b0s Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Kjøpt meg SK8N med Opteron 144 (1.8 GHz) med 2 Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB ECC/REG brikker og sliter stort med stabiliten. Det er så og si konsekvent reboot etter kun få minutter i Win XP. Virker å være stabilt i Linux, men har ikke fått brukt sistnevnte tilstrekkelig til å være sikker. Noen åpenbare ting jeg bør vurdere før jeg feilsøker videre? Har oppgradert bios og ikke sett noen unormalt høye temperaturer rett etter reboot (men dette synker vel fort igjen), Har prøvd med konservative settinger på div frekvenser og timinger, remontert og til og med byttet kabinett, men uten mye hell. Installasjon av XP går greit, men det kræsjer ganske fort etter den er ferdig. Prøver jeg å installere nvidias driverpakke går XP rett ned og da er reinstallering det eneste som har fått os'et opp igjen. Noen som har et tilsvarende oppsett som fungerer? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Bruker du SP-1? Kan kansje hjelpe Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Kjøpt meg SK8N med Opteron 144 (1.8 GHz) med 2 Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB ECC/REG brikker og sliter stort med stabiliten. Det er så og si konsekvent reboot etter kun få minutter i Win XP. Virker å være stabilt i Linux, men har ikke fått brukt sistnevnte tilstrekkelig til å være sikker. Noen åpenbare ting jeg bør vurdere før jeg feilsøker videre? Har oppgradert bios og ikke sett noen unormalt høye temperaturer rett etter reboot (men dette synker vel fort igjen), Har prøvd med konservative settinger på div frekvenser og timinger, remontert og til og med byttet kabinett, men uten mye hell. Installasjon av XP går greit, men det kræsjer ganske fort etter den er ferdig. Prøver jeg å installere nvidias driverpakke går XP rett ned og da er reinstallering det eneste som har fått os'et opp igjen. Noen som har et tilsvarende oppsett som fungerer? Tror neppe at noen her har det, kanskje viss du er heldig. Det oppsettet ditt koster jo litt flesk! Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 software software software. gå over drivere osv. Ingen 'mongo' innstillinger i XP du har glemt å sjekke? Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Har samme hk, se signatur, hadde lignende problem, men det var ikke det eneste som var feil da. Masse tull med bilde på skjermen også, endte med at jeg sendte inn hk igjen. Bestilte et nytt SK8V. Må vente helt til neste uke da Men det kan kanskje virke som om det er softwareproblem hos deg, heldigvis. Endret 18. november 2003 av eckmann Lenke til kommentar
b0s Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Etter litt mer debugging, testing og banning, ser det ut til at problemene skyldes driverene til promise sata raid kontrolleren. (Boksen var dønn stabil når jeg dytta i en PATA-disk og installerte XP der). Har søkt litt og sett at mange andre har hatt tilsvarende problemer med samme chip'en (Fastrack TX2pro, 20378). Desverre har SK8V også denne chipen så det er antageligvis ingen løsning. Vurderer å kjøpe et PCI-kort SATA-raid kort (Adaptec), en ekstra PATA disk eller bare drite i XP enn så lenge og kun bruke Linux (eller win2k). I Linux ser ting ut til å være stabile, og jeg driver storsett og koder Java så jeg trenger strengt tatt ikke XP. Finnes vistnok heller ikke promise-drivere som fungerer med XP 64-bit ed beta 1, så PATA alternativet er kanskje det beste. eckmann, hvis du bruker sata hadde det vært flott med en tilbakemelding på hvordan det fungerer hos deg. Kan jo forsatt være hovedkortet mitt som krangler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå