Kurt Lekanger Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Sjekk om du bør levere tilbake din.Norsk barneskoleelev fikk støt – nå kaller Apple tilbake iPad- og Mac-ladere Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Håper dette kan gjøres på en enkel måte. Jeg har nemlig 14-15 av disse. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Please choose one of the following options below. We will need to verify your Mac, iPad, iPhone or iPod serial number as part of the exchange process so please find your serial number in advance. Makes no sense.. Hva om jeg ikke eier crapple produkter, men har lader(e) for gjester/reserve..? 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Please choose one of the following options below. We will need to verify your Mac, iPad, iPhone or iPod serial number as part of the exchange process so please find your serial number in advance. Makes no sense.. Hva om jeg ikke eier crapple produkter, men har lader(e) for gjester/reserve..? Du får ikke, for du klarer visst ikke å stave Apple. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Please choose one of the following options below. We will need to verify your Mac, iPad, iPhone or iPod serial number as part of the exchange process so please find your serial number in advance. Makes no sense.. Hva om jeg ikke eier crapple produkter, men har lader(e) for gjester/reserve..? Du får ikke, for du klarer visst ikke å stave Apple. crApple er stavet rett, manglet bare stor A 6 Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Ungen og foreldre bør ta med laderen, dra til usa, helst en sørstat, ta advokat, og saksøke apple. i usa. 5 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hvis du har ladere for venner og bekjente har du Apple-produkter... Lenke til kommentar
Zork Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hvis du har ladere for venner og bekjente har du Apple-produkter... Og kveruleringsprisen for 29. januar 2016 går til... 4 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Har han kjøpt ladere får han nok bytta dem. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hva om jeg ikke eier crapple produkter, men har lader(e) for gjester/reserve..? Uoriginale ladere er selvsagt ikke omfattet av Apples tilbakekalling. (Hvis du derimot eier en eller flere Apple-ladere så eier du vel Apple-produkter til tross for at du tror noe annet.) 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hva om jeg ikke eier crapple produkter, men har lader(e) for gjester/reserve..? Uoriginale ladere er selvsagt ikke omfattet av Apples tilbakekalling. (Hvis du derimot eier en eller flere Apple-ladere så eier du vel Apple-produkter til tross for at du tror noe annet.) Har du en uorginal lader, så har du vel ofte også et apple-produkt? Skjønner ikke helt hvorfor man skal ha et serienummer på et annet produkt enn det du faktisk skal bytte. AtW 2 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Uorginale ladere har jo ikke denne feilen! Hvorfor skal du prøve å bytte den inn da? Det er kun originale Apple-kontakter (uten EUR-merket) som er produsert på en slik måte at denne feilen kan oppstå. Skulle det vise seg at noen Kina-kopier har samme feil, får du nesten oppsøke produsenten. Men p.t. er det kun Apple som har designet kontakt med denne feilen, meg bekjent. Så da kan vi gjerne droppe all diskusjon rundt kopier, og heller falle tilbake til saken? 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Dere vet at en får kjøpt ladere uten å kjøpe en telefon? 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Hva om jeg ikke eier crapple produkter, men har lader(e) for gjester/reserve..? Uoriginale ladere er selvsagt ikke omfattet av Apples tilbakekalling. (Hvis du derimot eier en eller flere Apple-ladere så eier du vel Apple-produkter til tross for at du tror noe annet.) Poenget er at det eneste Appleproduktet man garantert eier om man ønsker å bytte denne laderen, er laderen. Her ber altså Apple om serienummer på andre produkter som man ikke nødvendigvis eier, for å få lov å bytte det man har. Det er fullstendig meningsløst. Endret 29. januar 2016 av Zork 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Dere ser at det står at man kan ta med adapteret til et servicesenter, sant? Serienummeret kreves om man skal kjøre hele greia på nett, men det vil ikke si at det ikke gjøres bytter også i andre tilfeller. For å sitere Eplehuset: Alt du behøver å gjøre for å bytte adapter, er å ta med deg det berørte adapteret og komme innom en av våre 21 butikker, eller ta kontakt med oss på mail eller Facebook dersom det må håndteres via post. Du behøver ikke å registrere en servicesak før du kommer til oss. Eplehuset vil håndtere ombytte av pluggene fortløpende, uavhengig av hvor produktet er kjøpt, og vi vil bytte dem på stedet i butikkene. Ved ekstrem pågang kan det hende vi går tom i enkelte avdelinger, men vi vil opprettholde et stort lager av disse i alle avdelingene våre så langt det lar seg gjøre. Vår tilgang vil også være avhenging av Apple sin tilgjengelighet på nye enheter. Testa nå med serienummer på maskina mi, og da var det tre klikk før man hadde bestilt, så det er jo en veldig god service om man faktisk har serienummer. Hvis ikke burde det være overkommelig å stikke innom Eplehuset. Eller bare gi blaffen - det er vel snakk om fem feiltilfeller i hele verden på tolv år, så dette er uansett fint lite prekært. Det er utrolig hvor store problemer folk klarer å lage basert på veldig lite kunnskap og verst mulige antakelser (og litt dårlig språk). Endret 29. januar 2016 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Dere ser at det står at man kan ta med adapteret til et servicesenter, sant? Serienummeret kreves om man skal kjøre hele greia på nett, men det vil ikke si at det ikke gjøres bytter også i andre tilfeller. Ja, og Apple Servicecenter finnes jo rundt hjørnet i enhver norsk bygd... 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Man kan sende mail eller fb-melding til Eplehuset så ordner de via post. Hvilken detalj er det nå som gjør at du synes dette er elendig service? Regner med at det er noe... Endret 29. januar 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
Zork Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Man kan sende mail eller fb-melding til Eplehuset så ordner de via post. Hvilken detalj er det nå som gjør at du synes dette er elendig service? Regner med at det er noe... Jeg har da ikke sagt det er elendig service? Jeg har sagt det er meningsløst og det skulle det være forholdsvis åpenbart at det er. Å måtte oppgi serienummer på et produkt som ikke er direkte relatert til det en skal bytte gir ingen mening. Om du kjøper en hdmi-kabel på clas ohlson, kommer hjem og finner ut at den ikke virker og så går tilbake for å bytte den, så krever de ikke serienummeret på fjernsynet ditt. 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) "Å måtte oppgi serienummer på et produkt som ikke er direkte relatert til det en skal bytte gir ingen mening." Problemet ditt er at du ikke forstår, eller ikke vil forstå. Man må ikke oppgi serienummer på noe som helst for å bytte, men man kan gjøre det fordi Apple da vet akkurat hvilket produkt du har kjøpt og hvorvidt det er omfattet av utskiftningen. Hvis du har kjøpt et produkt med serienummer som er med i utskiftningen kan du taste inn serienummeret på Apple.com og få i posten uten noe mer styr. Har du kjøpt et produkt uten serienummer (som en løs lader, eller et world kit) må du enten ta kontakt med Apples kundeservice for å få tilsendt, eller gå på Eplehuset og bytte én mot én, eller ta kontakt med Eplehuset på epost eller Facebook. Disse har rett og slett ikke egne serienummer, så de kan ikke byttes basert på dette. Det er altså en ekstraservice at de fleste kan oppgi serienummer og dermed få direkte. Det fjerner ikke mulighetene for de som har kjøpt andre produkter. Du kan sammenlikne dette med biler. Når det er utskiftning av deler på dem ber de ikke kundene sjekke den enkelte delen, men bare VIN, også har produsenten en database over faktiske deler som er shippet med bilen. Hva mener du hadde gitt mening? Gå dør til dør og spørre alle om de vil bytte? Endret 29. januar 2016 av Audun_K 2 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) "Å måtte oppgi serienummer på et produkt som ikke er direkte relatert til det en skal bytte gir ingen mening." Problemet ditt er at du ikke forstår, eller ikke vil forstå. Man må ikke oppgi serienummer på noe som helst for å bytte, men man kan gjøre det fordi Apple da vet akkurat hvilket produkt du har kjøpt og hvorvidt det er omfattet av utskiftningen. Hvis du har kjøpt et produkt med serienummer som er med i utskiftningen kan du taste inn serienummeret på Apple.com og få i posten uten noe mer styr. Nei, det er du som ikke forstår eller ikke vil forstå. Apple ber ikke om serienummeret på produktet du (evt) fikk laderen med - de ber om serienummeret på et vilkårlig i-produkt du har kjøpt fra dem. For min del gadd jeg ikke gå en etasje opp for å finne iPaden jeg (sannsynligvis) fikk denne laderen med så jeg brukte serienummeret fra min nye iPhone isteden. Det gikk helt fint - og den kom definitivt ikke med en lader som lignet den det er snakk om her en gang. Endret 29. januar 2016 av Zork 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg