AfterGlow Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Googles «DeepMind» danket ut europamester i det svært kompliserte spillet «Go».Historisk: Googles kunstige hjerne slo mester i avansert brettspill Lenke til kommentar
Suppen Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 https://xkcd.com/1002/ Lenke til kommentar
Pyttagoras Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Sinnsykt spennende. Sinnsykt skremmende. 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Sinnsykt spennende. Sinnsykt skremmende. Enig, spennende og skremmende på samme tid. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Sinnsykt spennende. Sinnsykt skremmende.Enig, spennende og skremmende på samme tid. Bare å vente på at DeepMind lærer å programmere på egenhånd, så er nok ikke SkyNet så langt unna. Endret 28. januar 2016 av Ravusy Lenke til kommentar
heltned Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Fortsatt menneske som har skrevet koden til denne maskinen som gjør det mulig. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Fortsatt menneske som har skrevet koden til denne maskinen som gjør det mulig. Jah utrolig nok, vi mennesker utsletter oss selv når den så kalte "SkyNet" står på sine egne ben bokstavelig. Alt etter som om den havner i feile hender, med mindre den ikke har alt havnet i feile hender allerede. :hm: Med andre ord, ikke bra utvikkling i det hele tatt. Endret 28. januar 2016 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Fortsatt menneske som har skrevet koden til denne maskinen som gjør det mulig. Som er totalt irrelevant for en ekte AI som starter å videreutvikle seg selv Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Fortsatt menneske som har skrevet koden til denne maskinen som gjør det mulig. Mennesker har skrevet koden, men AI-en har lært seg spillet, ved å spille mot seg selv. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Sinnsykt spennende. Sinnsykt skremmende.Enig, spennende og skremmende på samme tid. Bare å vente på at DeepMind lærer å programmere på egenhånd, så er nok ikke SkyNet så langt unna. Legg det sammen med "tingenes internett" som er blitt omtalt så mange ganger i tillegg, og så har vi visst tilrettelagt vår egen undergang ganske så greit. Og er man ytterligere reflektert, så vurderer man om ikke dette bare er en konspirasjonsteori også... http://www.tek.no/artikler/vill-villere-og-villest-her-er-de-alternative-nettsidene/275453?key=Xm555kV8 Myndigheten har såklart en ukjent agenda også her... Personlig så foretrekker jeg å tenke selv, og la verden rusle og gå som den alltid har gjort og kommer til å gjøre i min levetid. Og den tankegangen er også hvorfor jeg ikke har giddet å avgi min stemme i diverse valg de siste 10 årene. Samt ikke investert i noen produkter med beskrivelsen "smart" i seg. Eller lagd seg en konto i noen sosiale medier. For ikke å ta noen sjanser, naturligvis. Skulle verden (...) ønske å vite hva alle foretar seg, så vil det ikke spille noen rolle hvor smart kunstige intelligenser er eller hva jeg måtte frivillig velge å legge ut på internett - kommer vi dit, vil det skje av seg selv uansett. Vi er godt på vei, siden vi hadde noe som het "blyant og papir" da jeg gikk på barneskolen. http://www.tek.no/artikler/norsk-barneskoleelev-fikk-stot-na-kaller-apple-tilbake-ipad-og-mac-ladere/275436 ...hørte forresten nylig om en barneskole elever som prøvde med handgestures på en bok for å få større bilde (referat fra en nyhetsartikkel). Samt jeg overhørte en skolerådgiver som uttrykte bekymring for barns nedsatte evne til å skrive for hånd - på videregåendeskolenivå - for ca. 2 måneder siden.Grunnet PCer i skolesammenheng. og KUN PCer. I enkelte klasser er det visst også et krav til smarttelefon for mottak av skolemateriell. Også på videregående. Så den sosiale aksepten til teknologi i hverdagen vil bare stige og stige. Hvor det vil føre hen gidder jeg ikke engang bekymre meg over. Jeg tar i bruk teknologi når jeg selv måtte mene jeg trenger det - ikke basert på hva som lages og som en reklame eller nyhetsartikkel mener jeg "bare må" ha i mitt liv (beklager, Tine Melk, for tyveriet av deres slagord). Endret 31. januar 2016 av PaladinNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå