Gå til innhold

Cerwin-Vega XLS-215

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte å skaffe meg Cerwin-Vega XLS-215 høyttalerne, men lurer på hva forsterkere, kabler og tilbehør jeg trenger. Jeg vil selfølgelig utnytte høyttalere til det høyeste.

Jeg tenkte å bruke en PC med en optisk inngang som musikk, spill og film.

Setter stor pris om folk hjelper! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan også sjekke fnky.no, de har samme type høyttalere og egne forsterkere for dem.

Samt nokså billige. Fordelen er at man får testet dem i opptil 14 dager på åpent kjøp.

Minuset er at de kun har 5 års garanti mot Hifi Klubben sine 6

Bestiller man fra Hifi Klubben på nett, så har man 14 dager angrerett, men det varierer fra butikk til butikk om man tillater at man faktisk bruker varene eller ikke. I utgangspunktet så er angreretten der fordi man ikke kan fysisk se varen (innpakkningen) slik man kan i butikk.

Lenke til kommentar

Angrerett ved nettkjøp er lovfestet; ingen begrensning på om varen har vært brukt eller ikke. Naturligvis skal den være i en bra tilstand (dvs, man kan ikke knuse varen før man sender i retur; men vanlig normal fornuftig bruk er godt innenfor.

Lenke til kommentar

Nad 275bee x2 eller nad 275bee + nad 375 eller nad 218 + nad 375/eller 275bee.

Eller en CXA10I+evt. Cxa8i for mellomtone og diskant . Bi wiring eller brokoblet ..

Bruker selv 218+275bee på ett par b&w 283s2 bi wired. Jo mer suppe jo mindre sjanse for sprengt diskant/"nedfading" av sådan. Har hatt clsc 215 og clsc 215. 2x500w rms 8ohm var ikke nok for min del på de.. samme 2x500w rms på noen vs12,dc12,e312 var nydelig perfekt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om du er på sporet av CV så er én ting som teller - høyt volum. Lydkvalitet er fullstendig sekundært.

Prøv et par Klipsch til samme sum - nesten like mye råskap, men vesentlig mer finesse. Alternativt så finner du et par JBL-høyttalere i samme prisleie, gjerne brukt fra pro/semi-pro avdelingen til JBL. Vesentlig bedre lyd enn XLS215 som i min mening kun egner seg til å terge naboer..

Når det gjelder amp - se om du finner en brukt Crown XTI, K2 eller tilsvarende. Det er ikke watt, alt som glimrar. Strømforsyning er viktig og kontroll. Der er Crown bedre enn CV-ampene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...