Vovegog Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Hei! Hadde i forrige uke, fredag, en operasjon hos kirurg for å fjerne neglerot hvor neglen hadde blitt inngrodd. Etter 2 dager så byttet jeg bandasje, som instruert, og har i dag hatt bandasje #2 i 3 dager. Tok den av i dag, og hadde ikke blødd så veldig mye, men lurer på et par ting. Stod i instrueringsarket mitt at såret ikke skulle renses eller vaskes når jeg byttet bandasje. Men nå, etter at jeg har tatt av den andre bandasjen, hvor farlig er det å rense såret, eventuelt ta en dusj på vanlig måte (ikke holde tåen tørr), etc? Har sting i tåen fremdeles, så vet jeg ikke skal knøvle med tåen så stingene åpner seg, men er usikker hvor forsiktig jeg trenger å være, nå etter 1 uke. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Følg instrueringsarket ditt. Det er en grunn til at det står som det står. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Man har jo gratis helsetjenester i Norge så det er bare å kjøre på, koster deg ingenting Lenke til kommentar
Vovegog Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Følg instrueringsarket ditt. Det er en grunn til at det står som det står. Instrueringsarket gjaldt kun for de 2 første dagene, inntil jeg byttet den første bandasjen. Står ingenting mer på arket mitt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Hvis såret er "tett" så det ikke kommer noe inn så går det greit. Men når huden blir våt så blir den jo mykere og risikoen blir større for at det åpner seg. Litt usikker hvordan "reglene" er med inngrodd negl da det foregår litt anerledes pga at neglen skal ut. Jeg hadde bare tatt en dusj, men dratt noe plast over og teipet så ikke tåa ble våt. Tørke av den med en klut istedenfor. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Ta en vurdering på det selv da, hvordan ser såret ut? Er det åpent sår burde du ikke få den våt vil jeg tro, har det lukket seg kan du antagelig dusje men forsiktig med tåa. Selv tok jeg plast rundt foten når jeg dusjet etter operasjonen, til det hadde grodd ganske bra. Endret 28. januar 2016 av aklla Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Teip en plastpose rundt foten når du dusjer. Så er det problemet ute av verden. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Teip en plastpose rundt foten når du dusjer. Så er det problemet ute av verden. Støtter denne. Det holder også med en pose med en strikk rundt ankelen. Sår gror raskere når de holdes tørre og i fred. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå