Bunga Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Jeg vurderer å bli ingeniør. Ser at det ikke er noe krav for Fysikk 2 på omtrent noen studier som helst, og tenkte derfor først å ikke ta det - så jeg heller kan ta et lettere fag og få bedre karakterer generelt. Men jeg lurer på om det er lurt å ha Fysikk 2 for ingeniørstudiet? Vil man henge lettere med om man har dette bak seg? Ellers tenker jeg å ta Kjemi 2, ettersom at man trenger dette for medisin osv, og R2 selvfølgelig. KORT SAGT: Jeg lurer på om Fysikk 2 er veldig viktig kunnskap å ha med seg om man vil bli ingeniør. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Ja. Er rett og slett ikke så mye mer å si om saken. R2 og FY2 er de viktigste forberedelsene man kan få for å studere noe realfaglig, det være ingeniør eller "hva som helst annet". R2>FY2>Kj2..... Jeg kan skjønne tankegangen bak at man ønsker seg et best mulig snitt, men for så og si alle studier utenom jus, medisin og psykologi, så vil du egentlig bare skyte deg selv i beinet ved å ikke velge mest mulig realfag, om realfag er noe du vurderer å satse på. Klarer man ikke å henge med i R2 og Fy2, vil matematikken og fysikken på høyskolen og universitetet falle vanskelig. Hva er vitsen med å truge seg inn på et studium, for så å ende opp med D/E i snitt. Endret 28. januar 2016 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Ja. Er rett og slett ikke så mye mer å si om saken. R2 og FY2 er de viktigste forberedelsene man kan få for å studere noe realfaglig, det være ingeniør eller "hva som helst annet". R2>FY2>Kj2..... OK! Kjemi er med andre ord ikke så viktig for ingeniørstudiet, men mer for medisin o.l? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Ja. Er rett og slett ikke så mye mer å si om saken. R2 og FY2 er de viktigste forberedelsene man kan få for å studere noe realfaglig, det være ingeniør eller "hva som helst annet". R2>FY2>Kj2..... OK! Kjemi er med andre ord ikke så viktig for ingeniørstudiet, men mer for medisin o.l? Å ha kjemi kan være en fordel, vet om flere som har slitt litt med kjemifagene man har på enkelte ingeniørstudier, men de kjemitunge fagene er i fåtall, med mindre man går kjemiingeniør. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Kun enkelte ingeniører har behov for kjemi, men alle må forstå fysikk. Sånn cirka. 1 Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Ja. Er rett og slett ikke så mye mer å si om saken. R2 og FY2 er de viktigste forberedelsene man kan få for å studere noe realfaglig, det være ingeniør eller "hva som helst annet". R2>FY2>Kj2..... OK! Kjemi er med andre ord ikke så viktig for ingeniørstudiet, men mer for medisin o.l? Å ha kjemi kan være en fordel, vet om flere som har slitt litt med kjemifagene man har på enkelte ingeniørstudier, men de kjemitunge fagene er i fåtall, med mindre man går kjemiingeniør. Skjønner! Da er det opp til meg om jeg kan klare det, da Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Kun enkelte ingeniører har behov for kjemi, men alle må forstå fysikk. Sånn cirka. Fysikk er et must altså. Vel, da blir det relativitetsteori på meg Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 All ingeniørvitenskap springer ut fra fysikk, som igjen springer ut fra matematikk. Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 All ingeniørvitenskap springer ut fra fysikk, som igjen springer ut fra matematikk. Ok, fysikk er med andre ord the shit innenfor ingeniørskap altså. Kjemi havner mer litt som en sidegren? Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 All ingeniørvitenskap springer ut fra fysikk, som igjen springer ut fra matematikk. Ok, fysikk er med andre ord the shit innenfor ingeniørskap altså. Kjemi havner mer litt som en sidegren? Sånn ca ja. Alt utenom petroleum-, kjemi- og bioingeniør vil jeg tro krever mer fysikk enn kjemi. Mulig det er flere retninger også. Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) All ingeniørvitenskap springer ut fra fysikk, som igjen springer ut fra matematikk. Ok, fysikk er med andre ord the shit innenfor ingeniørskap altså. Kjemi havner mer litt som en sidegren? Sånn ca ja. Alt utenom petroleum-, kjemi- og bioingeniør vil jeg tro krever mer fysikk enn kjemi. Mulig det er flere retninger også. Ok. Tror det blir sånn at jeg tar både R2, FY2 og KJ2 likevel. Blir vel et helvete, men skal vel gå greit nok. Da har jeg alle muligheter åpne, omtrent. Endret 28. januar 2016 av Bunga 1 Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 All ingeniørvitenskap springer ut fra fysikk, som igjen springer ut fra matematikk. Ok, fysikk er med andre ord the shit innenfor ingeniørskap altså. Kjemi havner mer litt som en sidegren? Sånn ca ja. Alt utenom petroleum-, kjemi- og bioingeniør vil jeg tro krever mer fysikk enn kjemi. Mulig det er flere retninger også. Ok. Tror det blir sånn at jeg tar både R2, FY2 og KJ2 likevel. Blir vel et helvete, men skal vel gå greit nok. Da har jeg alle muligheter åpne, omtrent. Neida. Jeg har R2, Fy2 og bio2 i år. Gjør likevel omtrent like mye som jeg gjorde de to foregående årene, altså ingenting. Kjemi 2 er nok litt verre enn bio2, men jeg vil tro du vil klare deg bra Overgangen R1->R2 er ganske smooth ift. 1T->R1. Fysikk er stort sett formelregning som i Fy1. Kjemi kan jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
MT-Sci Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Det har sikkert hvilken ingeniør-studiet du skal gå på, å si. Ingeniør innenfor elektro-linjen har veldig mye bruk for fysikk 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå