piecreator Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Hello, har en stasjonær som begynner og bli noen år.. med følgende specs: Hovedkortet: Asus P8Z77-V Pro Processor :Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 Core(s), 8 Logical Processor(s) RAM: 16GB Skjermkort: AMD Radeon HD 6950 Det som skjedde var at mens jeg spilte lol fikk jeg attempting to reconnect men jeg kunne se alt som skjedde uten og flytte min egen karakter. og samme med Csgo, det bare frøys helt bilde i 2 sekunder fra tid til annen..(har fibernett og internettet er helt stabilt). Så lastet ned openhardwaremonitor og så at GPU var på 80grader. Så da tenkte jeg at kanskje skjermkortet har tatt kvelden, og valgte og få låne et MSI GT730 kort bare for og prøve. Men der skjer akkurat samme hakking bare at temperaturen blir ikke så høy..(stopper rundt 55-60 grader max). Noen anelser om hva problemet kan være? på HD6950 hadde jeg fps på mellom 100-200 på gt730 satte jeg ned oppløsningen osv så jeg hadde ca 100 i fps. så er ikke fps drop.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Rense maskinen innvendig for støv? Tipper det er en del støv i viftene. Vær litt forsiktig med støvsuger og pc-komponenter, for en del støvsugere lager mye statisk spenning, og du risikerer å grille komponenter. Trykkluft er det beste, og en støvsuger i nærheten som kan fange opp støvet. Husk å blåse litt i strømforsyningen Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 AMD kortet lå forøvrig på 99% use under spilling.. så det er vell et klart tegn på at det er dødt? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Eller defekt driver. Prøv å oppdatere driver. Fjern alle gamle drivere skikkelig, og installer på nytt. Det er ikke sikkert alt er ødelagt og må byttes selv om det ikke virker normalt Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) At GPU blir 80 grader under tung belastning er ikke uvanlig eller farlig, når det blir over det så går alarmbjellene hos meg. CPU bør gjerne ha noe lavere temperatur, men rundt 70 grader er ok'ish. Kan godt være kjølepastaen som har blitt dårlig, enkelt å bytte. GPU'er og CPU'er pleier å klokke seg litt ned hvis temperaturen blir for høy så det kan godt være grunnen til den høye belastningen. Sikkert noe forskjell på hvor grensene for nedklokking går på forskjellig HW. Byttet pasta på min gamle bærbare traver og temperaturen sank med ca 2/3 (ca'ish gjettning basert på at jeg tok tempen med hånda), ble rask og fin etterpå Edit; CPU bruken på laptopen ble også lavere og "boost"-saken hoppet ikke opp og ned lenger. Endret 28. januar 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Jaså? Den blir varm, så fryser den? Hva med å kjøle den ned rett før den fryser så hive et teppe over den slik den blir varm, men ikke varm nok til å fryse? J/K. Ville renset for støv. Etter årenes gang kan det blir mye støv samlet i psu og i kjøleribbene på skjermkortet og cpu. Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Okey, men da bytter jeg pasta og bruker trykkluft for og få fjerna støvet! Så får jeg håpe det hjelper! Endret 28. januar 2016 av piecreator Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Hvorfor ikke bare starte med litt trykkluft og se hva som skjer først..? Enkelt, skader ingenting, ingenting å skru, ingenting som kan gå i stykker. Hvis pc'n er noen år gammel, og du aldri har gjort det før er det definitivt tett med støv inni ribbene. Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Har nå blåst alt rent for støv. Ny pasta på CPU og GPU. Hvis jeg benchmark eller stress-tester så går cpu use rett på 99%. Og tempen går oppover hele tiden men stopper på ca 70 grader for da er testen over.. Kan dette tyde på at skjermkortet er dødt? Og jeg må ha nytt? Endret 29. januar 2016 av piecreator Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Stress-tester jeg så fortsetter temperaturen og gå over 70 også.. Jeg har vannkjøling og god kjøling. Alle andre temperaturer er mellom 35-40 grader* Endret 29. januar 2016 av piecreator Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Vannkjøling på skjermkort også? Er ikke no klogg i blokken der da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå