G Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Kjøpt hos Komplett.no https://www.komplett.no/product/857237/datautstyr/harddiskerssd/tilbehoer/icy-box-adapter-cable-25-sata-usb31# Dette "harddisk-kabinettet" for SATA-USB3.1 "suger svett balle" når man kobler det til en USB 2.0 port. Ellers er den lynkjapp på en USB3.0-port. Den kommer med micro-USB på kabinettkontakten istedetfor USB3.1 sin USB-C-kontakt, uten at jeg har noen direkte kritikk for akkurat det. Og jeg vet ikke om USB-C er særlig stødigere en micro-USB heller da. Min Lenovo bærbare har for få USB3.0-kontakter til at jeg får særlig glede av denne boksen. Den har kun en stykk kontakt. Hvor pålitelig den er over en USB3.0-hub vet jeg ikke, og det komme kanskje an på hub'ens kvalitet også. Problemet: Den klarer ikke å gjennomføre en normal kopieringsjobb over USB2.0 uten at den skaper Windows-feilmeldinger i Win10. Det er for dårlig. Dette var da i fra en firmware-fikset Samsung EVO 840 120 Gig. Når jeg så koblet denne samme SSD i en USB-dock av merket StarTech, så gikk kopieringsjobben som en drøm i USB2.0 porten i forhold til med IcyBox'en, altså ikke særlig fort pga. 2.0-standards-fart, men helt uten Win10-feilmeldinger fra kopieringsjobben. Ellers så likte jeg den bra, selv på tross av dens billige utseendet. Man må forvente at USB-kontrolleren gjør jobben bedre i slike produkter. Billig Asia-skjiiiiiit. Endret 28. januar 2016 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå