Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

printer sharing i lokal nett

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et problem som jeg trodde skulle være veldig enkelt å løse....den gang ei:(

Jeg har en stasjonær pc med windows 2000 som hoved pc....her er det tilkoblet en hp printer via paralell porten. Denne pc'en står alltid på.

Så har jeg en Dell inspiron portabel pc med windows XP. denne har ikke paralell port, og det er nesten bare denne som skal printe. så den må printe via win2000 maskinen.

Har også noen andre pc'r her med win2000.

Problemet: alle win 2000 maskinene fungerer mot hverandre med mappe og printer sharing, alle har hverandres brukernavn og passor lagt inn.

MEN winXP maskinen blir ALLTID spurt om login og passord når den skal inn på en win2000 mappe, det er i og forseg greit, MEN når XP maskinen prøver og printe blir den jo ikke spurt om passord dermed får den ikke kontakt....!?!?!!

Om jeg da går inn på en win2000 mappe og skriver inn login/pass begynner printeren plutselig å skrive ut. Det holder ikke.

Det må da være noen mulighet for å slippe å bli bedt om passord???

Har prøvd med netverks diskett fra winXP, men det støttes bare av win98, ME og XP :(

altså:

Hvordan får jeg en WinXP pc til å skrive ut på en Win2000 pc uten masse trøbbel og halvveis løsninger? (Det er kona som bruker winxp'n....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...