Gå til innhold

Selge PC - Prisvurdering 4690K GTX 980


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bruttern er lei av gaming og skal selge den for å frigjøre kapital til andre ufornuftige ting. Jeg har et forslag på pris til han allerede, men tenkte å høre med dere og. Brukt i cirka 10 mnd, med unntak av skjermen (tror den er 2 år gammelt).

 

- Kingston SSDNow V300 120GB

- Samsung 2TB HDD

- Cooler Master Elite 130

- Intel Core i5 4690K

- ASRock Z97M-ITX/ac

- Zotac AMP! GTX 980 (versjonen med 3 oransje vifter)

- Corsair CX600M 600W

- Crucial Ballistix Sport 2x4GB RAM

- Qnix QX2710 27" 2560x1440

 

Takk på forhånd :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si rundt 10.000 for maskinen.

 

Skjermen er jeg usikker på. Kanskje 1500-2000... Ukjent merke for meg. Virker ikke som noe å hoppe i taket for.

 

Qnix er et merke fra Korea, de bruker samme panel som de Dell og en del andre store merker, endog er skjermene deres billigere og av dårligere kvalitet (kan være pixel feil eller lightbleeding). Skjermen kan overklokkes, men jeg aner ikke hvordan det fungerer. Tror han kan selge den for 1000-1500.

 

7-8000 med skjerm

 

7.000 er under halvparten av det han betalte for delene og skjermen, synes selv at komponentene er helt kurante så har vurdert det litt høyere enn det. Uansett takk for forslag :)

Lenke til kommentar

8000,- er ikke så langt unna, tror jeg. Black Refinery går nå for 12 000 kroner. Da har du Skylake-CPU, 500GB SSD, bedre kabinett, god strømforsyning i stedet for middelmådig, og 8GB mer RAM. Og med mindre du har en harddisk ment for bærbare, er den eldre enn det bygget ditt skal tilsi, for det er over et år siden Samsung produserte 3,5-tommer HDD. Dette i tillegg til at alt er godt brukt som du sier. Å forlange mer ville være å strekke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

7-8000 med skjerm

 

7.000 er under halvparten av det han betalte for delene og skjermen, synes selv at komponentene er helt kurante så har vurdert det litt høyere enn det. Uansett takk for forslag :)

 

Som er en korrekt pris. -30% av nypris og -30% av hvert år. 120GB SSD er lite, 600W PSU er noe tynnt, GTX980 faller mellom to stoler nå, "ukjent" skjermprodusent, blir en litt "spesiell" maskin. Du kan nok få 10.000,-, kanskje 12-13-14.000,- også, men da havner du brått i denne tråden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&page=288&&do=findComment&comment=23035988

 

Husk på å bruke caps lock når du skriver i annonsen at DETTE ER EN UBER ULTRA MEGA SUPER DUPER RÅTASS AV EN ULTRAMEGASUPERDUPER GAMINGSPILLMASKIN SOM DRAR ALT PÅ MER ENN ULTRA  PGA DEN RÅ KRAFTEN SOM DENNE KRAFTKAREN LEVERER. Så får du nok 14.000,- ;)

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

7-8000 med skjerm

 

7.000 er under halvparten av det han betalte for delene og skjermen, synes selv at komponentene er helt kurante så har vurdert det litt høyere enn det. Uansett takk for forslag :)

 

Som er en korrekt pris. -30% av nypris og -30% av hvert år. 120GB SSD er lite, 600W PSU er noe tynnt, GTX980 faller mellom to stoler nå, "ukjent" skjermprodusent, blir en litt "spesiell" maskin. Du kan nok få 10.000,-, kanskje 12-13-14.000,- også, men da havner du brått i denne tråden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&page=288&&do=findComment&comment=23035988

 

Husk på å bruke caps lock når du skriver i annonsen at DETTE ER EN UBER ULTRA MEGA SUPER DUPER RÅTASS AV EN ULTRAMEGASUPERDUPER GAMINGSPILLMASKIN SOM DRAR ALT PÅ MER ENN ULTRA  PGA DEN RÅ KRAFTEN SOM DENNE KRAFTKAREN LEVERER. Så får du nok 14.000,- ;)

 

Zotac er jo de som produserer TITAN kortene, så langt ifra ukjent :p

Lenke til kommentar

Ligger ikke skjermkortet alene på ca 7-8000,- kroner i nypris nå? Prisen på mye av elektronikken har jo steget i pris etter kronekursen har falt noe jævlig.. Vil tro at verdien er det samme som han betalte for det, men ikke hva noen er nødvendigvis villig til å betale..

Er ikke ti men standard 980, så er vel va 5500 nytt.

 

Standard 980 er også ganske overpriset i forhold til ytelse vs 970 osv.

 

Kjøper man først ett 980 kort så er det 980 ti.

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar

 

Zotac er jo de som produserer TITAN kortene, så langt ifra ukjent :p

Usikker på hva du mener her...??

 

Zotac er forsåvidt "ukjente" i norge, mtp at de fleste går for Asus, Gigabyte og MSI

 

Forøvrig så koster ett 980 rundt 5500,- nytt, men det er resten av delene som nesten er verdiløse...

 

Jeg mente selvfølgelig skjermkort, ser nå at det var snakk om selve skjermen for Belphegor... Og nei de Zotac er da aldeles ikke ukjent.. De er produsenten Nvidea har for å lage monsterskjermkortene sine Titan.. Så Zotac stiller med høy kvalitet, og alle som har god kjennskap med produsenten vet at de leverer kvalitet, Zotac sitt eksemplar av 770 AMP edition leverer jo faktisk høyere ytelse en Nvideas sitt eget standar eksemplar av 780 på noen områder..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

 

Ligger ikke skjermkortet alene på ca 7-8000,- kroner i nypris nå? Prisen på mye av elektronikken har jo steget i pris etter kronekursen har falt noe jævlig.. Vil tro at verdien er det samme som han betalte for det, men ikke hva noen er nødvendigvis villig til å betale..

Er ikke ti men standard 980, så er vel va 5500 nytt.

 

Standard 980 er også ganske overpriset i forhold til ytelse vs 970 osv.

 

Kjøper man først ett 980 kort så er det 980 ti.

Du tar litt feil her. 980 gir like mye ytelse per krone som 980ti.

 

970 gir mer ytelse per krone enn begge to og er dermed "det beste kjøpet".

 

 

Maskinen koster ca 12k dersom du legger alt inn på prisjakt.no. Det er helt kurant å legge den ut for 10k. Du skal da ikke drive veldedighet heller...

Lenke til kommentar

Jeg mente selvfølgelig skjermkort, ser nå at det var snakk om selve skjermen for Belphegor... Og nei de Zotac er da aldeles ikke ukjent.. De er produsenten Nvidea har for å lage monsterskjermkortene sine Titan.. Så Zotac stiller med høy kvalitet, og alle som har god kjennskap med produsenten vet at de leverer kvalitet, Zotac sitt eksemplar av 770 AMP edition leverer jo faktisk høyere ytelse en Nvideas sitt eget standar eksemplar av 780 på noen områder..

0,- nytt, men det er resten av delene som nesten er verdiløse...

 

 

Huh?

Det er Nvidia som lager kortene... Zotac er ikke alene om å selge Titan kortene...

Enten så burde du prøve å omformulere og komme med kilder eller så har du ikke peiling.

 

Jeg kjenner til Zotac og mange av deres tidligere fiaskoer, blant annet de løse skruene som gjorde at mange AMP! kort overopphetet... (Noe som ga dem ganske dårlig rep)

Lenke til kommentar

 

Jeg mente selvfølgelig skjermkort, ser nå at det var snakk om selve skjermen for Belphegor... Og nei de Zotac er da aldeles ikke ukjent.. De er produsenten Nvidea har for å lage monsterskjermkortene sine Titan.. Så Zotac stiller med høy kvalitet, og alle som har god kjennskap med produsenten vet at de leverer kvalitet, Zotac sitt eksemplar av 770 AMP edition leverer jo faktisk høyere ytelse en Nvideas sitt eget standar eksemplar av 780 på noen områder..

0,- nytt, men det er resten av delene som nesten er verdiløse...

 

 

Huh?

Det er Nvidia som lager kortene... Zotac er ikke alene om å selge Titan kortene...

Enten så burde du prøve å omformulere og komme med kilder eller så har du ikke peiling.

 

Jeg kjenner til Zotac og mange av deres tidligere fiaskoer, blant annet de løse skruene som gjorde at mange AMP! kort overopphetet... (Noe som ga dem ganske dårlig rep)

 

Zotac er de som er produsenten... De motar ordre fra Nvidia.. Selges som ordinært Nvidia kort.. Men det er er Zotac som er produsenten, de som setter flere kjerner sammen på samme kort etc.. Nvidia har veldig få fabrikker som faktisk gjør jobben selv for masseproduksjon..

Lenke til kommentar

 

 

Jeg mente selvfølgelig skjermkort, ser nå at det var snakk om selve skjermen for Belphegor... Og nei de Zotac er da aldeles ikke ukjent.. De er produsenten Nvidea har for å lage monsterskjermkortene sine Titan.. Så Zotac stiller med høy kvalitet, og alle som har god kjennskap med produsenten vet at de leverer kvalitet, Zotac sitt eksemplar av 770 AMP edition leverer jo faktisk høyere ytelse en Nvideas sitt eget standar eksemplar av 780 på noen områder..

0,- nytt, men det er resten av delene som nesten er verdiløse...

 

 

Huh?

Det er Nvidia som lager kortene... Zotac er ikke alene om å selge Titan kortene...

Enten så burde du prøve å omformulere og komme med kilder eller så har du ikke peiling.

 

Jeg kjenner til Zotac og mange av deres tidligere fiaskoer, blant annet de løse skruene som gjorde at mange AMP! kort overopphetet... (Noe som ga dem ganske dårlig rep)

 

Zotac er de som er produsenten... De motar ordre fra Nvidia.. Selges som ordinært Nvidia kort.. Men det er er Zotac som er produsenten, de som setter flere kjerner sammen på samme kort etc.. Nvidia har veldig få fabrikker som faktisk gjør jobben selv for masseproduksjon..

 

Tror du blander litt her, Titan har ikke 2 kjerner (Titan Z har det), og det er Nvidia som lager kjernene og som har laget/designet og utvilket både PCB og kjølere....

Lenke til kommentar

Jeg vil si 8500 + whatever skjermen er verdt. GPU er fort verdt snaut 4500kr, CPU og HK ca 2500kr. At resten er billige deler er greit, men tilsammen må det være verdier for drøye 1500kr der. Skjermen blir litt gjetning, men i og med at de fleste 27" billigskjermer koster rett under 2000kr er kanskje 13-1400 en OK verdi? 9500kr ser jo penere ut enn 10000kr, så det mener jeg er kurant her.

Sålenge du har en highend-GPU og en overklokkbar Intel-CPU har du en populær basis her, og å trekke 30% i verdi +++ er bare tøys slik markedet er.

Disse "reglene" dukker opp hver gang, og de kan stappes en viss plass for godt!

Lenke til kommentar

Jeg vil si 8500 + whatever skjermen er verdt. GPU er fort verdt snaut 4500kr, CPU og HK ca 2500kr. At resten er billige deler er greit, men tilsammen må det være verdier for drøye 1500kr der. Skjermen blir litt gjetning, men i og med at de fleste 27" billigskjermer koster rett under 2000kr er kanskje 13-1400 en OK verdi? 9500kr ser jo penere ut enn 10000kr, så det mener jeg er kurant her.

 

Sålenge du har en highend-GPU og en overklokkbar Intel-CPU har du en populær basis her, og å trekke 30% i verdi +++ er bare tøys slik markedet er.

 

Disse "reglene" dukker opp hver gang, og de kan stappes en viss plass for godt!

Problemet med skjermen er at det er en "jallaskjerm" som er importert, så du har 0 garanti/reklamasjon og da faller prisen, men utenom skjermen så er vi ca. enige i verdi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...