Gå til innhold

[Løst] Hvordan kjører man her? (bilder)

thebigfive

Anbefalte innlegg

Hei

Har alltid lurt på noe og det er hvordan skal man kjøre her? Har stadig vekk blitt fortalt at man alltid skal holde seg til høyre der det er mulig, og dersom dette hadde vært på en oppkjøring og jeg hadde hatt null peiling på hvor man skal kjøre for å komme til et sted dersom sensor sier "nå skal du følge skilt mot blablabla.." også er du helt ukjent der du kjører. Hvordan ville du ha plassert deg? Ville du ha plassert deg til høyre uansett om strekningen til neste rundkjøring kommer om relativt kort tid? Som illustrert på bildene nedenfor kan man ved å kjøre i venstre felt svinge til venstre og kjøre rett frem, men på slutten kommer det et ekstra felt dersom du skal svinge til høyre. Dersom du ikke hadde visst om dette ekstra feltet som først kommer helt på slutten.. ville du da ha plassert deg til venstre? Altså jeg ville jo personlig ha tenkt at venstre kjørefelt går rett frem da man ikke ser mye til vegen utkjøringen på venstre side i rundkjøringen før man faktisk er der. Kanskje idiotisk og tåpelig, men hva mener dere? Er det klar stryk dersom du holder deg i venstre felt på dette bildet: 

29bd214f546e866f946aadcd226186fa.jpg

ETTER at du har kjørt her: 

682452287ceaf99b95521c6d2ae9a7c8.jpg

ETTER DET FØRSTE BILDET KOMMER:

edd6c42d49fa69235fd180ff3ca029a5.png

dbb12bff72bc665d0628d748390bc09e.jpg

DETTE ER RUNDKJØRINGEN DU KOMMER TIL3c07779b883e14b6e965674fd9b6b8a2.jpg

5c70b2e74c14997c1b690db2297e1d50.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hæ?

Hahah forvirrer meg selv når jeg skriver :D 

Det står jo piler på bakken der, begge feltene går rett frem.

Ligger du i en fil hvor en pil peker der du skal, så kan ikke sensor si skitt

Ok, så de kan ikke klage på at jeg holder meg i venstre fil så lenge det står en pil rett frem? :D Mener det må da være litt rart å bytte fil på den korte strekningen, når begge likevel går inn på samme felt til slutt. I tillegg kommer det folk fra høyre i hundre og helvetet opp der heletiden så.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom et par ganger tror jeg at jeg skjønner hva du mener. Hvis du ikke er sikker legger du deg i høyre felt. Du trenger ikke se veien ut til venstre da det står på skiltet et godt stykke før at det er en vei til venstre. I tillegg ser du merkingen i veien et godt stykke før rundkjøringen. Til vanlig er rett frem = høyre felt, med mindre skilt eller merking i vei sier noe annet.

Nå tviler jeg på at sensor hadde sett på det som en alvorlig feil om du ligger i venstre felt forbi rundkjøringen, bare du ikke blir liggende der i et tempo saktere enn resten av bilene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du er inne på det selv, du skal forsøke å holde til høyre der du kan. Hvis sensor sier kjør til et stedsnavn, så er det ALLTID skiltet dit. 

Er det noe mer konkret du tenkte på?

La oss si det er to felt da og det er snø slik at du ikke ser pilene på bakken. Det er skilt som vist på bildene ovenfor som sier Trondheim rett frem, E6 til høyre og hotell og gud vet hva til venstre. Dersom jeg ser bort i fra det ene feltet som kommer helt på slutten til høyre. Og at det kun er to felt. Da kunne jo f.eks. høyrefeltet kun gå ned til høyre (da mot E6) og venstre feltet gått rett frem og til venstre. Hvordan skulle jeg da vist at man måtte bruke venstre felt for å kjøre rett frem, og ikke høyre? Er helt forvirret og kan være vanskelig til tider å forstå hva jeg mener. Har selv ikke lappen bare så det er klart, ingen grunn til bekymring enda haha :D

Lenke til kommentar

Dette er vel på Hvam (Olavsgaard)?

Her er det såpass tett mellom rundkjøringene at man gjerne unngår feltskift mellom disse med mindre det er nødvendig for å kjøre dit man skal.

Er det et par hundre meter mellom rundkjøringene er det noe helt annet enn i tilfeller der det er lange strekninger mellom.

Lenke til kommentar

Hvordan skulle jeg da vist at man måtte bruke venstre felt for å kjøre rett frem, og ikke høyre?

Hvis veimerkingen med piler og sperrelinjer ikke vises, og de eneste skiltene som er, kun viser hvilke steder veien leder til, så får du verken bot eller feil (på oppkjøring) for å ligge i høyre når du skal rett fram. Er heller ikke direkte feil (ikke noen stor feil, i alle fall) om du ligger i høyre felt i en trearmet rundkjøring uten arm til venstre, hvor du skal rett fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...