Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny windows. Finner ikke USB med driver installere.

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk endelig installert windows 7 etter mye styr. Jeg har lastet ned drivere fra en annen maskin å lagt de inn på en minne-pinne. Denne finner ikke den nye laptopen. USB vises i BIOS, samt jeg installerte windows med USB(somt sagt, etter mye styr).

Noen tips? Kommer ikke stort lengre enn med rykende fersk winodows før jeg får brukt minnepennen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper at du mangler chipset-drivere.

Meget mulig, men jeg får ikke gjort noe med det uten å få koblet til en usb-pinne. Installerer windows på nytt for å se om det endrer seg. 

Edit: Kom like langt. Får ikke gjort en verdens ting etter installasjonen av windows. 

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Veldig rart hvis den ikke finner USB pinnen når du brukte den under installasjon av windows

Du har formatert den etter at du brukte den med win iso? Ntfs? Den må ikke importeres fra disk behandling da?

Har du forsøkt en smart telefon over micro usb ?

Har formatert, samt prøvd en annen pinne. Vet ikke om det endte med ntfs eller fat32. Finner den ikke i diskbehandling heller. Har ikke prøvd å koble til smarttelefon, det kunne kanskje være noe!

Lenke til kommentar

Fungerer heller ikke kablet nettverk slik at du kan laste ned noe? Hva slags maskin? Du har ikke noe recovery-mulighet?

Har ikke ethernet inngang. Recovery? Ble levert uten OS, så det det tviler jeg på. 

Det er snakk om denne laptopen.

Ser jo at det har løst seg, men føler for å kommentere litt...

Når du skulle installere Win7 så trodde jeg at det var snakk om en eldre maskin. Tilnærmet alle laptoper som leveres i Norge har en recoverypartisjon (eller i gamle dager DVD/CD) bortsett fra Multicom sine. Hva med å ha med all relevant info i første post?

Maskinen har da nettverkskontakt, men den er litt skjult.

Hvilken versjon av Win7 brukte du? Prøvde du ISO-en fra Multicom?

Lenke til kommentar

Fungerer heller ikke kablet nettverk slik at du kan laste ned noe? Hva slags maskin? Du har ikke noe recovery-mulighet?

Har ikke ethernet inngang. Recovery? Ble levert uten OS, så det det tviler jeg på. 

Det er snakk om denne laptopen.

Ser jo at det har løst seg, men føler for å kommentere litt...

Når du skulle installere Win7 så trodde jeg at det var snakk om en eldre maskin. Tilnærmet alle laptoper som leveres i Norge har en recoverypartisjon (eller i gamle dager DVD/CD) bortsett fra Multicom sine. Hva med å ha med all relevant info i første post?

Maskinen har da nettverkskontakt, men den er litt skjult.

Hvilken versjon av Win7 brukte du? Prøvde du ISO-en fra Multicom?

Hvor er nettverkskontakten? Skjønner ikke helt hvor godt det skal være mulig å gjemme den. :p

Husker om jeg prøvde multicom sin ISO, jeg prøvde ganske mange forskjellige i går. 

Uansett, jeg prøvde en siste gang med installasjon av windows 7 og tenkte å prøve med USB 2.0 minnepinne, noe som heller ikke fungerte. 

MEN, jeg løp en tur innom expert for å høre om supportavdelingen der hadde et forslag. Mannen jeg pratet med kom med en veldig godt forslag, nemlig å lage bootable usb med ubuntu, kjøre ubuntu uten installering, last ned driver og lagre den på harddisken. 

Jeg gjorde nettopp dette og lastet ned wireless driveren, lagret den på harddisken og der lå den klar for installering når jeg slo på windows igjen. 

Da er problemet løst! Takker for hjelpen jeg fikk her, og løsningen som jeg fikk på expert kan det jo være flere har bruk for!

EDIT: 

https://www.dropbox.com/sh/sh0te2d05v8xhjq/AABCDvFHrEem-4n78RkSVdZAa/Talisa?dl=0

Er det kanskje meningen å installere drivere i mappen v2? Tenkte kanskje det var til en annen laptop versjon, men har en del problemer med touchpad og usb enda.

EDIT2: Står på varenummer V2, så det er nok denne jeg skal ha ja. Får feilmelding på nesten alle driverne jeg prøver å installere. Forskjellige feilmeldinger på forskjellige drivere. 

Hadde det kanskje vært lurt å installere Windows på nytt igjen å prøve å installere driverne i V2 mappen med en gang? Altså da før driverne i den andre mappen, vil det potensielt løse problemet? 

Hadde jo vært ganske kult hvis multicom kunne svart på epostene eller tatt telefonen. Sendte første epost for over et døgn siden. =/

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...