Gå til innhold

Problemer med TFS og filer som blir lagt til automatisk

Anbefalte innlegg

Heisan.  Vi bruker TFS og har forsåvidt gjort dette lenge.  Det ser ut til at Visual Studio nå begynner å lege til filker vi ikke vil ha der.  For det første legger den til alle NUGET packages, men det tror jeg vi har koll på.  Men det som er nå er at min workstationi begynner å slenge inn alle BIN og OBJ kataloger og da fyller vi TFS med en hel drøss binary.  Har prøvd å legge til en .tfignore med /bin og /obj men det hjelper ingen ting.  Så fort jeg gjør en ny rebuild så dukker de opp igjen under prosjekt folderen..

Noen som har vært borti dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TFS = Team Foundation Server – en alt-i-ett-løsning for CI (Continuous Integration), issues, source/revision control, osv. Det som er fint med TFS er at du har alt på ett sted.

Hvilken versjon av TFS og Visual Studio? Bruker du TFS Version Control eller Git?

Nyere versjoner av TFS er en god del bedre på en del områder enn f.eks. TFS 2010.

At VS legger til diverse filer er ikke ukjent for meg.. Da jeg tok en opprydding en stund tilbake var enkelte binærfiler sjekket inn blandt annet, sannsynligvis fordi det var altfor enkelt å sjekke inn disse filene. Vi hadde også eget «repository» for alle NuGet-pakkene vi brukte, som av praktiske grunner var sjekket inn på TFS, men ikke per prosjekt/solution.

For at fila .tfignore skal ha noen effekt må du bruke TFS 2012 eller nyere som støtter offline/lokale «workspaces». Vet ikke om du må bruke TFSVC i dette tilfellet. Hvis du bruker Git, bruk fila .gitignore. Jeg har ikke brukt .tfignore før så vidt jeg kan huske, og det tror jeg heller ikke var nødvendig for bin/obj-mappa.

Husker ikke helt om din Team Project eller Build Process i tillegg spesifiserer hvilke filer som ignoreres.. Kan også være at ikke bin/obj-mappa ignoreres, men at *.exe, *.dll osv. ignoreres.

Jeg bruker dessverre/heldigvis ikke lenger TFS, og kan dessverre ikke hjelpe så mye mer.

En ting du kan prøve er å sette opp en ny VM med VS for å se om resultatet er det samme der.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

TFS = Team Foundation Server – en alt-i-ett-løsning for CI (Continuous Integration), issues, source/revision control, osv. Det som er fint med TFS er at du har alt på ett sted.

Hvilken versjon av TFS og Visual Studio? Bruker du TFS Version Control eller Git?

Nyere versjoner av TFS er en god del bedre på en del områder enn f.eks. TFS 2010.

At VS legger til diverse filer er ikke ukjent for meg.. Da jeg tok en opprydding en stund tilbake var enkelte binærfiler sjekket inn blandt annet, sannsynligvis fordi det var altfor enkelt å sjekke inn disse filene. Vi hadde også eget «repository» for alle NuGet-pakkene vi brukte, som av praktiske grunner var sjekket inn på TFS, men ikke per prosjekt/solution.

For at fila .tfignore skal ha noen effekt må du bruke TFS 2012 eller nyere som støtter offline/lokale «workspaces». Vet ikke om du må bruke TFSVC i dette tilfellet. Hvis du bruker Git, bruk fila .gitignore. Jeg har ikke brukt .tfignore før så vidt jeg kan huske, og det tror jeg heller ikke var nødvendig for bin/obj-mappa.

Husker ikke helt om din Team Project eller Build Process i tillegg spesifiserer hvilke filer som ignoreres.. Kan også være at ikke bin/obj-mappa ignoreres, men at *.exe, *.dll osv. ignoreres.

Jeg bruker dessverre/heldigvis ikke lenger TFS, og kan dessverre ikke hjelpe så mye mer.

En ting du kan prøve er å sette opp en ny VM med VS for å se om resultatet er det samme der.

Ok, for å svare kort:

Jeg bruker VS 2015 pro, TFS2015

Sjekket de andre her på bruket og dette skjer kun hos meg. 

Det jeg skal prøve nå er å slette hele workplacet og hente inn helt på nytt.  Kanskje det ligger noe crap i settings filene i de skjulte TFS filene.  Vi får se..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...