Gå til innhold

Mye avføring = lite næringsopptak/redusert muskelbygging?

Ravnen

Anbefalte innlegg

I de siste dagene har jeg opplevd hyppig avføring på en måte som kan minne om diare (små magesmerter som går bort etter jeg har vært på do). Det eneste er at den er relativt fast, og derfor ville jeg ikke kategoriserer det som diare. Jeg har hatt en ganske stor endring i kostholdet siden jeg startet å trene (jeg spiser mye mer, og mye sunnere, samt mye mer protein). Disse mageproblemene, fører de til at protein jeg spiser nå er bortkastet, altså ikke blir tatt opp? Burde jeg fortsette å trene styrke og konstant øke vekten i øvelsene hvis kroppen ikke klarer å ta opp næring til å bygge muskler av det? Jeg kan nevne at jeg startet for ca 2 uker siden, men opplever først problemer nå. Jeg har spist en del bønne-baserte retter i det siste, så vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Jeg er veldig tynn, og det er derfor jeg spiser mer, så kroppen skal ha proteiner og karbohydrater nok til at jeg kan bygge muskler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bønner er ganske kjent for å gi heftig avføring, men det er ikke dermed sagt at det er en dårlig ting.

Avføring er det kroppen din ikke trengte. Det kan bety et par ting, men det viktigste er at dersom du spiste veldig mye protein på en gang, så trengte ikke kroppen alt det der og da, men dersom du hadde spredt det ut over en hel dag, ville du fått større utbytte av det.

Det blir litt som å prøve å lære matematikk ved å få 10 forelesninger samtidig; det blir vanskelig. Men spre de utover, så har du bedre nytte av det.

Dårlig analogi, men håper du skjønner hva jeg mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...