Gå til innhold

[Løst] Pris brukt pc

Anbefalte innlegg

Hei vurderer å selge en pc med følgende spesifikasjoner:

Cooler Master CM 690 II Advanced

Cooler master h100

Chieftec Nitro Series BPS-950C

ASUS P8Z68-V PRO 

i7-2600K god overclokker har vert oppe i 4950 mhz

HyperX Beast DDR3 2400MHz 8gb

Kingston HyperX 120GB

Gigabyte WindForce HD7970 oc

Hva kan man forvente å få igjenn for denne ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3000 kr for den maskinen der er røverkjøp\kupp.

Selv ville jeg gitt 2500 kr for ASUS P8Z68-V PRO + i7-2600K + ram

Hvis cpuen var 100% stabil i windows med prime 95 i flere timer, ikke degradert med andre ord og om jeg hadde fått med kvittering.

Så det sier litt hva slags priser dere kommer med.

Trenger kun cpu+hovedkort da jeg har bedre maskin selv, gjør ikke så bra i overklokking derfor kunne jeg vurdert det. Særlig om det var så billig. Verken SSD, kabinett eller noe annet hadde jeg ikke vurdert, hadde vært fint kombinasjon med GTX 980 TI i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

3000 kr for den maskinen der er røverkjøp\kupp.

Selv ville jeg gitt 2500 kr for ASUS P8Z68-V PRO + i7-2600K + ram

Hvis cpuen var 100% stabil i windows med prime 95 i flere timer, ikke degradert med andre ord og om jeg hadde fått med kvittering.

Så det sier litt hva slags priser dere kommer med.

Trenger kun cpu+hovedkort da jeg har bedre maskin selv, gjør ikke så bra i overklokking derfor kunne jeg vurdert det. Særlig om det var så billig. Verken SSD, kabinett eller noe annet hadde jeg ikke vurdert, hadde vært fint kombinasjon med GTX 980 TI i så fall.

Det sier vel mer om deg...

CPUen er 5år gammel!!! 16GB RAM selges brukt helt ned i 3-400kr for DDR3...

7970 har jeg sett nede i 500kr, men også oppe i 1000kr brukt

Hva hjelper forresten en kvittering når du ikke lengre får levert det inn om det går til helvette?

Kabinett = 0kr

SSD = 200kr, maks...

Kjølingen = 2-300kr maks...

Lenke til kommentar

Kvittering er vel mere for å bekrefte selgeren har eiet varen selv, ikke tyvgods selv om den kan være solgt flere ganger.

Er alltid risiko å kjøpe brukt, men er selgeren ærlig så pleier det som regel å gå bra.

Men det selgeren sier at cpuen er klokket til 4950 mhz kan være et tegn på enten god chip eller at cpuen snart takker for seg.

Det kan få en del å ungå å kjøpe den.

Men jeg syns fremdeles det er mere verdt å kjøpe brukt en å oppgradere til i5 4690k og lga 1150.

Da den er stiv priset for å være utdatert alikevell. Kanskje forslaget mitt er regnet som stiv pris på bruktmarkedet. Men jeg er vertfall villig å betale det.

Cooler Master CM 690 II Advanced = 0 kr?

Selv hvis jeg var interisert kunne jeg gitt 200-300 kr for det.

Men er ikke det særlig om frakten var inkludert i prisen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kvittering er vel mere for å bekrefte selgeren har eiet varen selv, ikke tyvgods selv om den kan være solgt flere ganger.

Er alltid risiko å kjøpe brukt, men er selgeren ærlig så pleier det som regel å gå bra.

Men det selgeren sier at cpuen er klokket til 4950 mhz kan være et tegn på enten god chip eller at cpuen snart takker for seg.

Det kan få en del å ungå å kjøpe den.

Men jeg syns fremdeles det er mere verdt å kjøpe brukt en å oppgradere til i5 4690k og lga 1150.

Da den er stiv priset for å være utdatert alikevell. Kanskje forslaget mitt er regnet som stiv pris på bruktmarkedet. Men jeg er vertfall villig å betale det.

Cooler Master CM 690 II Advanced = 0 kr?

Selv hvis jeg var interisert kunne jeg gitt 200-300 kr for det.

Men er ikke det særlig om frakten var inkludert i prisen.

Da kommer vi tilbake til poenget mitt da, dersom noe dør så har man 0 reklamasjon igjen.

Derfor ville jeg heller brukt 10 000 på noe helt nytt, eller la oss si 7000 på noe brukt man kan reklamere på dersom noe dør.

Dårlig kabinett som jeg ikke ville kjøpt (igjen :p ) selv om jeg hadde fått det for 100kr

Siden komponentene er såpass gamle antar jeg også at kabinettet har litt slitasje...

Bare se hva du får for 7000 på finn... http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70389983

Obs! Ikke min annonse.

Lenke til kommentar

Kraftig gaming pc selges!

i7 6 CORE 3930k er fremdeles bedre oppsett en ditt om man droppe skjermkort\SSD\harddisk hvis det er fysisk mulig.

Men ja kan være du har rett og jeg feil, det hele handler om så sant man har flere selgere en kjøpere er de som kommer med best tilbud til lavest pris som får solgt, om de er fleksibel å sender i hele norge etc.

Så man finner disse CPUene i disse oppsettene ja :D

Lenke til kommentar

Men det jeg syns generielt er litt defust i norge:

Dine rettigheter ved private bruktkjøp

La oss si man kjøper i7 2600k til 1500 kr

Reklamasjonsrett ved bruktkjøp Du har reklamasjonsrett også ved private kjøp, i to år etter kjøpet. Konseptet her er likt som ved butikkjøp: Du skal få det du hadde grunn til å forvente.
Pris: Det sies at man får det man betaler for, og her er det faktisk et juridisk poeng: Jo mer du har betalt, jo mer kan du forvente. Kjøper du for eksempel en brødrister for en tier på loppemarked, har du ingen grunn til å tro at den vil være best i klassen gjennom flere år.

Så i prinsippet har man reklamasjonsrett lovpålagt, men hvordan dette funger i praksis er jeg litt usikker på særlig når det gjelder overklokking og andre ting som kan påvirke dette konkurs butikk eller at man ikke skriver kontrakt eller kan bevise man har kjøpt noe, man har bedre sak hvis man har betalt mye for et produkt en lite. Men usikker jussen her om dinside er på bærtur. Selger har vel ikke lov å lure noen men 2 års garanti for en prosessor som har vært brukt i 5 år og tillegg er overklokket kanskje er litt i overkant?

Derfor kan det lønne seg å ikke prute for mye.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei takker for alle svar :)

Cpuen har vert overklokket opp til 4950 mhz i ca 10 timer til sammen igjennom dens levetid ellers gått på standard clokk

var bare litt benking i 3d mark

Stabilitetstestet med occt.

Skal prøve å legge den ut for 4000 så får vi se hvordan det går

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...