PhenixSun Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Det at din eller bedriften din sin informasjon er så offentlig som den er (bdb.no, proff, skattelistene). Jeg vil ikke at noen skal se hvordan jeg eller min bedrift gjør det økonomisk. Hvis noen trenger slik informasjon i noen tilfeller er jo forståelig, men at det er så offentlig som det er, er ikke det litt drøyt? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Nei, det er helt flott fordi det tvinger bedrifter og enkeltpersoner til ærlighet. 1 Lenke til kommentar
PhenixSun Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Man må jo være ærlig overfor myndighetene. Overfor hverandre er det ingen som trenger å vite noe som helst, tenker jeg. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Enkel tilgjengelighet til selskapers økonomi er noe av det viktigste for å kunne ta en kvalifisert avgjørelse rundt en bestilling. Man har ikke lyst til å kjøpe en tjeneste eller vare av noe som vakler på konkursens rand 2 Lenke til kommentar
PhenixSun Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Det forstår jeg, men kunne man ikke begrenset informasjonen noe? Syns det er i mot personvernet at alle kan se hvordan du gjør det økonomisk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Enkel tilgjengelighet til selskapers økonomi er noe av det viktigste for å kunne ta en kvalifisert avgjørelse rundt en bestilling. Man har ikke lyst til å kjøpe en tjeneste eller vare av noe som vakler på konkursens randDa kan jo selskapet som ønsker å kontrahere med deg frivillig gi deg tilgang. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) Da kan jo selskapet som ønsker å kontrahere med deg frivillig gi deg tilgang. Det kan de, men jeg ser ingen grunn til å komplisere en løsning som fungerer så godt som den vi har i dag. Nå kan man anonymt sjekke tallene til enhver bedrift og finne ut om den er solid nok til at man ønsker å gjøre business med den. Det er også en stor fordel at det er en offentlig aktør som offentliggjør dataene sånn at man er sikker på at de stemmer. Det er jo faktisk lagt begrensninger i de siste årene, iallfall for privatpersoner. Nå kan alle se hvem som har søkt opp inntektstall, noe man ikke kunne før. Jeg likte best den løsningen som eksisterte i noen få år der man kun fikk søke hos skatteetaten, men at det var anonymt. Endret 27. januar 2016 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Det forstår jeg, men kunne man ikke begrenset informasjonen noe? Syns det er i mot personvernet at alle kan se hvordan du gjør det økonomisk. En bedrift skal da ikke ha noe PERSONvern 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå