Capitan Fracassa Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Utrolig ødeleggende for diskusjonen og antakelsene å komme inn her med fakta. Noe forvirret her - hvilken del av diskusjonen her blir påvirket av at de som er heldige nok til å bo i nærheten av ett av landets 21 Eplehus kan stikke innom der og få byttet denne laderen? For eksempel den delen av diskusjonen som var knyttet til flinx sitt innlegg. Var det vanskelig å forstå? Det meste av diskusjon her har da gått på de som ønsker å/må bruke online-mulighetene?Ja, og disse personene har da tre muligheter, hvorav en av de tre krever serienummer på iPad som laderen kom med, de to andre krever ikke. Synes du det er problematisk? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Dere vet at en får kjøpt ladere uten å kjøpe en telefon? Ja, det er bare å kjøpe en Ipad.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Apple kunne godt hatt bedre kvalitet på laderne sine. Jeg har fikset én, og skal fikse en til. Begge er eldre enn 5 år, men ikke så gamle at de bør gå i stykker av seg selv. Kvaliteten på laptopen er utmerket, men de bruker elendig kabel på lavspent-siden av strømforsyninga. Ny kabel for å lodde selv koster noen tiere på Ebay. Ladere selges separat. Ny 85w lader til Macbook Pro koster over 800 kroner. Ny kabel på Ebay kostet ca. 30 kroner og en kveld med loddebolt og lim. Endret 1. februar 2016 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
flinx Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Flott at byttet går så enkelt som det skal da - det var ikke det som gikk frem av nettsiden til Apple som ble lenket til. https://www.apple.com/support/ac-wallplug-adapter/ Der virker det som om man trenger serienr. for å bytte i butikk også. Manglende og dårlig informasjon m.a.o. Endret 31. januar 2016 av flinx Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Og jo, det er rimelig mye som tyder på at ladere kjøpt separat kan være berørt - ikke minst sitatet: Laderne det gjelder ble solgt med Mac og enkelte iOS-enheter mellom 2003 og 2015, og de følger også med Apple World Travel Adapter Kit. som står i artikkelen vi debatterer under, eller: These wall plug adapters shipped from 2003 to 2015 with Mac and certain iOS devices, and were also included in the Apple World Travel Adapter Kit. som det står på Apple sine sider om du stoler mer på de... Apple World Travel Adapter Kit inneholder ikke lader - det er kun pluggadaptere som er med i det settet. Og en av disse adapterne kan du nå få byttet inn. Så hvis du har kjøpt en lader separat, så har du kjøpt et produkt som ikke er omfattet av dette tilbakekallingsprogrammet. (I tråd med det som Apple har skrevet på sine sider.) En fordel med å oppgi serienummer på "produktet" er jo at Apple da enkelt kan fortelle folk at den laderen som fulgte med det "produktet" ikke er berørt av denne tilbakekallingen, for det er helt sikkert ganske mange som ikke er i stand til å forstå om deres lader er berørt eller ikke. Det er nok å lese litt i denne tråden for å få et raskt innblikk i det. En åpenbar ulempe er at man kanskje har flere ladere og at man ikke akkurat husker hvilket Apple-produkt hver enkelt lader kom med. Da kan det fort føles som utidig mas. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Enda flere laderproblemer? Er vel ca ett år siden de hadde problemer med iphone laderne? Ser at min ipad lader er berørt, så må dra å bytte den. Det var en hendelse i Norge i juni i fjor som vel "adresseres" av dette tilbakekallingsprogrammet. (Ref. originalartikkelen i post #1) Hva har det med saken å gjøre? Det er jo tydelig det er et problem, ellers hadde de jo ikke tilbakekalt dem. 1. Det er en hendelse med en Apple-lader i Norge i juni 2015 2. Apple reagerer og etablerer et tilbakekallingsprogram i januar 2016. 1 og 2 henger sammen, slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg