Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Når jeg gikk på vgs var jeg så dum at jeg bestemte meg for å ta et språk jeg ikke hadde tatt tidligere, og som hørtes kult ut, men var sinnsykt vanskelig! Sugde skikkelig i dette språket, og fikk 2 både i standpunkt og på eksamen. To 2ere trekker ned snittet ganske godt, så ønsker å gjøre noe med dette.Har forstått det sånn at jeg kan ta et annet språk, som erstatter det jeg hadde tidligere. Men er det sånn å forstå at jeg kun trenger å ta en eksamen som privatist, så får jeg fjernet begge de andre fagene? Isåfall så vil jeg jo forbedre karakterene mine betraktelig så lenge jeg står i faget. Tenkte på å ta fransk eller spansk. Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Nja, du må ta to eksamener, en muntlig og en skriftlig. Disse to vil da bytte ut dine to gamle karakterer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Selv når jeg bare har karakter i standpunkt og skriftlig eksamen fra før? Burde vel ikke trenger muntlig eksamen da? Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Selv når jeg bare har karakter i standpunkt og skriftlig eksamen fra før? Burde vel ikke trenger muntlig eksamen da? "rivatister skal gå opp til skriftlig og muntlig eksamen. Skriftlig eksamen blir utarbeidet og sensurert sentralt. Muntlig eksamen blir utarbeidet og sensurert lokalt." http://www.udir.no/kl06/PSP1-01/Hele/Vurdering?read=1 Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Såvidt jeg vet vil [alle karakterene du hadde i faget] bli erstattet av [alle karakterene du får som privatist i faget].I dette tilfellet handler det om å bytte [standpunkt og skriftlig] med [skriftlig og muntlig]. Du ender opp med like mange karakterer som du hadde, så alt som er bedre enn 2 vil jo heve snittet ditt Lenke til kommentar
MT-Sci Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Selv når jeg bare har karakter i standpunkt og skriftlig eksamen fra før? Burde vel ikke trenger muntlig eksamen da? Ja, det kan du, men spørs hva slags situasjon du er i. Som du beskriver tror jeg nok at du må ta både skriftlig og muntlig, Der alt blir erstattet med eksamenskarakteren. Du skulle gjerne angret det på, mens du gikk på vgs. Da kunne faktisk tatt kun muntlig eksamen.(spørs hvilken år du tok språk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå