arne22 Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Her er jo vår case omtrent slik: Det er en teknisk feil eller en annen feil ved en nettbutikk som medfører at man kan hente ut varer uten å betale mer enn 1 promille av prisen. Gjennom diskusjon på diskusjonsforum så blir man gjort oppmerksom på denne feilen. Man vet at det dreier seg om en feil og man går i gang med å hente ut varer ut i fra et handlingsforsett der man kjenner situasjonen. Dette kan dokumenteres ut i fra diskusjon.no sin diskusjonstråd. Ved at man har brukt sitt eget visa kort så har man lagt igjen et holdbart bevis for handlingen. Handlingen er sannsynligvis strafferettslig sammenlignbar med denne situasjonen: Et supermarked eller en elektrobutikk i byen glemmer å låse døren. Man kan gå inn og hente ut varer uten å betale. Dette blir meldt på sosiale media og publikum strømmer til for å hente ut gratis varer. Det er neppe slik at forbrukerrådet eller andre har det som sin oppgave å bistå i forbindelse med gjennomføring av kriminelle handlinger. I dette tilfellet så vil det jo være enkelt å stille synderne til ansvar og bevisene bør vel være gode nok? 2 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Dette kan dokumenteres ut i fra diskusjon.no sin diskusjonstråd. Så du mener alt på diskusjon.no kan brukes som bevis i alle typer saker? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Dette kan dokumenteres ut i fra diskusjon.no sin diskusjonstråd.Så du mener alt på diskusjon.no kan brukes som bevis i alle typer saker? Ja. Jeg tror ikke det har noen hensikt i denne saken, men utskrifter herifra kan definitivt brukes som bevis. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Bare drit i det. Hva er greia med at man begynner å snakke om "rettigheter" når man åpenbart er ute etter å rævkjøre noen? Feilprising skjer! Hvorfor skal man være en drittsekk og forsøke å snike til seg noe urettmessig?? Helt enig i at man ikke trenger å snakke om rettigheter! Jeg vil mye heller få svar på hvordan det gikk "Urettmessig" Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 "Hei Det har dessverre blitt en feilprising av produkt Canon CANON IMAGERUNNER ADVANCE C5235I Ordren er derfor nå kansellert og betalt beløp vill bli tilbakebetalt. Vi beklager det inntrufne." 1 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Det tyder vel på at utviklingen av en fullautomatisert nettbutikk i dette tilfellet ikke hadde gått så langt som kunden ønsket Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Hehe, var bare spennende å se når de oppdaget det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå