Gå til innhold

[Løst] WIFI range extender

Maila

Anbefalte innlegg

Er vel lov for en ukyndig gammel dame å stille spørsmål her. Har kjøpt en Wifi Range Extender og har etter mye strev klart å installere og logge meg på, men klarer ikke å komme på internett. Jeg får opp tilkoblet, men bare lokalt, prøver å koble på men den står bare og snurrer. Hva i all verden gjør jeg, trenger sårt bedre signal. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel lov for en ukyndig gammel dame å stille spørsmål her. Har kjøpt en Wifi Range Extender og har etter mye strev klart å installere og logge meg på, men klarer ikke å komme på internett. Jeg får opp tilkoblet, men bare lokalt, prøver å koble på men den står bare og snurrer. Hva i all verden gjør jeg, trenger sårt bedre signal. Noen som kan hjelpe?

Ingen som har en ide om hva jeg gjør ? Har Altibox, alle lysene på Wifi range extender lyser, signalene er supre, men jeg kommer ikke på Internett, bare lokal.

Lenke til kommentar

Du kommer på nett på ditt ordinære wifi nettverk men ikke når du kobler deg på extender?

Isåfall har du satt opp noe feil med extenderen.

Den er koblet opp mot ditt ordinære wifi og satt opp riktig? 

Skal være ganske kurante og sette opp.

Får som regel opp veiviser som gir deg "steg for steg" hele veien :)

Lenke til kommentar

sikkert koblingen mot det opprinnelige nettet som ikke er konfigurert. 

I mange tilfeller så får du sette disse opp med såkalt "wps". 

Krever at du trykker en knapp på den opprinnelige for å så trykke på en knapp på extenderen før de kommuniserer sammen. 

I andre tilfeller kreves det at du legger inn macadressen til repeateren i den opprinnelige routeren for at du skal få nett. 

Som nettverksmann har jeg dårlig erfaring med range extendere og anbefaler det ikke. 

Anbefaler heller å kjøpe en ny router dersom det er den opprinnelige sentralen/routeren fra altibox du har, investere en tusenlapp i en ok ny router, trekke opp kabel til en muligens mer egnet plassering enn den altibox leverer (typisk står disse usentralt i huset eller i sikringsskap). 

Anbefaler i såfall at denne blir montert ca midt i huset litt høyt på veggen så får du bedre dekningsgrad på nettet. 

Lenke til kommentar

Takk for svar, da tror jeg jeg har fått det til, da har jeg byttet fra wep til wpa, kortere passord, skrekk og gru  for et styr. wps knapp finnes ikke på min altibox, så den metoden kunne jeg ikke bruke. Tror det var min 13 nummer lange krypteringsnøkkel som var problemet, kunne bare ha 8 på extenderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...