kappa321 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg har sett at noen har spurt det samme som meg, men det var et par år siden, men det jeg lurer på er, trenger jeg legitimasjon hvis jeg henter post som står på eget/andre navn selv om jeg har kode? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Om det er en pakke jeg allerede har betalt (m/Mastercard) ved netthandel, så må jeg vise legitimasjon selv om jeg har fått "hentelapp' på mobilen av posten. Er det derimot en pakke som kommer som postoppkrav, så har jeg opplevd begge deler. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 "For rekommanderte brev, sendinger med postoppkrav og verdisendinger må du ha gyldig legitimasjon (pass, norsk bankkort med bilde, førerkort). " http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/hente-eller-motta-brev-og-pakker Jeg viser aldri legitimasjon når jeg henter småpakker fra privatpersoner/bedrifter i Norge. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Så lenge du har hentekode + navn på de som skal ha pakken så går det som oftest greit (Jeg gir iallefall ut pakker slik). 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Spørs hvor og hvem.. Hentet ut pakker til kompiser flere ganger uten problemer.. Her derimot kjenner alle alle.. Vil se for meg at det er litt mer strikt i bystrøk hvor man er litt mer påpasselig.. Koster ting penger er det aldri problem.. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Posten står ansvarlig om de leverer ut til feil person så de fleste vil nok kreve legitimasjon Jeg kan ikke ta ut pakker for firmaet da jeg ikke er på uttaks listen Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Jeg har sett at noen har spurt det samme som meg, men det var et par år siden, men det jeg lurer på er, trenger jeg legitimasjon hvis jeg henter post som står på eget/andre navn selv om jeg har kode? Ja, i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Posten står ansvarlig om de leverer ut til feil person så de fleste vil nok kreve legitimasjon Jeg kan ikke ta ut pakker for firmaet da jeg ikke er på uttaks listen Så lenge du er ansatt i firmaet er det nok ikke noe problem. Er det rekommandert sending derimot, så må du være oppført på fullmakt skjemaet. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 "For rekommanderte brev, sendinger med postoppkrav og verdisendinger må du ha gyldig legitimasjon (pass, norsk bankkort med bilde, førerkort). " http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/hente-eller-motta-brev-og-pakker Meget besynderlig at de har strengere krav (som, så vidt jeg erfarer, ikke praktiseres...) for pakker som ikke er forhåndsbetalt (altså, sendt i postoppkrav) enn for de som er det... Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Posten står ansvarlig om de leverer ut til feil person så de fleste vil nok kreve legitimasjon Jeg kan ikke ta ut pakker for firmaet da jeg ikke er på uttaks listen Så lenge du er ansatt i firmaet er det nok ikke noe problem. Er det rekommandert sending derimot, så må du være oppført på fullmakt skjemaet. Jeg har ingen form for bevis (utover lønnsslipp) på at jeg jobber der jeg jobber. Allikevel har jeg fått hente ut rekommanderte sendinger mot å fremvise min personlige ID. Sjefen min mente at det ikke var noe problem så lenge det kun står firmanavn som mottaker og evt. en c/o person under. Står derimot personen øverst (og c/o firmaet) kan det bli mer trøblete. Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Nå har eg hentet pakker så ofte at eg kan henta både for meg sjølv og andre uten legitimasjon problemfritt, men eg har fått forklart at om pakken er rekkomandert må legitimasjon fremlegges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå