Alex T. Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Hei, jeg fikk akkurat en faktura med en ganske høy sum. Har elbil, men var ikke helt klar over at jeg må skaffe noe mer for å få gratis bompassering. Må jeg virkelig betale det beløpet? Fins det noen måter å få det retunert på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) Dersom du har el-bil, må du ha brikke for å slippe å betale. Du må (jeg måtte på Fjellinjen (Oslo)) sende inn kopi av vognkortet for å få brikken over på EL-xxxxx bil, og etter dette har jeg ikke fått noen faktura. Kjører riktignok nesten aldri gjennom bomringen med den bilen, men ville nok merket dersom noe var feil. Info: http://www.fjellinjen.no/Om-AutoPASS-avtale/Fritaksavtale/ Endret 27. januar 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Må ha bombrikke for å kjøre gratis. Du kjører gratis fra det øyeblikket brikken ble bestilt, ikke fra første passering med brikken montert i bil. Du kan prøve å høre med bomselskapet om de kan redusere litt av kravet, men det er nå ikke deres skyld at du ikke satte deg skikkelig inn i vilkår som gjelder ved passering. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Hei, jeg fikk akkurat en faktura med en ganske høy sum. Har elbil, men var ikke helt klar over at jeg må skaffe noe mer for å få gratis bompassering. Må jeg virkelig betale det beløpet? Fins det noen måter å få det retunert på? Ja, du må betale. Og du må skaffe deg bombrikke hvis du skal slippe bompenger. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Ble like overrasket selv, alltid hørt at elbil kjørte gratis, aldri hørt eller lest at man trengte bombrikken, var heldigvis bare snakk om noen hundrelapper for meg. Burde neste vært opplyst om når man kjøpte bilen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Vel, dere burde egentlig betalt bompenger som alle andre all den tid dere bruker veien like mye og bompenger primært er et verktøy for å dekke investering i infrastruktur. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Vel, dere burde egentlig betalt bompenger som alle andre all den tid dere bruker veien like mye og bompenger primært er et verktøy for å dekke investering i infrastruktur. Nei det burde vi ikke da det er fritatt, kan ikke si vi burde noe når det er fritatt. At du og andre synes det er en annen ting. Jeg betaler gjerne bompenger og slikt jeg, om avgiftene på miljøsvinene går opp Og tilbake til topic, ring selskapet og forklar. Fikk en regning slettet i går da det var opphentingsdag. Når hun så jeg hadde skaffet brikke slettet hun det med en gang. null stress. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 (endret) Moderatormelding Flere innlegg som avsporer fra trådens tema er fjernet. TS har fått svar på sitt spørsmål og tråden stenges derfor for å unngå ytterligere avsporinger.Innspill eller spørsmål om moderering tas på PM.LiamHmod Endret 30. januar 2016 av LiamH 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg