommanderte sendinger mot å fremvise min personlige ID. Sjefen min mente at det ikke var noe problem så lenge det kun står firmanavn som mottaker og evt. en c/o person under. Står derimot personen øverst (og c/o firmaet) kan det bli mer trøblete. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...