Nfexf Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hei, jeg tenkte å skaffe meg Cerwin-Vega XLS-215 høyttalerne, men lurer på hva forsterkere, kabler og tilbehør jeg trenger. Jeg vil selfølgelig utnytte høyttalere til det høyeste. Jeg tenkte å bruke en PC med en optisk inngang som musikk, spill og film. Setter stor pris om folk hjelper! Lenke til kommentar
Nfexf Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg vil helst bestille alt av produkter på HiFi Klubben, om ikke det er noe annet som er virkelig vert det. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Med de kravene ville jeg valgt en Cerwin Vega CXA10i. Det er den eneste forsterkeren jeg har troen på at kan drive XLS 215 til det fulle. Mvh Faller Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Du kan også sjekke fnky.no, de har samme type høyttalere og egne forsterkere for dem. Samt nokså billige. Fordelen er at man får testet dem i opptil 14 dager på åpent kjøp. Minuset er at de kun har 5 års garanti mot Hifi Klubben sine 6 Bestiller man fra Hifi Klubben på nett, så har man 14 dager angrerett, men det varierer fra butikk til butikk om man tillater at man faktisk bruker varene eller ikke. I utgangspunktet så er angreretten der fordi man ikke kan fysisk se varen (innpakkningen) slik man kan i butikk. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Angrerett ved nettkjøp er lovfestet; ingen begrensning på om varen har vært brukt eller ikke. Naturligvis skal den være i en bra tilstand (dvs, man kan ikke knuse varen før man sender i retur; men vanlig normal fornuftig bruk er godt innenfor. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Nad 275bee x2 eller nad 275bee + nad 375 eller nad 218 + nad 375/eller 275bee. Eller en CXA10I+evt. Cxa8i for mellomtone og diskant . Bi wiring eller brokoblet .. Bruker selv 218+275bee på ett par b&w 283s2 bi wired. Jo mer suppe jo mindre sjanse for sprengt diskant/"nedfading" av sådan. Har hatt clsc 215 og clsc 215. 2x500w rms 8ohm var ikke nok for min del på de.. samme 2x500w rms på noen vs12,dc12,e312 var nydelig perfekt. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Om du er på sporet av CV så er én ting som teller - høyt volum. Lydkvalitet er fullstendig sekundært. Prøv et par Klipsch til samme sum - nesten like mye råskap, men vesentlig mer finesse. Alternativt så finner du et par JBL-høyttalere i samme prisleie, gjerne brukt fra pro/semi-pro avdelingen til JBL. Vesentlig bedre lyd enn XLS215 som i min mening kun egner seg til å terge naboer.. Når det gjelder amp - se om du finner en brukt Crown XTI, K2 eller tilsvarende. Det er ikke watt, alt som glimrar. Strømforsyning er viktig og kontroll. Der er Crown bedre enn CV-ampene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå