Gå til innhold

Minneplugg med kryptering

Gaul

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg planlegger å kjøpe en USB-disk/minneplugg eller hva man ønsker å kalle den. Da jeg i en del tilfeller overfører en del sensitiv data ønsker jeg å ha noe sikkerhet. Jeg har blant annet sett at det finnes enheter med fingeravtrykk leser på markedet, jeg lurer på om det er noen som har noe erfaring med slike og eventuelt kan gi noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.theregister.co.uk hadde en slik en som tilbud et sted.

Når det kommer til "en Mac kan jo bare lese den" så er jo ikke det verre enn å ha et filsystem som en Mac ikke kan lese. Hallo, hallo.

Hvor stor skal stick'en være, hvilke maskiner skal du bruke den på etc.?

[synsing]

Tenker du kryptering, tror jeg du kan drite litt i FAT (og NTFS). du ha tilgang til data'ene på en winshit maskin, vil jeg foreslå at du heller har krypterte filer på stick'en.

[/synsing]

Lenke til kommentar

Testen var ikke direkte oppmuntrende..

Denne disken skal i utgangspunktet kun benyttes på M$-produkter, og det er heller ikke beregnet for å være en fullgod sikkerhetsløsning, men da bedriften jeg jobber for ofte reiser i utlandet, er det ønskelig med noe ekstra sikkerhet slik at man trenger å ha disken mer enn noen få minutter for å få tak i dataene.

Da disken vil brukes på mange PC'er vil det også være en fordel å slippe å installere noe SW for å måtte bruke den.

Når det gjelder lagringsplass på disken, bør det selvfølgelig være så mye som mulig, men det klarer seg med 128MB til de fleste formål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...