Gå til innhold

Hvor lenge har du hatt ditt nåværende kamera?

Anbefalte innlegg

Mitt første og så langt eneste kamera er Canon 550d som jeg kjøpte i starten av 2010. Har blitt brukt lite det siste halve året. Driver å drømmer om a7rII, men det blir enda ei god stund til det skjer så 550d'en får holde fram til da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2008-2013 : Det var da det hele startet med en 450D

2013-2015: Oppgraderte til 5D mrkiii og min kjære mor fikk arvet min gamle 450D  :xmas:

2015-nå : Solgte 5D mrkiii og gikk til Olympus em10

Nå for tiden har min "foto sparekonto" vokst til ca 60K. Stusser fælt på en brukt Leica m9 og en Summilux 50mm. Lurer på hva fremtiden bringer!

Får sjå får sjå  :fun:

Lenke til kommentar

Hmm, tja.....det kommer litt an på. Bytter nok kamera litt for ofte de siste årene.

Siden 1983 har jeg hatt mange kamera, av de jeg husker:

Canon AE-1 , Canon EOS 620, Diverse Canon Powershot kamera som blant annet Ixuser, S40, G3 og G5, Canon 10D, 30D, 50D, 7D og 5D MkIII. Så ble det Olympus PEN E-PL3 ,E-PL5, OMD-EM10, OMD-EM1 og nå OMD EM-5 MkII.

Mitt neste kamera blir nok et Olympus EM-1 MkII som supplement til mitt EM-5 MkII :-) Nye PEN-F frister litt, men jeg venter til EM-1 MkII blir lansert.

Ønsket mitt er 4K (60 bps), FHD (120 bps), mulighet for å hente ut stillbilder fra disse film modusene, to minnekort spor og håndholdt Hi-Res modus :-)

Endret av Bringisen
Lenke til kommentar

2007: Canon G5

2011: Canon 400d

2014: Canon 60d

2017: Canon 6d ?

Siden jeg ikke tjener ei krone på dette, prøver jeg å minimere kostnadene til fotoutstyr. Derfor kan det vel dessverre bli ei stund til jeg får prøvd et fullformatkamera. Jeg har vel et håp om at 6d blir utdatert snart, og kan plukkes opp på bruktmarkedet :) 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...